polljen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Brukernavn: Polljen Kandidatnivå: Pingle Personlig utfordring: Siden det er blomstringstid i hagen, så er nærfoto et opplagt valg for meg. Men det var det også i Oktobertråden og Apriltråden, så her er målet å tvinge meg selv til å ta bilder utenfor "komfort-sonen", og jeg kan love det blir ikke lett Utstyr: Canon 5D3 og Canon 7D med tilgjengelig optikk. Fuji x10 og i "værste" fall også mobilen. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Månedsfest og regn synes å være et fast følge for meg. I de gamle festene så var det lett å springe ut i hagen mellom bygene og finne en blomster, men det passer ikke helt med denne månedens utfordring. 1. Juni Eldre bygg som har hatt flere bruksområder, bl.a. som trankokeri. Canon 5D3 - Tamron 24-70 @ 70 mm - 1/400 f/9 - ISO 1600 Croppet og justert i LR. 2. Juni Høstfølelsen i dag er så merkbar at jeg ikke "orker" å ta med kameraet ut. Dagens bidrag er et utsnitt av hva jeg ser ut vinduet og som gir meg den nevnte høstfølelsen. Canon 5D3 - Tamron 24-70 @ 45 mm - 1/8000 f/2.8 - ISO 1600 Croppet og justert i LR Lenke til kommentar
polljen Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 3. Juni Fra høstfølelse i går til vårfølelse i dag. Da smaker det med en Softis. Fujifim X10 - 1/1250 - f/2.5 - ISO 100 croppet (noe utbrent himmel, men det får så være) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Der var sommer-soft-isen i fokus ja, fin komposisjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Softis er aldri feil Er mer usikker på rosa strø , dog Lenke til kommentar
polljen Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Softis-strø er vel det eneste området der jeg tillater meg å være "femi" ------ Ellers så sliter jeg med å finne inspirasjonen i gråværet, men må ta meg sammen nå mot slutten av uka for i det minste å klare å oppfylle "pinglekvota" Lenke til kommentar
polljen Skrevet 10. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2013 Et par bilder tatt i døgnets siste time. 8. Juni En vegg speilet i en lite vannpytt (vannfilm) på et betongdekke. Canon 7D - Canon 70-200L 2.8 @ 188 mm - 1/125 - f/4 - ISO 3200 9. Juni Det finnes mer enn blomster i hagen en sen søndagskveld. Canon 5D3 - SIgma 150 mm - 1/640 - f/2.8 - ISO 3200 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Det har blitt dårlig med bilder i denne Junifesten, både av kvantitet og kvalitet. På vei over Strynefjellet i kveld, så ville jeg prøve meg på et "veifoto" (kan jo ikke kalle det gatefoto ), men det ble ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Men det er et problem med dagens bilde jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva det skyldes. Langs toppen av fjellet år det en nærmest kontinuerlig mørk stripe. Hva kan dette skyldes, for jeg tror vel egentlig ikke at det er "skitten snø". Bildet er tatt i motlys og justert litt i LR, men "stripa" er det ikke så lett å fjerne (kloning eller spot removal vil jeg ikke bruke). Har lagt med en crop i spoiler som viser stripa noe bedre. 12. Juni - Veifoto! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Synes 8.juni ble meget stilig. Flott effekt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg synes du har kommet greit unna i dette bildet; du sliter med motlys, som du nevner. Og det du ser langs fjelltoppen er an naturlig konsekvens av det - snøen ligger i skygge for solen, og da blir den mye mørkere enn omgivelsene. Dette er en type motiv som desverre gjør seg dårlig i motlys. Så da er det bedre å ta bilder fra en annen vinkel, eller komme tilbake en annen tid på døgent. Det er lite annet å gjøre desverre. Synes forøvrig at utsnittet du fikk i spoilerbildet ble veldig fint. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Med fare for å gjenta meg selv for ofte, så har junifesten blitt en skuffelse for min del, men man kan tross alt ikke gi opp heller. Tok kamera med meg på nattskift og prøvde å finne noen motiver (i ledige stunder) i de mørkere timer. 17. juni Nordgående Hurtigrute ankommer. Canon 7D, EF-S 17-55 @ 55 mm, 1/135, F/8, ISO 1600 18. juni Refleksjoner i vann. Et kjedelig motiv blir som regel alltid litt bedre sett speilvendt. Canon 7D, EF-S 17-55 @ 38mm, 1/25, f/2.8, ISO 6400 19. juni Jeg er ikke helt alene en sen nattetime. Canon 7D, EF-S 17-55 @17 mm, 1/160, f/10, ISO 800 (alle bildene er støyjustert , og ellers er det foretatt noen mindre justeringer i LR) Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Flotte bilder bådde 1. og 2. juni. Og 18. juni ble veldig flott! Lenke til kommentar
polljen Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Å ta bilde gjennom ei bussrute, med mobil uten mulighet til å "komponere" bildet, gir sjelden gode "fotografiske" resultater. MItt bidrag er et eksempel på det, men motivet fortjener å kunne bli presentert siden det uten tvil er det flotteste postkassestativet som undertegnede har sett. Dessverre så står ikke postens lille røde i stil med resten. Bildet er croppet og "snudd" litt, men jeg må kutte litt for mye bort hvis det skulle stå helt rett. 22. juni - Laftet postkassestativ Samsung Galaxy S4, 4.2 mm (tilsvarer ?? i FF), 1/35, f/2.2, ISO 64 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Siden JP kom med slikt et godt tilbud, så kom det en stk Sigma 35 mm 1.4 i Posten i dag. Satser på å få testet det godt i morgen, men tok noen raske "skudd" i hagen i ettermiddag. Canon 5D3, Sigma 35 mm 1.4, f/4.5, ISO 400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå