Andrea123456 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 kan noen forklare meg hva en interaktiv spillapplikasjon er fornoe? interaktiv betyr samspill, så det er nok det at det er flere som spiller sammen eller mot hverandre i ett spill Lenke til kommentar
Junekimiko Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Forretningsidee og visjon? kan det være relevant? lurt å sette seg litt inn i spillbransjen http://www.pegi.info/no/index/id/357/ 1 Lenke til kommentar
BrukerT Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 hvis det kommer en oppgave om å forandre foretaksformen, som er ganske sikkert. Vil jeg høre om dere synes en skal forandre foretaksformen til ANS eller AS? hva synes dere? jeg lurte også på dette. forslag?? Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Strengt tatt så kan man alltid argumentere seg til 5-6 (over middels) for alle foretaksformer. Og nå vil en slik oppgave også være avhengig av hvordan bedriften skal utvikles. Om det for eksempel kommer diversifisering inn i bildet så trengs det kapital og risikoen øker. Som EPF er det da smårisky. Men på en annen side kan man klare å argumentere for EPF ved å si at det gir større frihet. Lenke til kommentar
fdsaiii Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er det noen som kan hjelpe meg med organisasjonsutvikling? noen som vet hva det er? trenger virkelig hjelp... Lenke til kommentar
SeverinSuv Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Er det noen som kan hjelpe meg med organisasjonsutvikling? noen som vet hva det er? trenger virkelig hjelp... Sjekk ut boka mate! Lenke til kommentar
Agnnil Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 En burde alltid starte med en SOFT-analyse på prøver/eksamen. Dette setter sensoren pris på, og det kan hjelpe deg senere i oppgaven. Når det gjelder hvilken foretaksform, så er AS i 90% av tilfellene lurest å foreslå. Argumenter for dette kan være at en da bare trenger 30.000 i egenkapital (aksjekapital). Da risikerer en ikke personlige eiendeler om det ikke skulle gå så bra, men bare disse 30.000 kr. Det er også lettere å få inn andre eiere, ved at de bare kan kjøpe seg aksjer. Nå til dags er de fleste bedrifter aksjeselskap - nettopp fordi det er enklest og tryggest. Det står at spillet skal fungere som underholdning og opplæring. Dette kan tyde på at de skal satse på en nytt marked - opplæringsmarkedet. Altså de som bruker spillet til å lære seg noe - for eksempel matte. Da er det et nytt produkt på et nytt marked, og en må si noe om fordelene og ulempene med dette. Lenke til kommentar
fdsaiii Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 jeg forstår ikke det som står i boka, eller vil jeg si at skal jeg gå gjennom SOFT analyse og skal skrive om leavits diamant? hvordan skal jeg skrive om leavits diamant? Lenke til kommentar
Agnnil Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 jeg forstår ikke det som står i boka, eller vil jeg si at skal jeg gå gjennom SOFT analyse og skal skrive om leavits diamant? hvordan skal jeg skrive om leavits diamant? Nei du trenger ikke skrive noe om det. Bare gjennomfør en SOFT-analyse Lenke til kommentar
Agnnil Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Skulle legge inn en mal for SOFT-analyse, men det funket dårlig Endret 29. mai 2013 av Agnnil Lenke til kommentar
SeverinSuv Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Noen som kan si noe om muligheter/trusler for bedriften? Eventuelt har noen gode kilder som kan brukes opp mot eksamen i morgen? Lenke til kommentar
Katalysatoren Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Dere må huske å ta med en softanalyse. Eller så stryker dere, alle! Lenke til kommentar
Fredrikke95o Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Om du mener det - kan du komme med noen gode opplysninger rundt - personal - ledelse - økonomi - produkt både noen sterke sider og noen svake sider .. + kan du komme med noe jeg kan putte inn med trusler og muligheter og da om - markedet - konkurrentene - levrandørene - kundene Lenke til kommentar
piamerete Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Det er nok helt sikker nødvendig å vite hvilken vekststrategi firmaet skal bruke, og jeg ser noen over her har nevnt diversifisering. Altså at både markedet og produktet er nytt. Jeg tenkte til forskjell med en gang markedsstrategi siden produktet er relativt ikke nytt (Ja, det er et nytt spill, men hvis man tenker på spill som en generell gruppe vil ikke produktet være nytt). Men markedet er jo naturligvis nytt, siden de går fra markedet web-baserte spill til å i tillegg ha mobil-baserte spill. Lenke til kommentar
AuroraHT Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) blir det ikke litt mye om vi skal få både videreutvikling av forretningsidé, markedstrategi, kapitalbehov og økonomiske kalkyler, foretaksform + organisasjonsutvikling?? De 3 først jeg nevnte har jeg en veldig sterk følelse på, men ser ikke helt hvordan vi skal få skrive så mye om ett kapitel når vi i tillegg skal skrive om innovasjon. Hva fokuserer dere mest på? Tar dere med markedsundersøkelse i tillegg til SOFT-analysen når dere kommer fram til forretningsidé? Endret 29. mai 2013 av AuroraHT Lenke til kommentar
Fredrikke95o Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Som læreren vår sa, så gjør man jo ofte en SOFT-analsyse(og en markedsundersøkelese) før man bestemmer seg for at man skal vidreutvikle noe - så vi kan jo kanskje forutse at det allerede er gjort og heller forkusere på ting som forretningside, markedsstrategi og kapitalbehov og økonomiske kalkylser - som ganske sikkert kommer fra kap 1. også får vi jo sikkert en god del om innovasjon ogs. 1 Lenke til kommentar
Josefine94 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tenker dere ikke at vi må skrive om de ulike konkuransemidlene? De 5 pene altså, føler det kan bli relevant. Lenke til kommentar
Josefine94 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hei! Siden SWOT-analysen kommer uansett, kan vi ikke dele hvilke tanker vi har om hvilke styrker, svakheter, muligheter og trusler bedriften har? Flere hoder tenker bedre enn ett! Det jeg har kommet frem til til nå er: Styrker: Anerkjente i bransjen. Produktet ny markedsgruppe Svakheter: Få ansatte, bør ansatte flere. Trenger mye kapital. Muligheter: Innovativ ide Trusler: Konkurenter med liknene spill. Er jeg på sporet av noe her, eller er jeg helt på jordet? Noen som vet hvordan en SWOT-analyse skal se ut? Hadde satt kjempe pris på hjelp, og flere tanker rundt dette. 1 Lenke til kommentar
AuroraHT Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tenker dere ikke at vi må skrive om de ulike konkuransemidlene? De 5 pene altså, føler det kan bli relevant. De 5 p´ene er jo markedstrategi Lenke til kommentar
Josefine94 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hvilke etiske og miljømessige hensyn må Lærdal Games ta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå