Gå til innhold

Hva kan jeg lage timelapse av?

Anbefalte innlegg

Har et prosjekt der jeg skal lage en rekke timelapse videoer. Så da lurer jeg på, hva kan jeg lage timelapse av? For de som ikke vet, så er timelapse når du tar bilder i intervaller på f.eks 10sek i 2 timer, og setter det sammen til en film senere. Man gjør trege bevegelser raske, som oftest. Man ser sånt på TV noen ganger der skyer raser forbi.

Jeg har allerede lagd timelapse av et LAN-party og skyer. Men hva annet? Det kan være hva som helst egentlig, jeg tenker det kan være noe originalt og kreativt

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et prosjekt der jeg skal lage en rekke timelapse videoer. Så da lurer jeg på, hva kan jeg lage timelapse av? Det kan være hva som helst egentlig, jeg tenker det kan være noe originalt og kreativt

Det er du som er artisten. Det er du som skal være original og kreativ.

Hvis du ikke klarer å finne på noe å lage timelaps av selv, er det en enkel løsning; ikke lag timelaps!

Hvis du trenger inspirasjon; Kikk i Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:. Der er det masse timelaps videoer som kanskje gir deg noen kreative ideer.

Lenke til kommentar

Ah, sånn å forstå. Tidevatnet er vel ein klassikar? Eller ein gate som går frå å vere heilt tom om morgonen til å vere travelt full av folk?

Ikke mye tidevann her i byen. Men det siste forslaget høres intressant ut. Knall idè, meg da må jeg stå opp kl 06 om morgenen å stå i byen i 2-3 timer. Hm, det blir slitsomt, men det kan være definitivt verdt det.

Det er du som er artisten. Det er du som skal være original og kreativ.

Hvis du ikke klarer å finne på noe å lage timelaps av selv, er det en enkel løsning; ikke lag timelaps!

Hvis du trenger inspirasjon; Kikk i Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:. Der er det masse timelaps videoer som kanskje gir deg noen kreative ideer.

Når det er uendelige ting å lage timelapse av, er det ikke så enkelt å finne ut hva, hehe. Takk for linken, skal ta en kikk.

Enkleste måten å finne inspirasjon og ting å ta av er å se hva andre har gjort.

Ta en titt på videoene som ligger i Timelapsekategorien til Vimeo.

https://vimeo.com/channels/1341/videos

Søkte på youtube, men det var ikke så mye å finne som var kreativt. Men jeg har jo glemt av Vimeo, takk for linken!

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på om det kunne blitt en timelaps av at de skal bygge ny bru over elva, og deretter rive den gamle. Men da måtte jeg vel fotografert der i ganske mange måneder. Vet ikke hvor lang tid det tar å bygge en bru..

Du kan jo spørre Statens Vegvesen om du kan få Timelaps oppdraget. De lager ofte Timelaps av prosjektene sine.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ting som normalt endrer seg sakte". Det er fine motiver til timelapse. Planter som vokser, ting som blir bygd, stjerner som "roterer". Gjerne også ting som beveger seg fort, og vil få et annet uttrykk - vann som strømmer, trafikk etc.

Ting som beveger og/eller endrer seg. :)

Lenke til kommentar

Det meste funker. Bare å bruke fantasien. Vi har laget av oppussing av et rom der vi startet opptak hver gang v i var der og pusset opp - ble kult.

Har også laget av en frokost der vi var 8-9 stk rundt bordet. Satt et GoPro på en sånn IKEA-timer (sånn koketidsur) og lot den gå en runde på en time så hele bordet kom med - ble ganske kult det også...

Gater og høyt traffikerte områder der mye folk går/kjører fungerer også...

Setter som oftest mye høyre antall bilder pr minutt på slike enn når jeg tar av f.eks skyer i bevegelse....

Lenke til kommentar

Vær. Jeg stod oppå et fjell og tok timelapse av landskapet når skyene drev inn. Så skyggene bevegde seg bortover landskapet. Gikk fra 100% klarvær til veldig overskya. Men jeg stakk før regnet begynte. :p

Har også sett timelapse av når bakken tørker opp etter en regnskyll om sommeren og av tåke som kryper innover.

Uheldigvis har man lite kontroll på når slikt skjer,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...