Tribbiani Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Noen som vet hvordan jeg kan gå opp i vekt (evt. Bygge muskler) er 17 år og veldig tynn. Jeg spiser ofte og veldig mye. Men går aldri opp i vekt. Hvis dere har noen tips eller råd LET ME KNOW . Kun seriøse innlegg. Tnx Lenke til kommentar
Occi Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg spiser ofte og veldig mye. Men går aldri opp i vekt. Om du aldri går opp i vekt spiser du ikke veldig ofte og veldig mye. Det er vanlig at folk feilberegner dette. Tell kaloriene du får i deg, f. eks med MyFitnessPal, så ser du om du faktisk får i deg så mye som du tror. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Har samme bygningen selv. Du tror kanskje du spiser mye, men mest sannsynlig spiser du enten feil, lite eller uregelmessig. 1 måned, 5 kg: Jeg har klart å gå opp 5 - 6 kg på svært kort tid (litt over en måned). Det var en sommer jeg hadde sommerjobb. Jeg sto opp tidlig om morgenen, syklet/gikk et stykke fra byen (i fjellsiden), tok 10 minutter med sykkel til jobb, og 40 minutter hjem. Jobben besto av fysisk arbeid, en del styrke. Hva jeg spiste: Frokost: 4 skiver, melk og juice (ikke konsentrat). Det gikk mye i majones og servelat. Majones inneholder mye sunt fett (lett-versjonen er ikke sunn). Matpause: 12 skiver, og juice/melk. Mellommåltid: Av og til 2 skiver etter jobb. Gikk ofte en 800 g bollepakke, joghurt og diverse Middag: Mye forskjellig, laget fra bunnen. Eksempel: en potetstappepakke, 5 karbonader, og spaghetti. Kveldsmat: 2 skiver, eller en "liten" middagsrett. Her var planen enkel: Spis så mye jeg kan! Og det virket veldig godt! La på meg mye, fikk bredere skuldre, større armer og mer kjøtt på kroppen generelt sett. Var god suksess tross alt mye fysisk aktivitet! I mitt tilfelle kunne jeg finne på å spise over 20 skiver på en dag, 800 gram boller, flere porsjoner med middag osv. Anbefaler ikke å spise deg ihjel, men spis mange fyldige måltider med god næring. Du legger ikke på deg med "junk food" på en bra måte, så ikke fall for fristelsen og spis mye chips, søtsaker, MacDonalds osv. Kan nevne at jeg bare spiser godteri/chips 3-4 ganger i året. Men det jeg har lært (og lest) er at brødmat er bra! Jeg spiste grovt kneip med Omega 3. På Coop finner du et brød som heter Kystbrød, som er veldig godt. Smaker halvgrovt kneip og inneholder ikke korn. Kan også anbefale deg å spise variert. Grønsaker og frukt er heller ikke dårlig. Proteiner og Omega3 er bra for trening. Du finner det i fet fisk. Laks (ørret er bedre smak på) er perfekt. Torsk og tunfisk er også godt. Ellers finner du Odelia Rapsolje i butikken som er sunn og god. Plastikkoljer kan du kaste i søppelet, da er smør bedre. Egg er veldig sunt, nesten bare proteiner (så og si ingenting karbohydrater), kylling inneholder også mye proteiner. Rødt kjøtt er jo også rik på proteiner, men det er ikke like bra som de andre. Banan er bra etter trening. En viktig ting er at du spiser på samme tid hver dag, og ofte. Ikke la det gå mange timer mellom måltidene (3 - 4 timer er en bra regel). Det er viktig for å sette igang prosesser i kroppen (frokost også). Søvn og hvile trengs. Ikke tren samme musklene to dager på rad. 3 - 4 ganger i uken er nok. Endret 28. mai 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå