Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sidemål eksamen 31.05.2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at det alltid er eit par som gjer det der!

Nei, det er (mest sannsynleg) ikkje strykgrunnlag. Sensorane skal vurdera teksten din etter måla i læreplanen. Så lenge det ligg føre eit godt vurderingsgrunnlag i teksten din (og det skal det jo gjera), så er du mest truleg trygg. Strykkarakteren får du berre dersom sensoren ikkje kan veta kva for oppgåve du valde (og difor ikkje har eit tilstrekkeleg vurderingsgrunnlag).

Men det bidreg ikkje positivt for karakteren din, heller. Best å dobbeltsjekka sånt.

Lenke til kommentar

Skjønner meg forresten ikke på folk som går tidlig fra tentamen og eksamen. Ei som gikk herfra kl 11:30 i dag. Visste ikke at det i det hele tatt var lov. Kan umulig bli noen god karakter ut av det.

Noen ser på eksamen/tentamen som en mulighet til en kortere skoledag.. Tror absolutt at arbeidstid har sammenheng med karakter, selv om det nok finnes unntak.

For dem som er interessert i å se på litt statistikk. Slik fordelte karakterene seg mellom elvene på sidemålseksamen i 2012.

6,1 % fikk karakter 1

24,6% fikk karakter 2

35,9 % fikk karakter 3

24,9 % fikk karakter 4

7,8 % fikk karakter 5.

0,8 % fikk karakter 6

6'er i norsk er nesten bingo, men jeg er overraska over at det ikke er flere som får 5 enn det som utgår fra denne statistikken. At det er såpass mange som får 2 eller stryk er for meg et mysterium, da må du isåfall bomme totalt på oppgaven eller vise null måloppnåelse.

Jeg prøvde å bytte til nynorsk ordliste i programmet, men da jeg prøvde skrive "hva" byttet den til "kval" :omg:

Haha! Fantastisk! Autokorrekt er både en pine, herlighet og til tider utrolig god underholdning :D

Den var faktisk inspirert av Runescape!

Gjorde noe lignende, skrev plottet til det første Mafia spillet på en tentamen. Men etter 13 + 11 sider som du sier du har gjort,

Et av de kjedeligste foredragene jeg har vært på var et om Ringenes Herre (av medelev, altså). All ære til fyren som holdt det, men å sitte i lang tid å høre på oppramsing av uhorvelig mange navn og handlinger i påstått kronologisk rekkefølge, spesielt for en som ikke bryr seg om temaet, er egentlig veldig frustrerende.

Tok den selv. Blei en 1050 ord eller noe sånt. Kunne sikkert dratt det ut lenger, men følte ikke det var nødvendig.

Antall ord har ikke så mye å si. Selvfølgelig burde tekster være av en viss lengde, men å skrive mest mulig på få ord er alltid et pluss.

Lenke til kommentar

Det stemmer vel sikkert ganske bra med prosentene som ble lagt ut tidligere her.

6,1 % fikk karakter 1

24,6% fikk karakter 2

35,9 % fikk karakter 3

24,9 % fikk karakter 4

7,8 % fikk karakter 5.

0,8 % fikk karakter 6

Hvor mange oppgaver retter egentlig 1 sensor?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hva er fellessensur? får vi ikke vite i dag da? :(

Det er når alle sensorene for et område møtes for å sette endelig karakter. I år så er fellessensur i dag og i morgen. Noen skoler vil da ha mulighet til å levere ut karakterene hvis man kontakter dem. Andre gjør det ikke. Hvor fort det blir lastet opp til privatistweb osv varierer litt.

Lenke til kommentar

Jeg har fått resultat på sidemål i dag (ikke bokmål, merkelig nok). Kommer nok snart for dere andre også! Og jeg fikk 6. Skjønner ingenting jeg. Ingenting. Hadde håpet på en 5'er :-o

Hvor finner du den?

Skolen min er veldig trge med skolearena så hvis det er skolen som skal legge den ut der så må jeg nok vente et par uker.

Edit: Nå så jeg på itl at karakterene våre blir lagt ut 24. juni. Bare å smøre seg med tålmodighet da...

Endret av Linaria1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...