handuet Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvorfor er det sånn at det er så få ISP'er som tilbyr SDSL? Og flere av de som tilbyr det leverer bare til bedrifter? Glemmer de at fordelen med SDSL ikke bare er symmetrisk hastighet (som er salgsargumentet til bedrifter) men at det også har mye større rekkevidde? De ville jo kunne kapre mange kunder ved å være den første som virkelig har et skikkelig tilbud på dette. Eller hva? Jeg er en av de som er tilknyttet en sentral med ADSL, men bor for langt unna til å få det. Begynner å bli så desperat for å få bredbånd at 700kr i måneden begynner å høres atraktivt ut for en 504/504kbps-linje, men hvorfor har ISP'ene så utrolig høye etableringspriser? Håper noen kan gi meg svar på disse spørsmålene Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvorfor er det sånn at det er så få ISP'er som tilbyr SDSL? Og flere av de som tilbyr det leverer bare til bedrifter? Glemmer de at fordelen med SDSL ikke bare er symmetrisk hastighet (som er salgsargumentet til bedrifter) men at det også har mye større rekkevidde? De ville jo kunne kapre mange kunder ved å være den første som virkelig har et skikkelig tilbud på dette. Eller hva? Hvilken isp? Telenor sin SHDSL har da kortere rekkevidde enn ADSL, antagelig er vel dette mer regler fra Telenor enn teknisk men men... Lenke til kommentar
handuet Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Jeg snakker sånn generelt. Snakket med en fra Tiscali på telefonen og han sa at jeg burde vente til SDSL blir mer utbredt, for det har lenger rekkevidde.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg snakker sånn generelt. Snakket med en fra Tiscali på telefonen og han sa at jeg burde vente til SDSL blir mer utbredt, for det har lenger rekkevidde.... SHDSL er da veldig utbredt, alle steder hvor Telenor leverer ADSL så kan de levere SHDSL. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 joda, Telenor leverer da SHDSL der det er ADSL, men agvg det er faktisk snakk om Telenor da... Er det ikke en sånn kvote på hvor mye du kan laste fra deg? Mener nå at det er det... Lenke til kommentar
handuet Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Joa det gjør det, men det er bare for bedrifter! :-? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Joa det gjør det, men det er bare for bedrifter! :-?Godt mulig det. Men HVIS Telenor legger ut tilbud for private om SHDSL så skulle det være med kvote på opplasting, det er nå iallfall det jeg har hørt (og det behøver jo ikke stemme...) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 joda, Telenor leverer da SHDSL der det er ADSL, men agvg det er faktisk snakk om Telenor da... Er det ikke en sånn kvote på hvor mye du kan laste fra deg? Mener nå at det er det... Tull, jeg snakker om Telenor Networks ikke Online sine mer eller mindre amputerte ADSL-abb. Det er TNN som Bluecom, tiscali Online og mange andre kjøper sine linjer fra. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Godt mulig det. Men HVIS Telenor legger ut tilbud for private om SHDSL så skulle det være med kvote på opplasting, det er nå iallfall det jeg har hørt (og det behøver jo ikke stemme...) Hvorfor være kunde hos Online? Bluecom selger Telenor networks sin SHDSL til privatmarkedet. Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Godt mulig det. Men HVIS Telenor legger ut tilbud for private om SHDSL så skulle det være med kvote på opplasting, det er nå iallfall det jeg har hørt (og det behøver jo ikke stemme...) Hvorfor være kunde hos Online? Bluecom selger Telenor networks sin SHDSL til privatmarkedet. Ja, med en etableringspris på 5900,- :o Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 joda, Telenor leverer da SHDSL der det er ADSL, men agvg det er faktisk snakk om Telenor da... Er det ikke en sånn kvote på hvor mye du kan laste fra deg? Mener nå at det er det... Tull, jeg snakker om Telenor Networks ikke Online sine mer eller mindre amputerte ADSL-abb. Det er TNN som Bluecom, tiscali Online og mange andre kjøper sine linjer fra. I see. Har vist blandet to ting sammen jeg Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ja, med en etableringspris på 5900,- :o Ja, det er kostpris vil jeg tro. Det er Telenor Networks som har fastsatt prisen på dette og så kommer kostnaden for modemet på denne igjen så jeg tror ikke Bluecom tjener noe som helst på etableringen. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ja, med en etableringspris på 5900,- :o Ja, det er kostpris vil jeg tro. Det er Telenor Networks som har fastsatt prisen på dette og så kommer kostnaden for modemet på denne igjen så jeg tror ikke Bluecom tjener noe som helst på etableringen. det dekker vel sikkert også montering av utstyret og det er jo neppe billig... Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Anbefaler deg å ta en titt på www.kvalito.no. Dette er priser for private: 512kb, 679,- per måned 1Mb, 879,- per måned 2Mb, 1249,- per måned Etableringsprisen er 1490,-, men modem/ruter kommer i tilegg på 1990,- I hvert fall billigere enn de fleste (kvalito leverer på telehoras nett) Ellers så har du jo Nextgentel, men det har du vel sikkert ikke dekning på... Lenke til kommentar
Acolyte Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Cath Communications (http://www.catchspeed.no/) leverer også SDSL. Lenke til kommentar
handuet Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Kvalito kan ikke levere til meg og Catch har etablering på 3300 og månedspris på 1000 (if only i had the cash ) Edit: Catch mener at med hjemme-pc ordningen kan man få store rabatter på bredbånd. Er det noen som vet åssen dette fungerer eller har det? Hva må til for å få til dette? http://www.catchspeed.no/produkter/skattefradrag/ Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Edit: Catch mener at med hjemme-pc ordningen kan man få store rabatter på bredbånd. Er det noen som vet åssen dette fungerer eller har det? Hva må til for å få til dette? http://www.catchspeed.no/produkter/skattefradrag/ Arbeidgiveren din må være villig til å gi deg det. Rabatten er ikke annet enn at du blir trukket i lønn (bruttotrekk), dermed slipper du å betale skatt av denne inntekten og sparer litt penger (avhengig av hvor mye du betaler i skatt) Men du må kjøpe pc også samtidig og da blir jo dette dyrt hvis du ikke trenger ny pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå