katrine_86 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tror det er bedre at du søker til en av de mange brukerorganisasjonene. Hvis ikke i Norge så har du nok noe internasjonalt/amerikansk/britisk. Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Hei jeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Endret 26. januar 2014 av Amalie 95 Lenke til kommentar
katrine_86 Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei. Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei. Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Ja jeg er helt enig.selv om det ikke er så mange som har den type gen feil så burde uansett legen vite mer om den. Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei. Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Hei Hvis du vil ha videre kontakt med meg? Så kan du kontakte meg på dette nr: 99430918. men hvis du ikke vil så er det også greit Lenke til kommentar
katrine_86 Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei. Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Hei Hvis du vil ha videre kontakt med meg? Så kan du kontakte meg på dette nr: 99430918. men hvis du ikke vil så er det også greit Ja kan jo være greit å snakkes når man først har funne nån som har samme tilstand. Er ikke så mange av oss kan ringe deg nærmere helga. Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei.Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Hei Hvis du vil ha videre kontakt med meg? Så kan du kontakte meg på dette nr: 99430918. men hvis du ikke vil så er det også greit Ja kan jo være greit å snakkes når man først har funne nån som har samme tilstand. Er ikke så mange av oss kan ringe deg nærmere helga. Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei.Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Hei Hvis du vil ha videre kontakt med meg? Så kan du kontakte meg på dette nr: 99430918. men hvis du ikke vil så er det også greit Ja kan jo være greit å snakkes når man først har funne nån som har samme tilstand. Er ikke så mange av oss kan ringe deg nærmere helga. :) Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hei:-) Jeg ga deg nr mitt for en stund siden, og jeg skjønner hvis du syntes det var litt skummelt å ringe en som du ikke har snakket så mye med. Men hvis du gir meg nr. ditt så kan jeg ringe deg :-) Klem Amalie Lenke til kommentar
Amalie 95 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Hei! For 4 år siden ble jeg innlagt på sykehuse p.g.a veldig høyt blodtrykk.Etter mange prøver fikk jeg vite at jeg har en tilstand som heter pseudohypoparathyroidism type 1 b. Er vist en sjelden tilstand. Har fått vite litt fra legen min,men føler at jeg trenger mer informasjon. Så nå har jeg veldig lyst til å komme i kontakt med noen som også har denne tilstanden. Håper på svar fra noen. Heijeg har den samme tilstanden som du har altså Pseudohypopartahyroidism 1b. jeg fikk vite at jeg hadde den da jeg var 12 år gammel. legene vet ikke så mye om den siden det er kun 5 stk i Norge som har blitt funnet med denne diagnosen, men det er noen forsker i England som prøver å finne ut hva denne genfeilen kommer av. Hei.Takk for svar. Nei er klar over at det er veldig få som har denne tilstanden,men er trasi at legene vet så lite. Ikke at jeg lider noe nød,har det jo bedre nå enn før jeg begynte på medisiner Blir nåkk ikke til å kontakte utlande for å få noe mere svar Hei Hvis du vil ha videre kontakt med meg? Så kan du kontakte meg på dette nr: 99430918. men hvis du ikke vil så er det også greit Ja kan jo være greit å snakkes når man først har funne nån som har samme tilstand. Er ikke så mange av oss kan ringe deg nærmere helga. :) Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Ikke ofte man ser noe slikt. Det jeg skriver under gjelder i hovedsak for type 2, men 1b ser ut til å ligne veldig. Bare å leve helt normalt sålenge du regelmessig tar blodprøver for å sjekke kalsium, magnesium og fosfat. Medisin kan være både kalsium og spesielle D vitamin tilskudd. Symptomer på for lite kalsium og for høyt kalsium kan ofte føles helt like. Blodprøver kan tas hver 3 måned når du har hatt stabile blodprøveverdier. Endret 20. april 2015 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå