emwa Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva er tillat å bruke av ordbøker på nett i morgen? Er det lov til å bruke ordbøker på nett i det hele tatt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Siden du ikke har lov å bruke nett, har du naturlig nok ikke lov å bruke ordbøker på nett heller. 1 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Man har ikke tilgang på nett under eksamen. Men jeg har i allefall lastet ned wikimedia sånn at jeg har både den norske og nynorske versjonen tilgjengelig. Lenke til kommentar
smackern Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det noen her som er studienett VIP-bruker og har lastet ned denne: http://www.studienett.no/Oppgaver/Nynorsk-Grammatikk-Guide-20288.aspx?utm_cei=357 ?? Ser ut som den kan være grei og ha, men man må betale 99,- for å få lastet den ned. Hvis noen har har den, så hadde jeg satt stor pris på om noen kunne sende Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 http://mml.gyldendal...?document=37594 Takk. Den har jeg, og har sett på. Føler jeg trives best med 'essay' av essay og kåseri, selv om det krever en del skrivetrening for å være god og trygg - noe jeg føler jeg IKKE er så godt i en sidemålseksamen-situasjon. Takk igjen. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det noen her som er studienett VIP-bruker og har lastet ned denne: http://www.studienet...spx?utm_cei=357 ?? Ser ut som den kan være grei og ha, men man må betale 99,- for å få lastet den ned. Hvis noen har har den, så hadde jeg satt stor pris på om noen kunne sende Ser mange har kommentert (de som har sidemålseksamen i morgen), og sier den er kjempebra. FML. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er det noen her som er studienett VIP-bruker og har lastet ned denne: http://www.studienet...spx?utm_cei=357 ?? Ser ut som den kan være grei og ha, men man må betale 99,- for å få lastet den ned. Hvis noen har har den, så hadde jeg satt stor pris på om noen kunne sende Jeg kan sende den til deg 1 Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg kan sende den til deg Kunne du kanskje sendt den til meg og? Ville vært evig takknemlig! Lenke til kommentar
cameron91 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Tror dere det kommer retorisk analyse i morgen? Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Tror dere det kommer retorisk analyse i morgen? May be, men hvorfor skal de gjøre det når det var sist? De bør fanken meg ta med noe som ikke var sist, som analyser (jada, jeg er litt lite objektiv, men klikker om ikke novelleanalyse kommer)!! Men kan hende en retorisk analyse til kommer, men tror egentlig ikke det for å være ærlig. Kan hende dikt/reklame/novelle-analyse kommer - samt essay/kåseri, og sikkert artikkel òg. Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg kan sende den til deg åååh.. kunne hatt bruk for den, skal ta lærerutdanninga 5. - 10. klasse til neste år med fordypning i norsk Skal lage ei liste med ord jeg glemmer/må huske på straks.. kan være lurt å sjekke gamle tentamener, og også sjekke seg selv med tester på nett.. noen som har noen artige sider? har prøvd sååå mange kjedelige nå.. Lenke til kommentar
cameron91 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 May be, men hvorfor skal de gjøre det når det var sist? De bør fanken meg ta med noe som ikke var sist, som analyser (jada, jeg er litt lite objektiv, men klikker om ikke novelleanalyse kommer)!! Men kan hende en retorisk analyse til kommer, men tror egentlig ikke det for å være ærlig. Kan hende dikt/reklame/novelle-analyse kommer - samt essay/kåseri, og sikkert artikkel òg. Da håper jeg på reklameanalyse. Kåseri og essay er det vanskelig å få bra på... Artikkel krever ofte litt bakgrunnskunnskap om det man skriver om 1 Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg håper også på reklameanalyse! Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Da håper jeg på reklameanalyse. Kåseri og essay er det vanskelig å få bra på... Artikkel krever ofte litt bakgrunnskunnskap om det man skriver om Jupp. Håper på noe lignende selv. Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva er tillat å bruke av ordbøker på nett i morgen? Er det lov til å bruke ordbøker på nett i det hele tatt? Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være lov, det er jo kommunikasjon som ikke er lov :/ Men er ikke det. Men nett er det jo, vi logger jo inn på udir! Lenke til kommentar
cameron91 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle være lov, det er jo kommunikasjon som ikke er lov :/ Men er ikke det. Men nett er det jo, vi logger jo inn på udir! Det er jo for å hindre juks. Så jeg har ikke problemer med å skjønne det. Men du kan jo bare bruke clue? Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Haha, for å være helt ærlig så sliter jeg sånn med sjangere. Jeg vet ikke eeegentlig hva som er den store forskjellen mellom artikkel og essay or eksempel, og er veldig usikker på kåseri osv., men jeg må ha det i underbevisstheten et sted for jeg har 6 i både hovedmål og sidemål. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg syns egentlig det ville vært på sin plass å fortelle hvilke sjangere man får på de forskjellige eksamener, spesielt i norsk. Noe àla: Sjangere som kommer vil være: Essay, Kåseri, Novelleanalyse, Sammenligning av to tekster, Artikkel. Kjedelig at du ikke vet hva som kommer, når du ikke behersker alle sjangerne. Lenke til kommentar
Nicuu Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Haha, for å være helt ærlig så sliter jeg sånn med sjangere. Jeg vet ikke eeegentlig hva som er den store forskjellen mellom artikkel og essay or eksempel, og er veldig usikker på kåseri osv., men jeg må ha det i underbevisstheten et sted for jeg har 6 i både hovedmål og sidemål. Haha. Låner gjerne litt av underbevisstheten din, jeg. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Hva med offline ordbok som eksempelvis ordnett pluss. Er dette lov å bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå