mosleth Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 En opptatt person = ein oppteken person Kroner (NOK) = kroner Minutter = minutt For sin veg = fór sin veg (å fare, fer, fór) Ladet (som i negativt ladet ord) = ladd Problemer = problem Utgitt = utgjeven ..å ha lest ferdig = å ha lese ferdig Foregå, foregår, foregikk = å gå føre seg Frampek = frampeik Og eg er 100% viss. Lenke til kommentar
xbomullx Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 En opptatt person = ein oppteken person Eit minutt - minuttet - fleire minutt - alle minutta Utgitt = gjeve ut Foregikk - føregjekk De jeg tok i farten Husk å bøye ordene etter kjønnet :D En opptatt person = Ein oppteken person Kroner (NOK) = Kroner Minutter = Minutter For sin veg = Drog ? Ladet (som i negativt ladet ord) = Ladd Problemer = problem - problema Utgitt = Utgiven ..å ha lest ferdig = ferdig lese Foregå, foregår, foregikk = jepp Frampek = Frampeik Kan ikke garrantere 100% men så vidt jeg vet så er dette korrekt. yeey! NÅ skal jeg lese Arve Kalvø (nynorskdude) på senga! må dere lalle good luck asså!! Og eg er 100% viss. Lenke til kommentar
smackern Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Er jeg den eneste som heller ville kommet opp i R2 matte enn i nynorsk? Vel håper på essay/kåseri/artikkel, så lenge det ikke har noe med språkhistorie å gjøre. Blir bra det her Jeg går Påbygg og kunne enten komme opp i P-matte eller nynorsk. Kom selvfølgelig opp i nynorsk som helt klart er mitt dårligste fag. Hadde jeg kommet opp i P-matte hadde jeg lett fått 5 og kanskje 6, siden matten her er fra ungdomskolen. Lenke til kommentar
DmnPow Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Vi som kom opp i hovedmål og sidemål, betyr det da at vi ikke kan komme opp i norsk muntlig? Ganske forskjellig fra hva lærerne sier, men hadde vært konge om det var sant. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Lykke til, alle sammen! Nå er det ikke mange timene igjen før eventyret vårt starter, så still godt forberedt og få dere litt søvn nå 1 Lenke til kommentar
smackern Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Vi som kom opp i hovedmål og sidemål, betyr det da at vi ikke kan komme opp i norsk muntlig? Ganske forskjellig fra hva lærerne sier, men hadde vært konge om det var sant. Norsklæreren vår sier at det er fullt mulig og at noen i fjor gjorde det. Det vil si at vi får 6 norskkarakterer på vitnemålet, noe som er helt latterlig spør du meg. Endret 30. mai 2013 av smackern Lenke til kommentar
emwa Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Eg trur eksamen kjem til å gå dårleg. Til helvete. Haha. Jauda. De av dere som har sendt meg melding om jeg kan sende nynorsk gramatikk fra studienett, må jeg dessverre skuffe. Jeg har fått sendt dokumentet til en del av de som har sendt melding, men plutselig klikket PDF (programmet som dokumentet vises i) , og responderer ikke i det hele tatt. Går heller ikke an å laste opp PDF- filer grunnet dette. Jeg får dermed ikke brukt dette selv heller... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 hehe gg folkens, gg... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Jaja folkens, lykke til! Selv går jeg til eksamenslokalene med ca. 30 minutter søvn i bagasjen, kan bli interessant. 4 Lenke til kommentar
cameron91 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 En opptatt person = ?? Kroner (NOK) = ?? Minutter = ?? For sin veg =....... kanskje drog? Ladet (som i negativt ladet ord) = ?? Problemer = noenn problem og de problema? Utgitt =?? ..å ha lest ferdig =?? Foregå, foregår, foregikk =?? Frampek =?? Disse igjen så skal jeg ikke mase mer er noe jeg har fått feil på før liksom.. På universitet og høyskole er vel alle eksamener for hånd! :/ Sant det, alle eksamene mine på universitetet er for hånd, men der gjør alle det. Så det er ingen som straffes for ikke å få skrive på pc Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 På tide at de skrur av nettet her... Lenke til kommentar
vitaa Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei! Hvordan gikk eksamen? Er det noen som kunne skrevet oppgavene dere fikk? Jeg bestemte meg om å droppe sidemål eksamen (er privatist) og heller ta den til jul når jeg er mer forberedt. Så nå sitter jeg her med dårlig samvittighet å lurer på om jeg hadde klart eksamenen likevel.. Lenke til kommentar
DmnPow Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Var vertfall en novelleanalyse, og en annonse analyse som var ganske lik på den på del 1 på hovedmål. Var og ingen kortsvarsoppgaver. Valgte å analysere annonsen, men var ikke så lett som jeg hadde trodd. Vanskeligere en jeg hadde trodd å skrive mange ord ut av en annonse. Lenke til kommentar
v94 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Valgte oppgave 4, analyse av annonse, og det gikk strålende! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Samme, analyserte annonsen. Synes det gikk perfekt, kunne skreve mer enn 1300 ord men, jeg var kjempefornøyd med resultatet. Men en ting, traff annonsen målet? Jeg sa ihvertfall at den bare "halvveis" traff det fordi å snu flytningsstrømmen vil vel si å sikte til mer enn bare familier som målgruppe? Endret 31. mai 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg valgte selvfølgelig oppgave 1 om nynorskens historie og framtid. Boka jeg satt og leste i går var av samme forfatter som en av eksamenstekstene! Brukte den masse som kilde Tenkte på folk her da jeg så novelleanalyse, hehe Endret 31. mai 2013 av Linaria1 Lenke til kommentar
''' Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Oppgave 3! Novelletolking! Kjempegøy Lenke til kommentar
abloca Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Novelletolkning her også! Tiden gikk så fort! fikk ikke tid til å lese igjennom og måtte oversette i siste liten.. huff.. hadde jeg hatt 2 timer ekstra, ville det gått strålende! Dere andre som skrev novelletolkning, hva skrev dere på budskapet, temaet osv? 1 Lenke til kommentar
ballerina00 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) Gikk kjempebra! Tok oppgave 4 Skrev 1750 ord Hvor mye skrev dere andre? Jeg skrev at annonsen traff godt, ettersom målgruppen jo var familier? HVEM er det som prøver seg på oppgave 1 og 2?? Var ikke et alternativ en gang :O Endret 31. mai 2013 av ballerina00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå