Slai Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Den er kommet. Frigjør også mye ram, som gjør telefonen enda mer responsiv i tillegg. Pluss mer såklart. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Noe sier at kameraet er bedre, og noen dårligere en Iphone 5. Hva synes du? Tar den HD bilder? Jeg har ikke noen erfaring med iPhone 5, selv om jeg lenge vurderte å skaffe meg en slik, men etter mye tenking, og undersøkelser endte jeg altså opp med HTC One. Jeg er fornøyd med det aller meste så langt. Men driver fremdeles og gjør meg kjent med den. Kameraet tar svært bra bilder, og det filmer i HD. Det som sjokkerer meg mest er at batteriet fremstår som veldig underdimensjonert. Det sies at dette bedres i en kommende oppdatering, og det håper jeg virkelig. Det var dette som var bøygen på min forrige HTC Sensation, og som gjorde at jeg kjøpte et ekstra batteri. På One er ekstra batteri ikke mulig. og gjør at jeg føler jeg må lade så snart det er en stikkontakt i nærheten ;-) (noe overedrevet). Ellers så vil jeg nok også savne muligheten for ext. minnekort, for etter å ha synket spillelistene mine fra Spotify i extreme quality, sitter jeg igjen med 3Gb på telefonen. Slettet derfor alt igjen og satte opp Spotify med nest beste kvalitet (noe som bruker omtrent halvparten). Men ettersom jeg er "lydfreak" så vil jeg personlig savne den ekstra kvaliteten. Kameraet har også den kule Zoe funksjonen, men inntil en oppdatering er på plass føler jeg at funksjonen som gjør at den putter alle de "like" bildene i Dropbox og lager et kaos ut av ville H**vete. Endret 15. juni 2013 av KLB 1 Lenke til kommentar
SuperVidar Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Heisan. Jeg må si at etter å ha lest annmeldelsene her inne så er det første gang som android fan at jeg i det hele tatt vurderer å kjøpe en iPhone. *sukk* Her i denne tråden har jeg sett flere som har kjennskap til både S4, One og iPhone og det endelig avgjørende spørsmålet som jeg aldri finner svar på er...: - Har noen av disse telefonene samtaleopptaker ?? Jeg mener å vite at Samsung S3 hadde funksjonen for å ta opp en telefon samtale, men har ikke kunnet finne ut dette av disse 3 telefonene, og dette er noe jeg Virkelig trenger. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 HTC one har hdr mikrofon så den er vel bedre Lenke til kommentar
telesmurfen Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Det begynner å bli en stund siden jeg sist skrev i denne tråden, som jeg selv opprettet for noen uker siden, så det er vel på tide å gi litt livstegn fra meg igjen. Først, tusen takk til dere som har hjulpet til med å holde tråden gående, og ikke minst for at vi alle har klart å holde tråden saklig og informativ, uten disse barnslige fanboy uttalelsene. Disse ukene som har gått, har betydd et betydelig flere antall timer med både Galaxy S4 og HTC One, og ja, jeg innrømmer det, iPhone 5. Det beste kjøpet jeg har gjort må være den simkort adapteren som lar meg svitsje problemfritt mellom disse telefonene. For det er faktisk vanskelig å gjøre seg opp en mening om hvilken telefon som er "best" og som kvalifiserer til det engelskmennene kaller "daily driver" - altså den telefonen man bruker til daglig. En lang tid etter at jeg anskaffet meg HTC One, ble S4 liggende og samle støv. Høyttalerne og boomsound gjorde alle spillopplevelsene ekstra gode, og lydeffekter gikk fra høyre til venste og motsatt på en måte som jeg aldri har opplevd fra en mobil tidligere. Sammen med Power Amp sin equalizer, ble telefonen til en heidundrandes musikkspiller, og med en uoffisiell Android 4.2.2 oppdatering kom muligheten for å fjerne de mildt sagt irriterende tre prikkene på bunnen av skjermen (menyknappen). Likevel var det noen få punkter som gjorde at fingrene gikk i retning av både iPhone og S4 igjen. For det første var det batteriet. Det virker litt i minste laget, og står ikke helt i stil til telefonens strømforbruk. Selv etter å ha skrudd av alt av synkronisering og alle "ekstra" funksjoner, tikker batteriet forholdsvis fort nedover, særlig ved bruk. Internettsurfing og Facebook er ikke det verste, men man kan ikke belage seg på så altfor mye spilling i løpet av en dag. Det er forsåvidt ok, men når ladetiden er betydelig lengre enn konkurrentene, så blir ulempen enda større. Og la meg bare si det med en gang, jeg skrur ikke av 3G. I dagens 4G verden, mener jeg at telefonene må lages slik at man iallfall må kunne bruke 3G uten å bekymre seg for batteritiden. Å surfe på Edge i 2013 (så lenge raskere nettverk er tilgjengelig der man er), virker som å reise litt for mange år tilbake i tid. Så ja, kanskje kunne jeg skvist ut noen minutter lengre batteritid uten 3G aktivert, men det er altså en personlig preferanse og et prinsipp at jeg ikke er villig til å gjøre nettopp det. Wifi derimot slår jeg av så fort jeg ikke skal bruke det. Det andre minuset til One er kameraet. Og det er synd, siden dette virkelig markedføres som å være en "kameratelefon" (som vi kalte det i gamle dager). Ultrapiksler eller ikke; kameraet tar typiske mobiltelefonbilder. Det positive med kameraet er at motivene ofte blir skarpe, men her er for mye støy og "artifacts". Hvitbalansen er også tidvis så som så. Dette synes jeg særlig gjelder hudtoner (altså portrettfotografering). Det hjelper lite å benytte seg av "portrettmodus". Ulike nyanser i ansiktet går kameraet hus forbi, og man ender ofte opp med ansikter med svært unaturlig farge. Det kan være overdrevent mye rødt og gult. Særlig ved blitsfotografering i mørke omgivelser (som jo skal være et av telefonens sterke sider). Her ser det ofte ut som om alle går med knallrød lebestift. Ikke alltid passende. Kameraet er ikke direkte dårlig i seg selv, men sammenlignet med S4 (som denne tråden handler om) eller iPhone 5, ser man raskt at andre alternativer er betydelig bedre. I tillegg har vel HTC fremdeles ikke gitt ut en offisiell 4.2.2 oppdatering? Dette ble så vidt jeg kan huske lovet å komme raskt etter lanseringen. Men nå har dager blitt til uker, og uker til minst en måned, og fremdeles er det ingen tegn til den offisielle oppdateringen (selv om det finnes en del custom roms basert på leaks på XDA). Og en måned i mobilverdenen er faktisk ganske lenge. Her burde HTC vært på banen for lenge siden. Og ble det trøbbel et sted underveis, burde dem vært åpne og gitt en ca lanseringsdato. Dette intetsigende "snart" funker ikke i en mobilverden hvor ting endres omtrent daglig - og fra et selskap som ikke akkurat seiler i medvind for tiden. I tillegg kan man jo også småplukke på ting som at man ikke kan stille vibrasjonsintensiteten, det er tungvindt å skifte skjermbakgrunn, man har ingen "skjerm alltid på" funksjon, det er ingen equalizer i stock musikkspiller, og man har ikke ulike skjermmoduser for å endre fargetonen osv på skjermen. Så, skal jeg være ærlig, er det One som de siste dagene har samlet støv på nattbordet. Da One fikk en liten pause, var det S4 sin tur til å vise hva den er god for. Her har vel så vidt jeg vet heller ikke den nyeste oppdateringen kommet til Norge (MEA eller MF2 - samme changelog), og det synes jeg er svakt av Samsung. En ting skal Apple ha, og det er at alle land får oppdateringene samtidig.. Anyway, via XDA ble nyeste programvare lagt inn, og telefonen ble plutselig ti hakk bedre. Forberdringene går på smoothness, altså flyt i system og programmer, bedre kamera, bedre lyd i musikkspilleren, og generelt bedre batteritid, samt annet småplukk. Det er ingen tvil om at S4 er å foretrekke for dem som liker å tukle med alle slags innstillinger. Her kan det meste endres og påvirkes. Kameraet er i førsteklasse med en detaljrikdom som overgår selv den selvutnevnte kamerakongen iPhone 5. Musikkspilleren med Adaptive Sound spiller svært velklingende i selv tungdrevne dyre headset, og i det hele tatt har stort sett alle negative innvendinger jeg hadde mot telefonen forsvunnet. Så ja, av androidtelefoner, er mitt førstevalg S4. Den mangler dessverre stereohøyttalerne til HTC, men den høyttaleren den har er heldigvis både høy og klar, og helt ærlig er det jo ikke veldig ofte man bruker telefonens innebygde høyttaler(e) til noen form for kritisk lytting. Så avslutningsvis... Til dere som nevner iPhone 5 her, og lurer på hvordan den er i forhold. Batteritiden i telefonsamtaler er dårligere, men ved spilling og tyngre bruk er den bedre (etter min erfaring, andre vil muligens hevde noe annet). Skjermen er dessverre altfor liten etter mitt skjønn, men skarp og fin og med korrekte og kalibrerte farger. Likevel er apputvalget fremdeles noen hestehoder foran androidkonkurrentene. Kvalitetsapper og -spill er klart i flertall for iOS i forhold til android. Selv der apper tilbys til begge plattformer er ofte iOS appene bedre. Som et konkret eksempel nevner jeg Vine. Denne appen er på full vei inn, og det begynner å bli "in" å vine... I iOS appen kan man søke etter hashtags for å finne ting som er interessant og man kan bruke frontkameraet på telefonen til å filme nye vines. På androidutgaven mangler begge disse funksjonene foreløpig, noe som gjør appen bortimot ubrukelig (særlig mangelen på søk etter hashtags). Dette gjenspeiles også i antall 1 stjerner appen har fått i Play. Det har likevel lite med telefonene å gjøre, så dere får tilgi den lille avstikkeren. Ville bare si at min oppfatning er at hvis det er kvalitetsapper som er viktigst, så er nok fremdeles iPhone 5 det beste alternativet. I tillegg er det jo også en fordel at den syncer sømløst (kontakter, bokmerker, osv), dersom man har iPad, iMac, el.l i tillegg... Det som er viktig er å se på hvilke behov man har, og velge det som er viktigst for en selv, enten det er android eller iOS. Og helt til slutt... Ingen av telefonene har samtaleopptaker innebygd ut av boksen... men jeg vet at iallfall S4 kan få dette med en custom rom... telesmurfen 2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Uææh! Klarer aldri å bestemme meg om jeg skal gå for S4 eller One. Har begynt å se mer mot One i det siste, men nå vurderer jeg S4 sterkere igjen. Bl.a. batteritiden og mindre bra kamera i dagslys taler litt i mot One. Jeg bruker stort sett telefonen til radio/musikk med headset, ta bilder og surfing/sosiale media apps. Derfor er det viktig å lydkvaliteten og kamera er bra, og at batteriet holder til noe slik surfing ila dagen. Noe av det som gjør at jeg heller mot One er at den har FM-mottaker, noe S4 ikke har, etter det jeg har skjønt. Bruker en del radio ila dagen. Synes også one er mye finere, for ofrer lett noen gram for metalbody. Men igjen vil jeg også ha mulighet til å ta ut batteri og ekstern lagring. Batteritiden til S4 sies vel også å være bedre.. Sånn rent ytelsesmessig er de jo begge gode, og sikkert ikke noe jeg merker så stor forskjell på med mitt bruk. Noen andre funksjonaliteter ala det jeg har kommet opp med (FM-mottaker, kamera osv) jeg bør ta med i vurderinga? Håper jeg klarer å bestemme meg snart hvertfall. Har fortsatt min gamle HTC DHD, og den er ikke til å leve med lengre.. Endret 29. juni 2013 av AndyPanda Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 HTC har hvertfall bedre batteriene på surfing og bedre lyd pga Beats:) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Du kan alltids kjøpe et nytt backcover til s4 i aluminium hvis det er greia. Batteriwise holder de såvidt jeg vet ganske Bra begge to. Har ikke one, dog. Men s4 for meg har nydelig batteritid. Så blir vel beats kontra kamera. Er ingen lydfanatiker selv men lyden er bra i headphones i alle fall. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Testa en HTC One på Elkjøp her om dagen og jeg må si det frister å bytte ut iPhone 5'en.. Fantastisk design, god kvalitetsfølelse og den føltes veldig rask. Størrelsen på telefonen er også helt perfekt for meg. Samsung S4 er uaktuelt for min del, mest pga den føles så billig ut og designet appelerer ikke til meg i det hele tatt. Det som er synd er jo hvis kameraet er "dårlig". Mobilen er jo alltid med og da blir det til at jeg tar mye bilder med den. Rart at de har puttet inn en så dårlig kamerabrikke i en ellers så bra telefon.. Endret 2. juli 2013 av dekar24k Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Noen som har egne erfaringer med lydkvaliteten med hodetelefoner på de ulike mobilene? Lenke til kommentar
Simorinho Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Iphone og S4 har God lyd med headset, men ikke noe vilt bra. Har ikke prøvd HTC One, men det har visst veldig bra lydkort Lenke til kommentar
blutut Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 S4 har en Wolfson DAC og denne gir meget god lyd Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ja det stemmer. Jeg har bruke s4 og har nå HTC noe. Merker at HTC noe har mer futt i seg der:) Lenke til kommentar
blutut Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Wolfson selv nevner S III, Note II, Note 10.1 og S 4 på sine hjemmesider : http://www.wolfsonmicro.com/media_centre/item/Multi-Year_IP_License_and_Component_Supply_Agreement_with_Samsung_establish/ Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Ja men de sier ikke noe om de leverer til i9505 og i900 eller bare en av de. Eller active. Mener huske den var i octacoren men ikke quad. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Tror jeg har kommet meg ned til tu punkter det står mellom nå: Muligheten for FM-radio og muligheten for å ta ut batteri/minnekort. Til dere som hører på radio med S4, drar det ikke en del data å streame det? Regner ikke med det er DAB på S4, så det er vel eneste muligheten å streame. Og har HTC noen måte å kutte strømmen hvis telefonen skulle henge seg? Husker tilbake til da min ipod nano klikka og jeg måtte vente hele dagen til den gikk tom for strøm for at den skulle restarte og fikse seg, og de alle gangene jeg har måttet ta ut batteriet på min nåværende DHD når den har klikka. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Synes One er fantastisk både i byggekvalitet, og mtp bruk. Men batteriet "suger". Og etter siste oppdatering snakker vi om skikkelig "SUGING". Etter å ha fått et par iPad mini i hus. Og som jeg er veldig fornøyd med, leker jeg med tanken å skaffe meg iPhone 5. ;-) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Du mener vel at du syntes One gir deg en god kvalitetsfølelse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-k4hfXf Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Er jeg den eneste som synes at HTC One egentlig er veldig stygg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå