Tina1 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hei Jobber med en oppgave der jeg skal finne fram til salgsprisen på et 40-timers kurs med 15 deltakere, og har fått disse opplysningene: Timelønn for kursleder: 600 kr Undervisningsmateriell per deltaker: 500 kr Leie av lokale: 6000 kr per måned med en leieavtale som går over 5 år Indirekte kostnader: 30 % Fortjeneste: 20 % Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få leiekostnaden inn i kalkylen, ettersom det er en indirekte kostnad (regner jeg med). Det er selvkostmetoden som brukes. Er det noe som vet? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er det ikke bare å sette det som en indirekte fast tilvirkningskostnad på 6000,-? Lenke til kommentar
Tina1 Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Det er det jeg er litt usikker på, ettersom bedriften holder flere kurs i tillegg til dette. Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hvorvidt det skal tas hensyn til andre kurs vet jeg ikke, men utifra opplysningene i førsteposten ville jeg ikke antatt det. Det er en stund siden jeg hadde om selvkost, men kom frem til en pris på 3912,5 (gitt at indirekte kostnader på 30 % er på begge de direkte kostnadene). Med forbehold om feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå