Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sidemål eksamen 31.05.2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Novelletolkning her også! Tiden gikk så fort! fikk ikke tid til å lese igjennom og måtte oversette i siste liten.. huff.. hadde jeg hatt 2 timer ekstra, ville det gått strålende! Dere andre som skrev novelletolkning, hva skrev dere på budskapet, temaet osv?

Tok oppgave 3 selv, og skrev at tema var kommunikasjon... Klarte virkelig ikke å få noe mer ut av den teksten, og syntes forøvrig oppgavene var bare tull. Heldigvis overstått

Lenke til kommentar

Novelletolkning her også! Tiden gikk så fort! fikk ikke tid til å lese igjennom og måtte oversette i siste liten.. huff.. hadde jeg hatt 2 timer ekstra, ville det gått strålende! Dere andre som skrev novelletolkning, hva skrev dere på budskapet, temaet osv?

Valgte også oppgave 3. Virkemidler, form og innhold gikk greit, men slet på budskap og tema.. Vet jeg bomma der, så nysgjerrig på hva du skrev.

Lenke til kommentar

Hallo, jeg lastet opp i .docx er det veldig dumt?! Vi fikk beskjed om å laste opp i .doc skjønner dere!

Ja, det er ikkje sikkert at oppgåva vil sjå sameleis ut når ho vert opna på ein anna plass. Det er mykje meir som kan gå gale når du brukar DOCX i staden for PDF.

Eg synest oppgåva mi vart litt kort, men det vert mange færre ord når det er så få verkemiddel.

EDIT: Viss dokker hadde alternativa DOC og DOCX, så er jo saka litt anna ja... eg veit ikkje kva konsekvensane vil verte.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Dere som skrev 4: Skrev dere noe om at den var høyreromantisk eller noe? En jeg kjenner gjorde det, men ikke jeg... Nervøs

Mener du oppgave 3? Kan ikke forestille meg noe høyreromantisk med den annonsen. Jeg sjekket nettopp svaret mitt igjen, jupp, hadde visst skreve feil oppgave i dokumentet ("Oppgave 3" isteden for 4). Håper jeg får en grei sensor.

Lenke til kommentar

Her er mi oppgåve 3. Eg kan ikkje tenkje meg at eg bomma på temaet. Eg burde kanskje ha skrive meir om komposisjonen, og eg burde også nemnt at det ikkje finst kontrastar i novella. Elles er eg bra nøgd.

Eksamen i Norsk sidemål 31.05.13.pdf

Herre, får vondt av å lese eksamensoppgaven din! Visste at det gikk dårlig for meg, men etter å ha lest din tror jeg at jeg har tolket helt feil.. Fader hvis jeg stryker altså.

Men, bra jobba Magnus_L! I mine øyne får du høy karakter! :)

Lenke til kommentar

Herre, får vondt av å lese eksamensoppgaven din! Visste at det gikk dårlig for meg, men etter å ha lest din tror jeg at jeg har tolket helt feil.. Fader hvis jeg stryker altså.

Norskfaget er eit jævla lotteri og har alltid vore det. Du veit ikkje skiten før du får resultata attende.

Lenke til kommentar

Samma her. Føler jeg manglet mye iforhold til deg... Men er det slik at det er flere måter å tolke den på eller sitter sensor med en fasit på hvordan den skal tolkes?

Lenke til kommentar

Ja, det er ikkje sikkert at oppgåva vil sjå sameleis ut når ho vert opna på ein anna plass. Det er mykje meir som kan gå gale når du brukar DOCX i staden for PDF.

Eg synest oppgåva mi vart litt kort, men det vert mange færre ord når det er så få verkemiddel.

EDIT: Viss dokker hadde alternativa DOC og DOCX, så er jo saka litt anna ja... eg veit ikkje kva konsekvensane vil verte.

Vi skal nå hvertfall ikke levere i .PDF ?? Men jeg skjønner ikke hvilken rar data sensor skal ha dersom dokumentet mitt ender opp med å se annerledes ut :) har sendt oppgaven min til andre og den ser helt lik ut, så går nok fint :) .docx er jo bare det "nye" av .doc trodde da jeg :)

Lenke til kommentar

Samma her. Føler jeg manglet mye iforhold til deg... Men er det slik at det er flere måter å tolke den på eller sitter sensor med en fasit på hvordan den skal tolkes?

Kvar sensor lagar sin eigen personlege fasit.

Hypotetisk sett skal det ikkje spele noka rolla kva tema du går for, så lenge du kan argumentere for det. Men me veit jo korleis røynda eigentleg er.

Vi skal nå hvertfall ikke levere i .PDF ?? Men jeg skjønner ikke hvilken rar data sensor skal ha dersom dokumentet mitt ender opp med å se annerledes ut :) har sendt oppgaven min til andre og den ser helt lik ut, så går nok fint :) .docx er jo bare det "nye" av .doc trodde da jeg :)

Jau. Me vart sterkt anbefalte å levere i PDF.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Det må jo være flere måter å tolke den på? Det tror jeg.. jeg la litt mer vekt på at "dårlig oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet" Også at jeg-personen begynte å gruble over livet etter døden (det var vel det han gjorde? :S)

Lenke til kommentar

Det må jo være flere måter å tolke den på? Det tror jeg.. jeg la litt mer vekt på at "dårlig oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet" Også at jeg-personen begynte å gruble over livet etter døden (det var vel det han gjorde? :S)

Eg trur det trekk ned viss du ikkje finn på noko jævla lurt å seie om dei store bokstavane.

Dette er grunnen til at eg på lang veg føretrekkjer eksamenar i realfag. Der har eg lagnaden i mine eigne hender. I språkfaga er eg rettslaus. Offer for naturkreftene.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Eg trur det trekk ned viss du ikkje finn på noko jævla lurt å seie om dei store bokstavane.

Dette er grunnen til at eg på lang veg føretrekkjer eksamenar i realfag. Der har eg lagnaden i mine eigne hender. I språkfaga er eg rettslaus. Offer for naturkreftene.

Jeg skrev at grunnen til at alt det faren sa hadde store bokstaver, var fordi han ropte til sønnen sin og foreldre roper som oftest. Haha vet den er tynn, men kom ikke på noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg skrev at grunnen til at alt det faren sa hadde store bokstaver, var fordi han ropte til sønnen sin og foreldre roper som oftest. Haha vet den er tynn, men kom ikke på noe annet.

Stod det ikke tydelig i novellen at faren snakket rolig og lavt eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...