Gå til innhold

Gå ned dobbelt så mye på halve tiden, ved å doble treningstiden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde planlagt å gå ned 10 kg på en måned, men så dukket det opp noe som gjorde at jeg ikke fikk trent på en stund.

Spørsmålet er om jeg likevel kan klare å gå ned 10 kg på to-tre ukers tid, dersom jeg trener to ganger om dagen, altså dobler treningsmengden ettersom jeg nå har kortere tid til rådighet. det er viktig for meg å gå ned så mye nettopp til den fastsatte tiden.

Er det overhode fysisk mulig å gå ned så mye på ca. tre ukers tid, eller er det ønsketenkning?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gå ned 10 kg på en måned er allerede urealistisk. Å gjøre det på mindre tid vil antakelig ikke gå, selv om du dobler treningsmengden. Grunnen er at vekten avhenger mer av kostholdet ditt og at den ikke forsvinner proporsjonalt med treningsmengden. Du vil heller ikke ha energi til å prestere dobbelt så mye på trening.

Lenke til kommentar

Klart det er mulig. Men du må ligge 3666 kalorier i minus hver dag. Det vil være lettere om du har mye å "ta av", siden kroppen din i så fall vil bruke mye mer energi bare på å holde seg gående. Om du har en pulsklokke med et bånd rundt brystet som måler pulsen, så er det bare å legge inn maks/min puls, vekt og høyde så får du en ide om hvor mye kalorier du forbrenner på øktene dine.

Og for å havne i et så stort underskudd kan du mest sannsynlig ikke spise noe særlig, og da er det veldig viktig å få i seg sunn mat når du først spiser. Du må også drikke mye vann hver dag, minimum 4 liter.

Endret av Choppa
Lenke til kommentar

Legg inn dine data her http://www.treningko...kalkulator.aspx og trekk i fra 3666 kalorier, så ser du ca hvor mye du kan spise ish... :) BMR er hvor mye kroppen din forbrenner om du ligger helt i ro og hviler fullstendig.

(Hvis du får minus på regnestykket ditt betyr det at du ikke kan spise noe..og må forbrenne tilsvarende kalorier ekstra (lol). Men om det er tilfellet må du jekke ned på 10 kilos målet ditt.) Det er ca 7700 kalorier i en kilo fett på kroppen din...så kan jo du regne på det om du vil.

Endret av Choppa
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig med mindre du er ekstremt overvektig. De første ukene mister de mye vannvekt osv, derav det store vekttapet.

Til dere andre sommerslankere som leser her, være mer proaktive og ikke tro at dere finner en lettvint løsning en måned før dere skal reise.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oja... OK, det ligger sikkert noe i det du sier :)

Har bare sett på The biggest looser ol programmer at deltagere har gått ned flere kg på en uke, så tenkte jeg skulle prøve meg... Menmen, det får gå uten :)

Takk!

Biggest looser-opplegget fungerer ikke for vanlige mennesker. Jeg regner med at du ikke har startvekt på 300 kg og er villig til å trene fra morgen til kveld, uten andre pauser enn lunsj og et dobesøk?

Lenke til kommentar

Dere har nok rett, tror det blir litt vanskelig/umulig for meg. Jeg er nok ikke ekstremt overvektig, nei. bare noe "lubben" og veier litt for mye i forhold til høyde. Så ja, jeg kan vel egentlig legge opp den 10-kg-tingen. Eller bare trene i en lenger periode :)

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

En ting du også må huske på, som gjør det ytterligere umulig, er at du mest sannsynlig vil legge på deg muskler (dog ikke noe ekstreme mengder på så kort tid) Noe som vil bety at du må gå ned mer enn 10kg i fett for å gå ned 10kg i kroppsvekt.

Du burde heller fokusere på fettprosent og hvordan du ser ut enn vekta de. Jeg er 190cm og 100kg, men langt i fra feit selv om BMIen min er høy.

Uansett, lykke til! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal du gjøre det på tre uker? Mellom 0,5kg og 1kg i uka er grei vektnedgang for folk med vekt innenfor normalspennet.

Nåja, det og fortsette å gå ned 1kg i uka etter den innledende uka krever jo bortimot psmf-tilstander, 0,5kg/uka går derimot uten å måtte sulte seg ihjel eller å kun leve på kokt torsk og brokkoli :)

Lenke til kommentar

Men er det mulig å synlig redusere fettmengden rundt ben og ermer på den tid, da? Altså som nevnt over er jeg litt "lubben"; så er det mulig å redusere omtrent 5 cm fett fra hver av leggene + låra, og si ca. 2 cm fra armene?

Eller forutsetter det også en betydelig vektnedgang?

Lenke til kommentar

Men er det mulig å synlig redusere fettmengden rundt ben og ermer på den tid, da? Altså som nevnt over er jeg litt "lubben"; så er det mulig å redusere omtrent 5 cm fett fra hver av leggene + låra, og si ca. 2 cm fra armene?

Du vil trolig se veldig liten forskjell. Det tar fort noen måneder for å se ordentlig forskjell i speilet.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor mange kg en cm på armen eller leggen tilsvarer, men du må ikke tro på Dagbladet, VG eller side2 når de vil fortelle deg at noe slikt er mulig. Det lar seg rett og slett ikke gjøre å få sommerkroppen på ett kraftig skippertak på 4 uker. Du skulle startet å jobbe mot sommeren 2013 i 2012. Begynn å trene på en skikkelig måte nå, så vil du se bra ut sommeren 2014.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...