Gå til innhold

Hannibal - "This is my design"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tolker det dithen at han setter seg inn i morderens sinn, og snakker som om han var morderen. Når han sier 'this is my design' så mener han vel at 'jeg (morderen) har bestemt at det skal bli slik som dette' Han forteller jo litt først, sier at 'jeg skjærer ørene av offeret for at han ikke skal høre meg, jeg har bestemt meg for det designet'.

Lenke til kommentar

Hvorfor sier legen likevel til Will at det ikke er noe galt med hjernen hans, selv om han (ut i fra hva jeg husker) hadde en inflammasjon på hele den ene hjernehalvdelen?

Fordi Hannibal overbeviser legen om at Will er en verdifull prøvekanin, de kan forske på han sammen og resultatene vil være av stor verdi for de to fagfeltene de representerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei! Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hva mener Will Graham når han sier "This is my design"?

Meningen med den fraser er at han er inne i hodet til morderen. Det er hva profilerer gjør, de går inn i hodet på morderen, og prøver å forstå hvorfor, hvordan og hva som foreasket drapene. Dersom du er interessert i lignende serier, så er jo Criminal Minds en serie du vil finne interessant, da det handler om FBIs BAU, og hvordan de operer.

Spørsmål ang episode 10

Hvilken sykdom er det Will har? Fikk ikke helt med meg hva det var.

Han har en sykdom som er fysisk, og ikke mental. Det ble bekreftet i episoden, da legen viste til at han ikke hadde mentale, men fysiske lidelser, i form av en tumor slik jeg forsto det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fordi Hannibal overbeviser legen om at Will er en verdifull prøvekanin, de kan forske på han sammen og resultatene vil være av stor verdi for de to fagfeltene de representerer.

Jeg forsto det slik at de gjorde det for å skjule det for han, slik at han ikke skulle skylde på Hannibal. Hannibal er jo den skyldige.. Ved å la Will være gal, vil Hannibal kunne utnytte han, noe han har gjort fra første stund.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kom over en virkelig god teori på Tumblr om samspillet mellom Hannibal og Dr. du Maurier (Gillian Anderson): http://agentgraham.tumblr.com/post/52530061263/fuckyeahhannigram-benedictatorship

Begynt å se på andre sesong nå, og det som står der er tull. Maurier eksisterer, og er fullt oppegående, noe som vies igjennom sesong 1 og. Dog forstår nok hun hva og hvem Hannibal egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...