Gå til innhold

Humanetikere er parasittiske

Anbefalte innlegg

Humanitet betyr å vise godhet mot et annet menneske.

Humanitet betyr medmenneskelighet

Humanisme er et livssyn som legger vekt på menneskets egenverdi og verdier som frihet, rett og sannhet.

Kristendommen har organisasjoner som kirkens nødhjelp, kirkens bymisjon og frelsesarmeen. Finnnes det idag tilsvarende human-etiske organisasjoner som bedriver fattigdomsbekjempelse?

Ja, alle de andre organisasjonene: Redd Barna. Røde Kors

Så har man Humanistisk aksjon for menneskerettigheter i u-land.

CARE Norge: http://www.careinternational.org/

Nasjonalhjelpen

Norsk Folkehjelp

NORWAC

Næringsutvikling i Sør

Haitian Health Foundation

Humanity First

FORUT

Foreningen Norge - Sierra Leone

Leger uten grenser (...) Og så videre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke egentlig. Det røde korset kommer fra historiske kriger da hører til å begynne med brukte forskjellige logoer for førstehjelp og ambulanser, og flyttet disse langt utenfor krigsområder ettersom ingen andre enn deres egen krig gjenkjente flaggene som førstehjelp.

Det er derfor Røde kors heter Røde halvmåne i muslimske land. Den vil ikke ha noe av det kristne symbolet.

Humanitet betyr medmenneskelighet

Humanisme er et livssyn som legger vekt på menneskets egenverdi og verdier som frihet, rett og sannhet.

Ja, alle de andre organisasjonene: Redd Barna. Røde Kors

Så har man Humanistisk aksjon for menneskerettigheter i u-land.

CARE Norge: http://www.careinternational.org/

Nasjonalhjelpen

Norsk Folkehjelp

NORWAC

Næringsutvikling i Sør

Haitian Health Foundation

Humanity First

FORUT

Foreningen Norge - Sierra Leone

Leger uten grenser (...) Og så videre...

Ingen av dem står i direkte tilknytning til Human etisk forbund.

Lenke til kommentar

Nei, f.eks. Røde Kors skal bekjempe lidelse og død. Røde Kors skal kreve at mennesket under enhver omstendighet skal behandles humant.”

Er ikke det bra da? Er ikke det humant, godt og fint?

Hva vil du frem til? At du og dere kristne er bedre mennesker enn oss andre?

At det bare er kristne som gjør det "virkelig gode" som alle andre har gått glipp av?

Tror du for eksempel det er bare kristne mennesker som gir til for eksempel Frelsesarmeen?

Upartisk. Prinsippet om upartiskhet i møte med ulike grupper er også et mål for vårt arbeid, ved siden av målet om å gi humanitær hjelp. Røde Kors skal hjelpe uten hensyn til nasjonalitet, rase, religion, samfunnsklasse eller politisk overbevisning.

Frivillige er bærebjelken i Røde Kors’ verdensomspennende arbeid. Frivillige som stiller opp uten betaling og gir av sin tid er en svært effektiv metode for å nå bredest mulig ut med hjelp til mange ulike grupper.

Her deltar alle uavhengig av livssyn.

Likevel velger organisasjonen å markere seg ved korset, derav også Røde kors.

Det har nok her likevel sin opprinnelse i kristen tro og fremfred.

Siden det ikke er en kristen organisasjon, men en humanistisk, så må du begynne med disse bortforklaringene. "Et kors?" - Tenker du: "Da må det i det minste bety at det har et kristent opphav... Ja, jeg velger å konkludere med det" - Men nei, også der tar du feil...

Her kan du lese om Røde Kors historie:

http://no.wikipedia....elsens_historie

http://no.wikipedia....vekonvensjonene

Her er litt info som tilbakeviser påstanden din:

80px-Flag_of_the_Red_Cross.svg.png

Det røde kors er hentet fra det sveitsiske flagg. Grunnleggeren av Røde Kors, Henry Dunant, hyllet sitt hjemland ved å bruke flagget som emblem for organisasjonen, men inverterte senere fargene i emblemet til rødt på hvitt, for å skille det fra flagget som har rød bakgrunn og hvitt kors. Korset har like lange korsarmer og kalles ofte «gresk kors». Denne enkle korsformen er kjent gjennom flere tusen år i forskjellige kulturer rundt om i verden
.

Kilde

Endret av turbonello
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo... Hvorfor lyver du?

Ingen av dem sier du...

Men det er lett å tilbakevise, for jeg nevnte:

"Humanistisk aksjon for menneskerettigheter i u-land."

Om HAMU

HAMU - Humanistisk Aksjon for Menneskerettigheter i Utviklingsland, er den delen av Human-Etisk Forbund som arbeider med internasjonal solidaritet og bistand.

Når skal du slutte å lyve for kristendommen?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Er ikke det bra da? Er ikke det humant, godt og fint?

Hva vil du frem til? At du og dere kristne er bedre mennesker enn oss andre?

At det bare er kristne som gjør det "virkelig gode" som alle andre har gått glipp av?

Tror du for eksempel det er bare kristne mennesker som gir til for eksempel Frelsesarmeen?

Siden det ikke er en kristen organisasjon, men en humanistisk, så må du begynne med disse bortforklaringene. "Et kors?" - Tenker du: "Da må det i det minste bety at det har et kristent opphav... Ja, jeg velger å konkludere med det" - Men nei, også der tar du feil...

Her kan du lese om Røde Kors historie:

http://no.wikipedia....elsens_historie

http://no.wikipedia....vekonvensjonene

Her er litt info som tilbakeviser påstanden din:

80px-Flag_of_the_Red_Cross.svg.png

Grunnleggeren av Røde Kors, Henry Dunant,

Jean Henri Dunant (født 8. mai 1828 i Genève, død 30. oktober 1910 i Heiden) var en sveitsisk forretningsmann og kristelig preget humanist.

http://no.wikipedia....ki/Henri_Dunant

Lenke til kommentar

Jean Henri Dunant (født 8. mai 1828 i Genève, død 30. oktober 1910 i Heiden) var en sveitsisk forretningsmann og kristelig preget humanist.

http://no.wikipedia....ki/Henri_Dunant

Har du hørt om den logiske feilen: Moving the goalposts? Moving the goalposts (or shifting the goalposts) is a metaphor meaning to change the criterion (goal) of a process or competition while still in progress, in such a way that the new goal offers one side an intentional advantage or disadvantage Moving the goalports.

Logical fallacy

Moving the goalposts, also known as raising the bar, is an informal logically fallacious argument in which evidence presented in response to a specific claim is dismissed and some other (often greater) evidence is demanded. In other words, after an attempt has been made to score a goal, the goalposts are moved to exclude the attempt. The problem with changing the rules of the game is that the meaning of the end result is changed too. It counts for less

---

Reflekter litt over dette.

Det at du nå begynner å argumentere: "men han (grunnleggeren) blir jo i alle fall beskrevet som en kristelig humanist da"... - Etter jeg har tilbakevist at korset i seg selv ikke har noe med kristendommen å gjøre men med det sveitsiske flagget; Det er å forflytte målet jeg forsøker "å sparke bevisene inn i.". Jeg har allerede tilbakevist det du kom med, så ikke lat som om du fremdeles har rett. = )

Endret av turbonello
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om dette ikke skulle være nok, så kan jeg herved også delvis tilbakevise den siste påstanden din med denne kilden: http://www.celebathe...ki/Henry_Dunant

1.) Oscar Riddle (2007). The Unleashing of Evolutionary Thought. Vantage Press, Inc. p. 343. ISBN 9780533155972. "The first Nobel Peace Prize went, in 1901, to Henri Dunant. Dunant was the founder of the Red Cross, but he could not become its first elective head-so it is widely believed- because of his agnostic views."

2.) "Devoutly Calvinist for most of his life, but became bitter and disdainful toward religion in his latter years." NNDB.com, Henry Dunant.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utfører kristne organisasjoner veldedighet og hjelpearbeid av medmenneskelige årsaker eller av religiøse årsaker, Mr.K?

Hvis det er av medmenneskelighet, så er det intet en religiøs organisasjon gjør som ikke kan gjøres minst like bra av en sekulær organisasjon.

Hvis det er av religiøse årsaker, så er det ønske om egen vinning med i bildet - og da er det ikke lenger veldedighet.

• Liker 7
Lenke til kommentar

...var en sveitsisk forretningsmann og kristelig preget humanist.

Du glemmer at ordet "kristen" var nødt il å bli klistret på alle den gangen.... Hvis ikke møtte de voldsom motstand av nettopp de som ikke hadde "kristen" klistret på seg, men som var tilhengere av denne ignorante gruppen med mennesker som tror på påstander i en gammel bok...

Utrolig hvor fort kristne selv glemmer at kirken for ikke så alt for lenge siden faktisk hadde både makt og vilje til å undertrykke ALLE som sa denne ørken religionen midt i mot.. De tror fortsatt at kirken alltid har vært like tannløs og mild som de fremstår i dag, da mild og tannløs er den eneste måten de kan å selge jødeliket på dette korset i en spiselig form for folk flest i dag..... og noen er stupide nok til å bite på den ideen tydeligvis....

• Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat det samme med noen av ateistene her inne ser vi (som med humanetikerne), dem har ingenting eget å komme med utover egen sutring, jamring og klaging dagen lang.

Jeg respekterer din mening om det, men er sterkt uenig og jeg har vel opplevd mer drama og syt fra deg når du møter motgang og kritikk, enn fra noen andre her inne.

Likevel, jeg tar sutring, jamring og klaging når som helst fremfor å lese dine fordømte klipp og lim-innlegg om og om igjen. Hvorfor? Fordi slike sutre/jamring/klage-utspill er i allefall en selvstendig mening, i motsetning til dine plagiat.

Hvor mange ganger skal du bruke denne i slutten av et innlegg?:

- I senere tid også har blitt uttrykt av ateisten og filosofen Jürgen Habermas; - Egalitarian universalism, from which sprang the ideas of freedom and social solidarity, of an autonomous conduct of life and emancipation, of the individual morality of conscience, human rights and democracy, is the direct heir of the Judaic ethic of justice and the Christian ethic of love. This legacy, substantially unchanged, has been the object of continual critical appropriation and reinterpretation. To this day, there is no alternative to it. And in light of the current challenges of a postnational constellation, we continue to draw on the substance of this heritage. Everything else is just idle postmodern talk.

Du har også sutret om HEF før. Kan du ikke fortsette i den eksiterende HEF-tråden din fremfor å lage enda en tråd der du limer inn enda mer fra ditt begrensede materiale og fra andres meninger?

Edit: Ser at moderator fjernet din respons til denne posten:

Ta gjerne tråden og trå den langt opp i den ignorante, trangsynte klagerumpa de. Og vær så snill og få deg et LIV.

Hvor mange modereringer skal du ha på deg, før du skjerper deg, Mr.K?

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Men jeg sier dere: Den som blir sint på en annen, skal for domsstolen, og den som sier til en annen: Din dumrian, skal stilles for Det høye råd, og den som sier: Din ugudelige narr, skal være skyldig til helvetes ild."

...sa Jesus.

Edit: du fjernet "TULLING" fra innlegget ditt ja. Jesus tar nok og graver litt i den himmelske cache'n, skal du se.

Endret av Distressor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Men jeg sier dere: Den som blir sint på en annen, skal for domsstolen, og den som sier til en annen: Din dumrian, skal stilles for Det høye råd, og den som sier: Din ugudelige narr, skal være skyldig til helvetes ild."

...sa Jesus.

Som de aller fleste religiøse velges nok dette bort da det er verken praktisk eller beleilig...

På den annen side så kan man jo gjøre hva man vil så lenge man angrer før man dør, fantastisk flott å være tilhenger av " the get out of jail free guy".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ta gjerne tråden og trå den langt opp i den ignorante, trangsynte klagerumpa de. Og vær så snill og få deg et LIV.

Takk for at du understreket poenget mitt. :)

Jeg har et liv. Derfor sitter jeg ikke, dag etter dag, og limer inn de samme frasene om og om igjen på nettet. Jeg har også kunnskap, så jeg slipper å konstant plagiere andre for å komme med meninger. Jeg har blitt kalt mye, men ikke trangsynt, og jeg har også etterspurt kunnskap fra deg flere ganger, men du ser ikke ut til å ha noen egen kunnskap å dele.

Kanskje det er dine forventinger til rollen din her inne som bør justeres? Dette er ikke din kirke og vi andre er ikke din menighet. Dette er et diskusjonsforum. Tenk litt på det...

Utover dette, så er det greit å se deg illustrere hva som kommer frem i lyset når du ikke benytter deg av klipp og lim-kunnskapen din og skal velge dine egne ord. Da går det mest i pubertal drittslenging...

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så står ikke Frelsesarmeen og Kirkens nødhjelp i direkte tilknytning til samme kirkeforbund heller

Du fremstår som en direkte religiøs fanatiker - røde kors kristent? Ehh... du ønsker å vri virkeligheten til å passe med ditt syn. Det er søkt.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...