Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

chippe bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge wikien må du opp til 2.5L før det er snakk om R6. 2.0 og nedover er R4.

 

e90 318 er og en 2.0L :

http://en.wikipedia....W_3_Series_(E90)#Engines

Jeg tenkte på eldre "skikkelige" motorer fra BMW, der sekser er motoren å ha. De nyere har jeg ingen koll på, men der er jo en 318 en 320 med andre tall bare, så der går det jo å få åpna opp, men det e rjo også minimalt, nesten så en 320 er idiotisk å kjøpe, når 318 er så og si lik.

 

Ser nå at 318 har 129hk mens 320 har 150, og 143 mot 170 på nyere motorer.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Har en 97-modell Grand Cherokee V8 på 5.2 liter. Er dette noe som kan være verdt å chippe?

 

Jeg har ikke kjenskap til akkurat denne motoren, men mener å ha hørt at det generelt er tatt lite ut av gamle åttere :)

Lenke til kommentar

Borring for større volum, hvassere kammer, planing av topp for høyere komp, er det gasser så fikling der også.

 

Den har vel 225hk originalt, blir vel neppe mye mer enn 250hk uten å gjøre bilen for bensinhungrig og tøvete på vanlig kjøring heller.

 

Boring og nye stempler: 10.000 vil jeg tro. Kammer blir vel 2000-3000, planing av topp(er) kosta 5000 på en topp for meg, vil tro 6000 på et billigere verksted. Gasserjustering eller større gassere koster fort 5000 det også.

 

20.000-30.000 kroner for noen få hester ekstra. Det er da man sier hadet, og skaffer en større cratemotor eller evnt. kompressorkit til motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...