Jonas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei Når jeg skulle sette opp internett på en pc funka det ikke... Oppsette er sånn: veggkontakt - router (netopia 3351) - pc Har satt den til å mota ip automatisk... kan det ha noe med kabellengden?? den er 30m.. Det er forøverig NextGenTel jeg har Kjører win98 på den. Jeg skrev winipcfg i kjør og tok screenshot hvis det hjelper noe da... Lenke til kommentar
roolf Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Husk at du må ha krysset kabel mellom routeren og PC. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Husk at du må ha krysset kabel mellom routeren og PC. men om jeg har en hub i mellom da? det funka heller ikke når jeg hadde hub i mellom... Lenke til kommentar
xico Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 jeg brukte den kabelen som var med.. den var sikkert kryssa.. og kjørte den rett i hubben... funka kanon Lenke til kommentar
roolf Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Ja en hub vil jo vanligvis ha rette kabler og da skulle ikke kabelen være problemet. Jeg mener det ligger noe info på nextgentel sine sider som kanskje kan være til hjelp. Lykke til. [edit: Har internettforbindelsen fingert tidligere, eller er dette første oppkobling? ] Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 jeg brukte den kabelen som var med.. den var sikkert kryssa.. og kjørte den rett i hubben... funka kanon¨Det gjorde jeg også, men nå er pc'en lenger borte så jeg måtte kjøpe ny.. Edit: er ganske sikker på at det fysiske er riktig... ukrysset kabel og hub :wink: noen som har peiling på det med innstillinger? Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Kjører du noen splitter på tlf linjen din? Har du gjort det riktig, puttet riktig kabel i riktig port på splitteren, eller kanskje du ikke skal ha noe splitter i det hele tatt. Smart å forsøke seg uten hub/switch først. Da skal du ha en kabel inn til routeren fra uttak eller splitter og så en krysset kabel fra routeren og rett i PC'n. I TCP/IP instillingene dine så skal du da ha automatiske instilliger slik du sier du har. Evt kan du prøve deg med 10.0.0.2 / 255 255 255 0 Gateway skal være 10.0.0.1. Slik har det i alle fall vært på de NGT sakene jeg har vært borte i hos våre hjemmebrukere. Husk at du i Internet Explorer skal ha følgende instillinger i "connections" / Tilkoblinger: Slå aldri et nummer. Ikke kjør kryssa kabel uten uplink port i Swich / Hub. 30M er ikke noe problem med Cat5 kabel. Som de andre sier her så er instruksjonene som ligger ved pakken fra NGT gode. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg hadde samme problem... satt tre timer i telefonkø hos NGT, før jeg kom gjennom, då hadde de ikke svar på problemet umiddelbart fordi jeg hadde koblet alt riktig (gikk gjennom det gjennom telefonen), men fyren skulle sjekke litt opp så ringte han opp igjen 10min. etterpå og sa at de hadde glemt å koble oss på eller nokke sånnt... 10sek. etterpå funket det Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Kjører du noen splitter på tlf linjen din? Har du gjort det riktig, puttet riktig kabel i riktig port på splitteren, eller kanskje du ikke skal ha noe splitter i det hele tatt. Smart å forsøke seg uten hub/switch først. Da skal du ha en kabel inn til routeren fra uttak eller splitter og så en krysset kabel fra routeren og rett i PC'n. I TCP/IP instillingene dine så skal du da ha automatiske instilliger slik du sier du har. Evt kan du prøve deg med 10.0.0.2 / 255 255 255 0 Gateway skal være 10.0.0.1. Slik har det i alle fall vært på de NGT sakene jeg har vært borte i hos våre hjemmebrukere. Husk at du i Internet Explorer skal ha følgende instillinger i "connections" / Tilkoblinger: Slå aldri et nummer. Ikke kjør kryssa kabel uten uplink port i Swich / Hub. 30M er ikke noe problem med Cat5 kabel. Som de andre sier her så er instruksjonene som ligger ved pakken fra NGT gode. Har nå prøvd med begge ip-forslagene dine... ingen funka.. på den andre så kom det bare ugyldig ip... noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 du burde ringe NGT. Ettersom jeg har forstått har du gjort alt riktig. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har nettverkskortet ditt fungert i det hele tatt noen gang? Hvis du veldger kjør så command og skriver ping 10.0.0.1 får du da svar? Får du noen IP fra router når du kjører automatisk konfigurasjon? Om du ikke kommer ut på Inet så er ikke så "farlig" (sikkert ergelig) bare du i det hele tatt kan få kontakt med router. Så kan vi ta DNS osv hvis du bare vet at du har patchet kablingen riktig og et nettverks kort som fungerer. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 du burde ringe NGT.Ettersom jeg har forstått har du gjort alt riktig. Det er lettere sagt en gjort... forrige gang jeg prøvde satt jeg der i en halv time... da ga jeg opp... sendte mail med det mailsystemet de har på hjemmesiden sin for noen dager siden, men har fortsatt ikke fått svar... Edit: Har nettverkskortet ditt fungert i det hele tatt noen gang? Mitt fungere!! Hennes vet jeg ikke.. vi har likt så jeg skal bytte å sjekke om det funker da... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 prøv ping 10.0.0.1 på kommandolinja. Hvis du får pinget routeren, kan du prøvte telnet 10.0.0.1 På en av menyene der skal du kunne pinge host'er utad. Prøv å pinge f.eks 217.13.7.140 som er NGT sin DNS server. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvordan vet du at Nettverkskortet fungerer siden du bare har ett som fungerer? Det har funket på et Lan eller no? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hvordan vet du at Nettverkskortet fungerer siden du bare har ett som fungerer? Det har funket på et Lan eller no? Hvordan jeg vet at MITT fungerer? jeg sitter på det nå.. Edit: begge pc'ene får pinga hverandre så nettverkskortene funker! det er bare at hennes pc ikke får kontakt med "omverdenen"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå