Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Redd for å såre en venn.

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at noen kamerater og jeg skal dra til syden i slutten av sommeren, men vi har støtet på et problem. Vi har tidligere dratt nedover med en venn av oss som er generelt godt likt av alle, men det har vist seg at han har blitt et irritasjonsmoment. Særlig på ferier!

Siden jeg er mest close han, må selvfølgelig jeg si at han ikke kan være med denne gang. Mulig jeg er feig, men jeg greier rett og slett ikke å få sagt det. Jeg aner ikke hvordan han vil reagere, føle på det eller takle det i det hele tatt. Det verste jeg vet er å såre noen, spesielt kamerater.

Noen som har vært i en lignende sitasjon? Erfaringer og tips? Jeg føler meg i hvert fall dritt om dagen. :hm:Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661 Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner du ikke vil såre ham, så du har egentlig bare to valg: "glemme" ham og bare dra uten å si fra noe som helst, eller være den GODE vennen du er og ta en åpen prat om saken. Kan jo hende at han allerede har planer for sommeren og ikke får dratt likevel.

Jeg hadde nok foretrukket å bli pratet og forklart hvordan ståa er, setter han like mye pris på dere, vil han nok oppføre seg bedre, bare han får sjansen til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg regner med dere har tatt opp med han at han er irriterende, at han vet om det på forhånd?

Vi har i hvert fall sagt tydelig ifra da det har vært noe, men aldri snakket skikkelig med han om det. Burde kanskje vurdere en slags intervention... Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner du ikke vil såre ham, så du har egentlig bare to valg: "glemme" ham og bare dra uten å si fra noe som helst, eller være den GODE vennen du er og ta en åpen prat om saken. Kan jo hende at han allerede har planer for sommeren og ikke får dratt likevel.

Jeg hadde nok foretrukket å bli pratet og forklart hvordan ståa er, setter han like mye pris på dere, vil han nok oppføre seg bedre, bare han får sjansen til det.

Tja. Jeg kan jo i hvert fall krysse fingrene for at han har planer i sommer. Han får gjerne en sjanse av meg, men de andre har egentlig sagt at det er uaktuelt at han er med denne gangen. Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661 Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661

Lenke til kommentar

Hvis det er uakseptabel oppførsel han driver med, hva med å forklare at han har blitt litt irriterende og si at skal han få bli med på turen må han skjerpe seg?

Lettere sagt enn gjort, mr Alex! Men du har helt klart et poeng. Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661 Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661

Lenke til kommentar

1) Du har blitt temmelig lurt, er man en vennegjeng så er det alles ansvar å ta opp problemer som dette.

2) Dere er rimelig drittsekker som skal gi han røde kortet en måned før sommerferien starter.

3) Mitt råd er å samle dere med gjengen, ikke si noe spesielt, når han gjør noe irriterende sier du "Du har vært irriterende hele den siste måneden... osv"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den "beste" måten å såre vennen din på no er å ikkje være ærlig og si det rett ut.

Det beste du kan gjøre no er å ta kontakt og prøve på en fin måte å fortelle kordan ting er og kordan vennegjengen opplever situasjonen.

Å ikkje si noe / gjøre noe vil helt sikkert såre mere enn å være ærlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vi har i hvert fall sagt tydelig ifra da det har vært noe, men aldri snakket skikkelig med han om det. Burde kanskje vurdere en slags intervention... Anonym poster: 0a7455fe1ecf324b424a382a94ad9661

Hvis dere er et kompisgjeng, synes jeg hele gjengen kan samles og ta det med den ene kompisen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært i samme situasjon, men jeg har sett filmen The talented Mr. Ripley, og i følge den vil det ikke ende godt for deg eller vennene dine.

Kan jeg spørre hva det er som gjør ham irriterende?

Jeg er enig med de andre som har svart. Du klarer helt sikkert å overbevise resten av gjengen. La ham bestemme utfallet. Gi ham sjansen til å være mindre irriterende. Ikke vær en dritt.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...