Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når visste du at hun/han var den rette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teoretisk sett så vil et brudd i ettertid motbevise en mulig aha-opplevelse om at man har truffet den rette. Tar det slutt, med unntak av død, vil den opprinnelige følelsen miste denne sentimentale verdien som diskuteres her. På et generelt grunnlag har vi bedre hukommelse når det gjelder negative opplevelser. Disse magiske øyeblikkene er i realiteten en periode hvor forholdet er under mye press. Begge parter eller en, evaluerer gjerne fremtidsutsiktene, veier det opp mot det negative de må forholde seg til der og da. Etterfølgt av en avgjørelse om å holde ut eller å gå. Disse øyeblikkene er arbitrært styrt av omgivelsene og gir derfor ikke en pekepinn på om forholdet vil vare eller ta slutt. Folk har en tendens til å re-evaluere veldig mange minner etter et brudd, hvor det da gjerne blir vanskelig å forstod hvorfor dere har holdt ut så lenge sammen i utgangspunktet. Kanskje det er derfor folk er så emosjonelle? Et brudd gjør det mulig å se begge sider av en sak, det negative og det positive. Det rasjonelle aspektet av å være menneske koblet med de mange emosjonelle motsetningene man kan oppleve under et brudd kan gjør det svært tungt for enkelte.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10103410

Lenke til kommentar

Da hun ga meg en kompliment. Jeg var sjanseløs mot dådyrøynene hennes og den uskyldige fremtoningen. Forelskelsen har vart en stund.

Nå for tiden knuller hun alle gutter hun får tak i som om hun skal dø på morgendagen. Jeg er ikke en av dem. Anonym poster: c1e45905bd72c98adb040adb15bcb0de

• Liker 6
Lenke til kommentar

Da hun ga meg en kompliment. Jeg var sjanseløs mot dådyrøynene hennes og den uskyldige fremtoningen. Forelskelsen har vart en stund.

Nå for tiden knuller hun alle gutter hun får tak i som om hun skal dø på morgendagen. Jeg er ikke en av dem. Anonym poster: c1e45905bd72c98adb040adb15bcb0de

Det var antiklimaks. :c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...