henrikkjos Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei, trenger litt hjelp angående en Aprilia SR50. Når jeg prøver å starte den på elstarten, starter den ikke. Den prøver men får det ikke til. Jeg tenkte det var noe feil med tennpluggen så byttet den men den startet fortsatt ikke... Kan det være dårlig batteri? Tuten er heller ikke sørlig høy. Også ett annet problem jeg har er at når jeg kjører opp bratte bakker drar den veldig dårlig. Noen ganger stopper den midt i bakken og går såvidt fremover mens jeg har full gass. Har også renset forgasseren men det hjalp tydeligvis ikke... Noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre eller hva som er feil?? :( Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei du, jeg har ikke så mye peiling på moped/scooter. Men kanskje dette forumet vil hjelpe deg? Fant en post der jeg tror en som har hatt samme problemet: http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=12&t=10205 Jeg tenkte først når du har Aprilia, så kan du spørre de siden det er Aprilia det forumet omhandler. Sånn at det kanskje blir litt lettere å få svar der Lenke til kommentar
jokke33 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) For meg høres det ut som det er lite strøm på batteriet ja. Scooteren min har heller ikke nok strøm slik at el-starten ikke klarer å dra i gang motoren. Bruker dog kick-starten Prøv å lade batteriet ditt. Ang. at den trekker dårlig i bakker kan skyldes for tunge vekter i variatoren eller at den er for tungt drevet. Endret 29. mai 2013 av jokke33 Lenke til kommentar
Marius963 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Vist tuten er svak er det et tegn på at du må lade batteriet prøv det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå