Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei, jeg har problemer med å åpne en port på ruteren min. Jeg har lest 10-talls av tutorials. Jeg har gjort akkurat likt som alle andre, men det funker ikke. I hovedsak så skal jeg åpne port 1604. Jeg trodde det måtte vær noe problem med brannmuren på selve ruteren men jeg har unchecked SPI. Men jeg vet ikke om jeg har rett settings på "NAT endpoint filtering" vises på bildet under. Men tror ikke det som lager problemet, nettet er levert av Altibox/lyse.net. Jeg har bare en ruter som er koblet direkte til modemet via kabel. Jeg har åpnet porten slik som det skal, jeg har også prøvet å åpne porten ved hjelp av "Virtual Server" men porten blir ikke åpen. Jeg har også åpnet porten ved hjelp av Windows Brannmur. Men det hjalp heller ikke. Jeg bruker canyouseeme.org for å se om porten er åpen eller ikke. Hmm, så jeg lurer på om det er noen genier her på forumet som kan hjelpe meg. Har også spurt på andre forumer om samme problemet. Det var en som mente han visste hva problemet var, han kontrollerte pcen min via Teamviewer og han fikk det ikke til. Han er ganske god innen nettverk dvs. Fikk dette re-sponset fra han: DMZ mode active. Attempted Virtual Server + Port forwarding Firewall is off AV is off, I dont freakin' know Jeg har søket lenge på nettet etter en som har noe likt problem som jeg har, nærmeste jeg fant var han her: http://boards.portforward.com/viewtopic.php?f=3&t=21818 men med mine nettverk-kunnskaper skjønte jeg ikke så mye om det de snakket om.. Kanskje dere gjør.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Du må ha en aktiv tjeneste kjørende på PC for å teste port mot canyouseeme. Det enkleste er å laste ned gratis testprogram fra portforward.com og sjekke med det. Fungere det ikke da, så prøv å resette routeren. Endret 28. mai 2013 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Du må ha en aktiv tjeneste kjørende på PC for å teste port mot canyouseeme. Det enkleste er å laste ned gratis testprogram fra portforward.com og sjekke med det. Fungere det ikke da, så prøv å resette routeren. Ahh, I see. Men jeg har den kjørende atm, jeg har prøvet å resette den også. Er det dette portforward programmet du snakket om: http://portforward.com/help/portcheck.htm ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ja det var det programmet jeg tenkte på. Du kan også sjekke om internettadressen (WAN-porten) i DIR-655 er en offisiell nettadresse eller en som er LAN-adresse (10.x.x.x, 72.x.x.x eller 192.x.x.x). Hvis du har en LAN-adresse, så kan porter være blokkert før DIR-655. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 ... nettet er levert av Altibox/lyse.net. Jeg har bare en ruter som er koblet direkte til modemet via kabel.... Hva slags modem? Altibox bruker vel vanligvis såkalte hjemmesentraler som også er rutere. Er det det, så bør den settes i bridge eller så må du åpne port(-er) i denne også. 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Hvor finner jeg WAN adressen, off er så talentløs innen dette emnet... Håper du skjønner.. Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Hva slags modem? Altibox bruker vel vanligvis såkalte hjemmesentraler som også er rutere. Er det det, så bør den settes i bridge eller så må du åpne port(-er) i denne også. Tror ikke vi har noe hjemmesentral, legger ved bilde av ruteren, modemet og kabelsalaten. Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Ja det var det programmet jeg tenkte på. Du kan også sjekke om internettadressen (WAN-porten) i DIR-655 er en offisiell nettadresse eller en som er LAN-adresse (10.x.x.x, 72.x.x.x eller 192.x.x.x). Hvis du har en LAN-adresse, så kan porter være blokkert før DIR-655. Jeg fant WAN og LAN adressen.. Lan adressen begynner med: 192.x.x.x WAN adressen begynner med: 10.x.x.x Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 And there's your problem! Du har 2 routere etter hverandre og da hjelper det ikke å portforwarde i router nr. 2.. Sett modemet ditt i bridge, da skal det fungere som det skal 1 Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du har dobbelt NAT, sett den første routern i bridge mode. (ring til altibox) 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 And there's your problem! Du har 2 routere etter hverandre og da hjelper det ikke å portforwarde i router nr. 2.. Sett modemet ditt i bridge, da skal det fungere som det skal Hvor er det jeg logger inn på Telesey sitt modem, og setter det i bridge? Jeg finner ingen logg inn.. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du må ringe til altibox å få dem til å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Du har dobbelt NAT, sett den første routern i bridge mode. (ring til altibox) Må jeg ringe til Altibox? Er det ikke mulighet for å bare logge inn på "modemet" også skifte til bridge? Det går vell ant å sende mail til dem også? Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Greiest å ringe syns jeg. du har ingen mulighet for å forandre den instillingen selv, den er låst av altibox. (selve rutern er sperret for andre enn altibox.) du kan sikkert sende dem en mail også ja Endret 28. mai 2013 av ZanZel 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Som ZanZel sier, ring Altibox - eller logg deg inn på "Mine sider" hos ISP'en din og sett den i bridge der. Har ikke Altibox selv, så vet ikke helt nøyaktig hvordan opplegget er hos deg. 1 Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Gjorde dette hos foreldrene mine, kunne ikke forandre det fra innloggings siden(Min Side). måtte ringe.(eller sende mail) Endret 28. mai 2013 av ZanZel 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Greiest å ringe syns jeg. du har ingen mulighet for å forandre den instillingen selv, den er låst av altibox. (selve rutern er sperret for andre enn altibox.) du kan sikkert sende dem en mail også ja Som @_christian_n nevner, er det ikke mulighet å bare logge inn på "mine sider" på Altibox å skifte til bridge der? Gjorde dette hos foreldrene mine, kunne ikke forandre det fra innloggings siden. måtte ringe. Ah, da fikk jeg egentlig svar på det. Altibox holder til rett nede i gata, for stikke innom der imorgen hvis jeg gidder. Ellers sender jeg bare en mail til dem. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Så bra Endret 28. mai 2013 av ZanZel 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Prøv! Etter hva jeg vet, så kan enkelte Altibox kunder det.. Kommer vel litt ann på hvilken Altibox ISP de har... 1 Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Prøv! Etter hva jeg vet, så kan enkelte Altibox kunder det.. Kommer vel litt ann på hvilken Altibox ISP de har... Har Dalane Breibånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå