moesen Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ingen som vet svar, kontakter Telenor eller noe? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 jeg ba Telenor ta en titt på denne tråden og fikk også svar på mitt problem og det var at jeg skulle ringe feilmeldingen. Bruk webchatten til telenor den er genial Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har SMC 7004ABR og har dønn stabilt internett. Har ikke de fleste bredbåndsroutere også en slik "Auto Reconnect" funkjson? Det kan jo være verdt et forsøk i så fall... Lenke til kommentar
vegardhv Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det kobler seg ned 2-3 ganger daglig her, "nettverkskabel ble koblet fra" kommer opp nedi hjørnet, eller noe i den duren. Meget irriterende når man er midt i en nedlastning. Kontakten med ruteren er som regel oppe fordet. Er vel Telenor sin feil da, ut i fra det jeg har lest her. (har adsl 1024/256). Men nettet kommer opp igjen rimelig fort, tar mellom 30 og 60 sekunder tenker jeg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det kobler seg ned 2-3 ganger daglig her, "nettverkskabel ble koblet fra" kommer opp nedi hjørnet, eller noe i den duren. Meget irriterende når man er midt i en nedlastning. Kontakten med ruteren er som regel oppe fordet. Kobler du opp med router? Lenke til kommentar
vegardhv Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Nei, burde kanskje nevnt det at vi har 2 maskiner her, win XP og win 2k som deler forbindelsen til adsl-modemet gjennom en Corega Bar sw-4PL broadband-router. Har nettopp lasta ned ny firmware til den, for å prøve å bli kvitt dette frakoblingsproblemet, men det nytta altså ikke. Jeg er ekstremt interessert i å bli kvitt dette problemet! Noen som har fått en løsning på sitt problem?! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg er ekstremt interessert i å bli kvitt dette problemet! Noen som har fått en løsning på sitt problem?! Med mindre modemet killer roteren er dette neppe Telenor sitt problem, routeren er antagelig defekt eller et nettkort/kabel dreper den. Lenke til kommentar
vegardhv Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hvorfor tror du det er noe feil med router eller nettkort/kabel? Hvorfor ikke linja? Og hva betyr det at modem killer router? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hvorfor tror du det er noe feil med router eller nettkort/kabel? Hvorfor ikke linja? Og hva betyr det at modem killer router? Routeren sitter vel koblet til et ADSL-modem og har ingenting med linja som sådann og gjøre. Lenke til kommentar
vegardhv Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Så pga at ruteren er koblet til ADSL-modemet kan altså ikke linja være problemet? Jeg forstår ikke helt. Hvis det er noe problem med linja vil nå nettverksforbindelsen koble ned uansett hvilke modem, rutere, kabler, eller whatever jeg er i besittelse av. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Så pga at ruteren er koblet til ADSL-modemet kan altså ikke linja være problemet? Jeg forstår ikke helt. Hvis det er noe problem med linja vil nå nettverksforbindelsen koble ned uansett hvilke modem, rutere, kabler, eller whatever jeg er i besittelse av. Svjv skrev du at du mistet nettverkskoblingen mellom PC og router. Lenke til kommentar
helgero Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Har hatt sammen problem to ganger. Første gang var det modemet, lyset for adsl blinket da hver gang jeg koblet fra. Andre gang var det fordi jeg hadde lastet ned raspppoe, selv om du sletter Online ADSL prg fra pc da, vil telenor sin pppoe protokoll fortsatt ligge installert på lokal tilkobling, (den gjorde ihvertfall det hos meg), jeg måtte da avinstallere den så gikk alt bra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det kobler seg ned 2-3 ganger daglig her, "nettverkskabel ble koblet fra" kommer opp nedi hjørnet, .... Samme skjer hos meg, med en D-Link router. Ingen problem med å kontakte router, men forbindelsen til internett er borte i flere minutter. Har ofte lurt på hva som gjør at XP kommer med den meldinga, den er jo ikke helt beskrivende for hva som skjer. Har hørt at flere har samme problem, og at feilen ligger hos Telenor. Lenke til kommentar
edwood Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har også opplevd å miste tilkoblingen ca. 1 gang om dagen. Etter å ha lest litt i denne tråden, tok jeg turen til direkte.online.no og logga meg på irc-hjelpen der. Kom med en gang i kontakt med en service-fyr som lurte på hva problemet mitt var, og jeg fortalte at mistet tilkoblingen ganske ofte. Han ba meg etterhvert å melde feilen til feilmeldingen på nettet og jeg så gjorde. Fikk der beskjed om at det ikke var noe galt med linjen. Dette var før helgen, og selv om jeg har mistet linjen et par ganger etter jeg meldte feilen har jeg ikke gjort noe mer med saken. Så i går får jeg plutselig en telefon fra Telenor (jeg selv har aldri vært i kontakt med de per telefon, kun den ene gangen via irc) og de beklager problemene jeg har hatt. De tror det skyldes modemet mitt, og fyren vil nå sende meg et nytt et. Det vil jeg si var en hyggelig opplevelse av Telenor sin kundeservice. o/ Telenor o/ Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har også opplevd å miste tilkoblingen ca. 1 gang om dagen. Etter å ha lest litt i denne tråden, tok jeg turen til direkte.online.no og logga meg på irc-hjelpen der. Kom med en gang i kontakt med en service-fyr som lurte på hva problemet mitt var, og jeg fortalte at mistet tilkoblingen ganske ofte. Han ba meg etterhvert å melde feilen til feilmeldingen på nettet og jeg så gjorde. Fikk der beskjed om at det ikke var noe galt med linjen. Dette var før helgen, og selv om jeg har mistet linjen et par ganger etter jeg meldte feilen har jeg ikke gjort noe mer med saken. Så i går får jeg plutselig en telefon fra Telenor (jeg selv har aldri vært i kontakt med de per telefon, kun den ene gangen via irc) og de beklager problemene jeg har hatt. De tror det skyldes modemet mitt, og fyren vil nå sende meg et nytt et. Det vil jeg si var en hyggelig opplevelse av Telenor sin kundeservice. o/ Telenor o/ Hvordan fikk du kontaktet Telenor på irc? Hva slags kanal og nett (undernet)?Hvordan kan det ha seg at plutselig en dag modemet er defekt? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 HAs samme problemet selv. Sitter for øyeblikket på en Telenor 704/128 linje med nokia modem og SMC Barricade 7004ABR router. Routeren fungerer knirkefritt, det er modemet som trenger en restart hver gang linjen kopler ned. Linjen har koplet ned 0-5 ganger pr. dag de siste ukene. Lenke til kommentar
Manzon Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 For å si det som det er så har jeg også hatt problemer med telenor sin tilkobling. Pc`en med XP på detter ut veldig ofte, selv om jeg har alle upgrads som man kan laste ned. Det hjalp heller ikke om jeg kobla til en router, samme opplegget da også. Har to routere en SMC og en 3com, men som sagt så merkes ingen forskjell. Men jeg har nå også en multimedia pc i stua med WinME, og den er alltid på nettet, mister aldri oppkoblinga på denne. Byttet også nettverks kort, men det hjalp heller ikke. Så ut med XP og inn med Linux og nå er alt i kjønneste orden, spiller aldri uannsett så hva skal man med windows. Tror at hoved problemet ligger i WinXP. Ha en oppløftende dag. Manzon Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 HAs samme problemet selv. Sitter for øyeblikket på en Telenor 704/128 linje med nokia modem og SMC Barricade 7004ABR router. Routeren fungerer knirkefritt, det er modemet som trenger en restart hver gang linjen kopler ned. Linjen har koplet ned 0-5 ganger pr. dag de siste ukene. Hos meg er det router'n som må ha en restart. Så når jeg kobler på igjen, så blokerer brannmuren i router'n alt. Så jeg må restarte 2 ganger. Vet ikke om det funker på Linux pc'n. For den bare står der. Hvordan kan jeg fjerne brannmuren eller lignende? Bruker en Unix NexIP ISO50s router...Hvis det ikke hadde vært binding på Telenor hadde jeg bytta me en gang Lenke til kommentar
dvn Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 En kamerat har hatt samme problem.. men jeg har sluppet unna.. wee... vi er så glad i telenor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå