teekay19 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det er tid for høstrengjøring i kabinettet mitt. Har eit 1 1/2 gammelt system bygd på VIA Kt266A. På tide å gå over til kongen på haugen... Nforce 2. Det eg skal ha er: Nytt hovedkort, prosessor, ram og harddisk. Prosessor og harddisk er greitt: Xp 2500 Maxtor DiamondMax 9 120gb. Når det gjeld hovedkort er valget verre. Har lest ein masse reviews og roundup's og vært innom 3 kandidater. 1. Gigabyte: Ga-7knnxp er favoritten min blandt dagens hovedkort. Hadde nok kjøpt det dersom det var fleire butikkar som hadde det og at det var litt billigare. 1700 kr for eit kort eg skal ha i rundt 1 år er uaktuelt. Fant dermed ein litt nedstrippa model GA-7N400 Pro2. Det kortet har det du måtte ønske. 2. MSI: Turen gjekk så innom eit VIA KT600 kort Kt6 Delta Fis2r. Hadde egentlig bestemt meg for ikkje å kjøpe MSI igjen. Eg har hatt ei MSI kt266A pro2-ru de siste 18 mnd, og av de 3 systema eg har hatt (Asus, Abit og MSI) har det vært det absolutt mest ustabile. Det såg bra ut i diverse review's, men dersom du besøkte MSI forumet ville du finne side opp og ned med problem med dette og de andre korta bygd på samme kjerne. Slik er det ikke med kt6 delta fis2r, men pågrunn av at det generelt er tregere en nforce2 korta kjem eg nok ikke til å kjøpe dette kortet. 3. Abit: NF7-S 2.0, HW.no forumets kanskje største favoritt. (am I right?) Eg treng vel ikke si meir om dette kortet. Siden eg mest sansynlig kjem til å klokke er dette ein sjølvskrev'en kandidat. Så kjem turen til minne som også er eit vanskelig valg. Favoritten min her er OCZ, men nok ein gong er det få butikker som fører dette merket og prisen er også litt høy. Kriterier: Maks 1300kr,- Dual channel cl 2 som klarer bra timings Ikke TwinMos Dual Pack PC 3500? Siden Xp 2500 skal klokkast til ca. Xp 3200 og det er ideelt at rammen blir klokka til samme Mhz som CPU'en, må eg vel ha PC 3500 ram? -GEIL 512MB (2x256MB) DDR PC3500 433MHz ULD CL2 45ns CHS D-Channel SPD 26-29V? For å oppsumere: CPU: Xp 2500 @ Xp 3000-3200 + ei vifte som duger Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus SATA 120gb Hovedkort: Må være dønn stabilt og ha gode overklokking egenskaper. Kom gjerne med flere kandidater, vet om Asus og DFI men tror ikkje de er aktuelle. 1. Abit NF7-S 2. Gigabyte GA-7N400 Pro2 (Favoritt) NB: Pga plassen rundt CPU sokkelen er det ikkje plass til noen monster vifte, men finn sikkert ei som passer. se bilde http://tw.giga-byte.com/Motherboard/FileLi...pro2_10_big.jpg 3. MSI KT6 Delta fis2r 4. ? Minne: Kom med forslag. Gjentar kriteriene: Maks 1300kr,- Dual channel cl 2 som klarer bra timings Ikke TwinMos Dual Pack PC 3500? pga overklokking 1. GEIL 512MB (2x256MB) DDR PC3500 433MHz ULD CL2 45ns CHS D-Channel SPD 26-29V 2. ? Mitt gamle oppsett: MSI KT266A Pro2-RU, Xp 1600 (1400mhz), 512 mb Noname PC 2100 ram, Seagate 80gb PATA, Asus G4 4600 (den underklokka versjonen for de som husker den), SB Audigy bulk og Q-tec 350w PS. Tror jeg vil få 25-40% bedre ytelse med dette nye oppsettet, får bare håpe att Powersupply'en holder. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå