Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nynorsk hjelp! Er dette brukbart?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å øver på nynorsken og begynte å skrive en random tekst. Så da tenkte jeg at jeg skulle spørre dere om dette kan brukest på f.eks eksamen? Ikke teksten, men språket? Eller om jeg er helt på viddene?

Det rare er at jeg snakker mer eller mindre nynorsk selv da jeg kommer i fra hardanger men jeg skriver bokmål.

Her er teksten:

Det sliter på augene, det som til all tid står og brauter hardt mot mitt hovud.

Det jamrar nådelaust omkring meg og det er ingen andre i nærheiten. Eg kjenne sveitten

byrja og renna nedover nakken og eg høyre ei røyst i det fjerne "Eg har nisteboksen din",

"du er ikkje svolten altså? er det slik og forstå?". Eg kjenner hjartet slår hardare

og hardare, og eg bryt ut "det er ikkje tåleleg" "det er ikkje slik eit menneskje skal leva".

Trollet byrja og gni seg i hovudet, det kan tenkast at det kanskje var det var

nok til å få trollet til å miste tråden. Troll er jo ikkje blant de beste i verda til å halde

orden på saker og ting, slik miste dei gjerna oversikten og, når vi talar til dei.

Etter ei stund med ymse rare lydar og grimaser kom trollet til seg sjølve igjen,

"Tror du eg er dum? Menneskje treng ikkje å leva, du treng bare få deg til å tro at

dei leve, så kan vi andre i mellomtida legge ting til rette for at dykkar ikkje stikke av"

Eg stod lamslått, nærast som om eg skulle detta overende, ordene i frå trollet jamra

i sjela mi, en stiv, krypande og illevarslande kjensle. Eg hadde ikkje venta slike

ord i frå ett troll, det virkar nesten som om dei har utvikla seg, noe som er ein

skremmande tanke. Om troll utviklar seg, dannar intelligens og evnar slik som oss,

korleis skal det da gå med verda? Skal vi kanskje også, om eit par-tre år danna nytt

troll partipå stortinget? Skal de få vera med å bestemme? I dagens samfunn kan det virke som det

mest sannsynlege utfallet, og etter kvart vil man kanskje kunne se tegn til ein

fortrolla versjon av nazismen? Det kan nevnast at undertegnede er plaga av troll,

på dagleg basis. Det bor ett troll rett utanfor balkongen, han kom sannsynlegvis utpå

sumaren 2006, eg talar ikkje med han men det er ikkje sjeldan eg må finne meg i å

vakne til synet av den langstrakte naso om morgon. Han har nemlig ikkje noe vanskjer

med å skue inn vindaugene, om dei er åpne kan det synast den lange snuten inn gjennom

gardinene. Det er ikkje høveleg, spesielt ikkje om eg har gjestar.

Tilbake til her og no, hvor eg no står i konflikt med ett stort og farleg troll. Han

dukka opp under lunsj og tok tak i matpakken min, ikkje heilt utypisk for ett troll.

"Hvis du ger meg nistepakken min skal du få di eige niste av meg kvar dag til lunsj i

ett heilt år", "du kan sjølv velje kva du skal ha på". "Eg har vore ansatt i byssa

på blekkspruten" "eg har kontroll.."

Trollet lagde ein lavfrekvent viskande lyd og sa "eg et berre gråstein" " eg har

prøvd å ete andre ting, som mennskje, iblant, men det har aldrig vore noe eg kan

sette lit til" "Det går så lang tid mellom kvar gong eg ser eit menneskje at skulle

eg vorte avhengig av dei til mat hadde eg vert dau for lenge sida"

"Du treng eit trollkvinnfolk! Det er tydelegt at du har rota deg bort i skogane.

Det skulle heller ikkje gått utover meg at du har rota deg bort. Ge meg nisteboksen

min!"

Trollet heiv nisteboksen i frå seg med ett smell og med ett ljomande stønn gav han

seg til å springe av gårde med alt han makta, det virket som om eg hadde truffe ei

nerve.

Eg tok att tak i nisteboksen min og åpnet den for å få i meg den matbiten eg hadde

gått glipp av under lunsjen, men inne i nisteboksen fantes det no til min store

forundring og heileskaking en gjeng alvar som hadde slått seg ner. Dei hadde innreda

fint med velurtrukne møblar og elektroniske artiklar. Dei såg ut til å spele kort.

Etter nokre sekunder la dei merke til at lys vart sluppet inn i boksen og dei vart

etter kvart nyfikne. Det kom ein liten alv bort opp til kanten, ståande på det som

var igjen av nisten min og talte til meg. "Kven er du? Og kvifor ser du så trist ut?"

"Eg er vonbroten og mannegal" ,"Kvifor?" spør alven. "Eg veit ikkje, eg var ikkje

slik for nokre dagar sidan.. Eg tror eg drøymer"

"Kan eg spørje kva deko alvar meiner om troll? Korleis er det dykkar forhalder dykk

til desse skapningane? lagar dei vanskjer for deko også?" "Dei plagar ikkje oss. Dei

synes vi er smarte skapningar som klarer å kjeme til alle vanskelige stader. Da er

ikkje sjelden troll kjem til oss for å få råd og hjelp. Dei kjem og til oss for å

få hjelp til å lause konfliktar dei har seg i mellom, om territorium og sånt."

Merk! jeg hadde ikke sovet natten før og jeg hadde hatt skriftlig eksamen denne dag og i tillegg kjørt langt med bil. :mellow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine "feil":

EN - EIN

tegn - teikn

makta - orka

"Eg tok att tak i nisteboksen min og åpnet den for å få i meg den matbiten eg hadde

forundring og heileskaking en gjeng alvar som hadde slått seg ner." - litt kronglete

"Trollet lagde ein lavfrekvent viskande lyd og sa "eg et berre gråstein" " eg har

prøvd å ete andre ting, som mennskje, iblant, men det har aldrig vore noe eg kan

sette lit til" - jeg tar muligens feil, men du bør kanskje søke opp bruken av "noko" (som kanskje burde stå der(?))

"Han dukka opp under lunsj og tok tak i matpakken min, ikkje heilt utypisk for ett troll." - "ett" er det samme som å si "one" på engelsk, "eit" er "a".

Noe som flere bommer på:

auge - auget - auge – auga

halde – held – heldt – har halde

vise – viser – viste

-lig -> -leg

fortsatt = framleis

idag - > i dag

ei sak / ei årsak – saka / årsaka

man - > ein

nokon gong – noka utvikling – noko menneske

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar

Det sliteraugene, det som til all tid står og brauter hardt mot mitt hovud.

Det jamrar nådelaust omkring meg og det er ingen andre i nærheiten. Eg kjenne sveitten

byrja og renna nedover nakken og eg høyre ei røyst i det fjerne "Eg har nisteboksen din",

"du er ikkje svolten altså? er det slik og forstå?". Eg kjenner hjartet slår hardare

og hardare, og eg bryt ut "det er ikkje tåleleg" "det er ikkje slik eit menneskje skal leva".

Trollet byrja og gni seg i hovudet, det kan tenkast at det kanskje var det var

nok til å få trollet til å miste tråden. Troll er jo ikkje blant de beste i verda til å halde

orden på saker og ting, slik miste dei gjerna oversikten og, når vi talar til dei.

Etter ei stund med ymse rare lydar og grimaser kom trollet til seg sjølve igjen,

"Tror du eg er dum? Menneskje treng ikkje å leva, du treng bare få deg til å tro at

dei leve, så kan vi andre i mellomtida legge ting til rette for at dykkar ikkje stikke av"

Eg stod lamslått, nærast som om eg skulle detta overende, ordene i frå trollet jamra

i sjela mi, en stiv, krypande og illevarslande kjensle. Eg hadde ikkje venta slike

ord i frå ett troll, det virkar nesten som om dei har utvikla seg, noe som er ein

skremmande tanke. Om troll utviklar seg, dannar intelligens og evnar slik som oss,

korleis skal det da gå med verda? Skal vi kanskje også, om eit par-tre år danna nytt

troll partipå stortinget? Skal de få vera med å bestemme? I dagens samfunn kan det virke som det

mest sannsynlege utfallet, og etter kvart vil man kanskje kunne se tegn til ein

fortrolla versjon av nazismen? Det kan nevnast at undertegnede er plaga av troll,

på dagleg basis. Det bor ett troll rett utanfor balkongen, han kom sannsynlegvis utpå

sumaren 2006, eg talar ikkje med han men det er ikkje sjeldan eg må finne meg i å

vakne til synet av den langstrakte naso om morgon. Han har nemlig ikkje noe vanskjer

med å skue inn vindaugene, om dei er åpne kan det synast den lange snuten inn gjennom

gardinene. Det er ikkje høveleg, spesielt ikkje om eg har gjestar.

Tilbake til her og no, hvor eg no står i konflikt med ett stort og farleg troll. Han

dukka opp under lunsj og tok tak i matpakken min, ikkje heilt utypisk for ett troll.

"Hvis du ger meg nistepakken min skal du få di eige niste av meg kvar dag til lunsj i

ett heilt år", "du kan sjølv velje kva du skal ha på". "Eg har vore ansatt i byssa

på blekkspruten" "eg har kontroll.."

Trollet lagde ein lavfrekvent viskande lyd og sa "eg et berre gråstein" " eg har

sette lit til" "Det går så lang tid mellom kvar gong eg ser eit menneskje at skulle

eg vorte avhengig av dei til mat hadde eg vert dau for lenge sida"

"Du treng eit trollkvinnfolk! Det er tydelegt at du har rota deg bort i skogane.

Det skulle heller ikkje gått utover meg at du har rota deg bort. Ge meg nisteboksen

min!"

Trollet heiv nisteboksen i frå seg med ett smell og med ett ljomande stønn gav han

seg til å springe av gårde med alt han makta, det virket som om eg hadde truffe ei

nerve.

Eg tok att tak i nisteboksen min og åpnet den for å få i meg den matbiten eg hadde

forundring og heileskaking en gjeng alvar som hadde slått seg ner. Dei hadde innreda

fint med velurtrukne møblar og elektroniske artiklar. Dei såg ut til å spele kort.

Etter nokre sekunder la dei merke til at lys vart sluppet inn i boksen og dei vart

etter kvart nyfikne. Det kom ein liten alv bort opp til kanten, ståande på det som

var igjen av nisten min og talte til meg. "Kven er du? Og kvifor ser du så trist ut?"

"Eg er vonbroten og mannegal" ,"Kvifor?" spør alven. "Eg veit ikkje, eg var ikkje

slik for nokre dagar sidan.. Eg tror eg drøymer"

"Kan eg spørje kva deko alvar meiner om troll? Korleis er det dykkar forhalder dykk

til desse skapningane? lagar dei vanskjer for deko også?" "Dei plagar ikkje oss. Dei

synes vi er smarte skapningar som klarer å kjeme til alle vanskelige stader. Da er

ikkje sjelden troll kjem til oss for å få råd og hjelp. Dei kjem og til oss for å

få hjelp til å lause konfliktar dei har seg i mellom, om territorium og sånt."

Jeg skummet gjennom teksten og har gjort teksten feit der det er feil eller snodige formuleringer. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at språket i teksten står til en femmer, den ligger i grenseland til en 2-er.

I tillegg må du huske på at nynorsk skal være "muntlig" skrevet. Det er altfor mange ord som klassifiserer til å kalles for smør på flesk.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke denne på eksamen nå nei. Da blir du tatt for fusk.

Det kan han vel, han har selv produsert teksten, og man har lov til å bruke sine egne tekster som man har skrevet tidligere. Hvis OP ønsker å bruke denne teksten, så fåreslår jeg bare at han redigerer innlegget sitt og fjerner teksten, evt. tar et screenshot av teksten og laster dette opp istedenfor slik at plagiatkontrollen ikke kan plukke dette opp. :thumbup:

Da må han også få folk som har rettet den til å fjerne sine også, slik at de ikke blir plukket opp som plagiat.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det kan han vel, han har selv produsert teksten, og man har lov til å bruke sine egne tekster som man har skrevet tidligere. Hvis OP ønsker å bruke denne teksten, så fåreslår jeg bare at han redigerer innlegget sitt og fjerner teksten, evt. tar et screenshot av teksten og laster dette opp istedenfor slik at plagiatkontrollen ikke kan plukke dette opp. :thumbup:

Da må han også få folk som har rettet den til å fjerne sine også, slik at de ikke blir plukket opp som plagiat.

Blir ikke øyeblikkssidene indeksert av google, og kan derfor hentes ut i ettertid?

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig failern. det tar vel litt tid før endringer skjer der?

Jeg har ikke tenkt å bruke denne på eksamen. Kan man uansett bruke en tekst man har skrevet på forhånd? Er det mulig? Er det lov?

Friskrivningsdag på eksamen, man får oppgaver å velge mellom ikke sant eller kan man skrive hva som helst?

Takk for all hjelp og råd :) Det kommer godt med, noen av feilene kom med fordi jeg ikke tok meg tid til å rette på dem. Ellers så har jeg aldrig noensinne hatt nynorsk undervisning. Vet ikke om det er vanlig heller?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du bruke en tekst du har skrevet selv på forhånd. Så lenge det er du som har skrevet den. Ta med en minnepinne med teksten på, eller bare lagre den på pceen på forhånd. Vanskeligere er det ikke hvis du vet hva teksten skal handle om.

Lenke til kommentar

Er det ofte slik at friskrivningsdagen er på sidemål? Er det kanskje litt logisk også for å gjøre det litt mindre stressende? jeg har ikke fått utdelt noe hefte med tanke på oppgaver eller noe slikt på forhånd som jeg ser andre har skrevet om rundt omkring på nettet.

Kan jeg spørre hva man vanligvis får av oppgaver på en slik eksamen, sidemål altså? (Tror det er friskrivningsdag)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...