iNeo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Heisann! Jeg jobber i en relativt liten bedrift med 5 ansatte. Problemet vårt med den nåværende løsningen fra Telenor (Telenor bedriftsnett) er at den ikke er avansert og stabil nok, noe som fører til at så og si alle våre ansatte blir irriterte. I den forbindelse, lurer jeg på om noen har prøvd eller vet av noe tilsvarende. Funksjoner som systemet må ha: IP telefoni Ta, legge på, sende sms, sette over samtaler via datamaskinen Takker for alle svar! Lenke til kommentar
ltrulsse Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Ventelo Mobilt Bedriftsnett http://www.ventelo.no/bedrift/mobilt-bedriftsnett/ Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Lync ? Endret 31. mai 2013 av Datasmurfen Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei. - Hva er det som ikke er avansert eller stabilt nok med Mobilt Bedriftsnett? Den klarer jo det meste av det du beskriver, men når det gjelder IP-telefoni så kan du bestille en ren SIP-tilknytning (linje) fra Telenor som du kan "hente inn" i mobilt bedriftsnett, og benytte med PC SIP-klient eller et bordapparat. - Ellers så virker jo avansert sentrabord fint til de andre tingene? Skal du ha en løsning med Lync og kontaktsenter så snakker vi fort om litt større løsninger, selv om du kan få dette som en driftet løsning til ca 300,- pr mnd/bruker og oppover etter hva du skal ha av funksjonalitet. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Hei. - Hva er det som ikke er avansert eller stabilt nok med Mobilt Bedriftsnett? Kan ikke enkelt bruke datamaskin som telefon via f.eks. headsett, er meget ustabilt (skjer nesten daglig at vi ikke får satt over samtaler, selv etter å ha vært i kontakt med support) Den klarer jo det meste av det du beskriver, men når det gjelder IP-telefoni så kan du bestille en ren SIP-tilknytning (linje) fra Telenor som du kan "hente inn" i mobilt bedriftsnett, og benytte med PC SIP-klient eller et bordapparat. - Ellers så virker jo avansert sentrabord fint til de andre tingene? Har du noen erfaring med anskaffelse, oppsett osv. av en slik SIP-tilknytning? Har prøvd å Google i alle veier, men finner ingen ting som er relatert til bestilling/produktinfo om dette. Skal du ha en løsning med Lync og kontaktsenter så snakker vi fort om litt større løsninger, selv om du kan få dette som en driftet løsning til ca 300,- pr mnd/bruker og oppover etter hva du skal ha av funksjonalitet. Lync skal vi undersøke videre. Hvis du har erfaring med slike større løsninger, så ønsker vi å høre om det Tusen takk til alle for gode svar! Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Hvis du liker linux, så finnes det Asterix.. som er en PBX løsning. (telefonsentral) som kan lage køer etc.. Men det krever litt jobb og utforsking. Regner med det finnes en rekke andre lettere måter.. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvor jeg jobber hadde jeg ansvaret for å få opp å gå Trio (www.trio.com). Dette virker veldig bra. Vi bruker det for tiden med ett gammelt Cisco IP telefon system, men skal etter hvert flytte det over på Lync. Vi holder på med gradvis utfasing av Cisco telefoner over til Lync. Lenke til kommentar
easy:solutions Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 oyatel billig og funker bra! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 I likhet med mange andre har jeg god erfaring med Trio Enterprise og Lync, men det er ikke en spesielt billig løsning, da Trio-lisensene er temmelig dyre. I løsningen vår er det snakk om ca. 100 brukere, og omtrent tyve av disse er på callcenter. I tillegg har vi analogadaptere ute på mange forskjellige lokasjoner i Norge som kobler seg opp mot vår Lync-hovedserver. Vi kjører alt på en VMhost med mulighet for failover, og løsningen består av seks virituelle servere, som alle kjører Windows 2008 R2. Per i dag kjører vi på ISDN UT-er mot telefoninettet, og har to gatewayer som sørger for redundans. Total kostnad for hele løsningen vår har nok vært rundt 500 000,-, om jeg husker rett. Dette inkluderer da både lisenser, hardware-investeringer, samt konsulenttimer til oppsett. Jeg tror dog at Trio 4.0 lar seg integrere mot Lync på Office 365, noe som da kan være verdt å se på. Lync Online: http://office.microsoft.com/en-us/lync/lync-online-overview-and-features-online-meetings-and-instant-messaging-FX103789571.aspx Trio: http://www.trio.com/web/home.aspx Skulle du ha noen ytterligere spørsmål vedr. Lync og Trio er det bare å spørre. Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvis du liker linux, så finnes det Asterix.. som er en PBX løsning. (telefonsentral) som kan lage køer etc.. Men det krever litt jobb og utforsking. Regner med det finnes en rekke andre lettere måter.. Produktet heter Asterisk, og det krever ingen utforsking dersom man får det levert av et firma som kan løsningen (i likhet med alle andre løsninger). Forskjellen er at det ikke er noen lisenser man må betale for. Jeg har både levert og brukt Asterisk-baserte løsninger, og det er ganske imponerende hva det produktet kan gjøre: ringegrupper hunt-grupper pickup voicemail, inkl. integrasjon mot e-postkontoer callback menysystemer tids- og datobestemte regler i ringeplanen integrasjon mot annet SIP-basert VoIP-utstyr egen protokoll (IAX2) for kommunikasjon med andre Asterisk-sentraler TAPI-støtte (for integrasjon mot f.eks. Microsoft Outlook) Løsningen har støtte for integrasjon mot analog og digital (ISDN-basert) telefoni. Jeg har hovedsaklig brukt produktet som intern PBX med direkte digital kobling mot det tradisjonelle telenettet, men jeg vet at andre har bruket dedikerte SIP-til-ISDN-bokser med godt resultat. Det finnes også en tredjepartsmodul som gjør det mulig å bruke Ciscos proprietære SCCP-protokoll, slik at Cisco-telefoner kan brukes uten SIP-firmware. Denne fungerer også meget bra. Anbefales. Lenke til kommentar
krilox Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Asterisk har jeg jobbet en del med, og har skreddersydd PBX-løsninger, men tror ærlig talt mtp størrelse og funksjonalitet at jeg hadde vurdert Lync sterkt, ihvertfall mtp hvor fleksibelt det er i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå