Gå til innhold

Betal-TV blør til strømmetjenestene


Anbefalte innlegg

Kringkastningstelevisjon er passé. "Eneste" en får der er fotball og reklame, og det må en til og med betale for. Nei, gi oss gode løsninger basert på strømming for en fair pris uten kunstige begrensninger og reklame. Og la meg velge medieboks selv !! BOOM. DONE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HBO Nordic dekker delvis det du etterspør, til 79/129,- per mnd.

 

 

 

Han etterspurte jo et tilnærmet komplett bibliotek av serier. HBO alene er jo så langt fra tilnærmet komplett som man kommer.

 

------

 

Det som begynner å bli bra irriterende er fragmenteringen av tjenester.

Én ting å betale til alle de forskjellige streaming-tjenestene, et større problem er å måtte forholde seg til et tilsvarende antall klienter for å kunne se hva man ønsker.

 

Har ikke noe problem med å betale til forskjellige leverandører, men har et sterkt ønske om én felles klient som kan brukes til å se det jeg måtte ønske fra de jeg måtte ønske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser for meg ganske mye irritasjon hvis man skal ha alle tjenestene ja... Sumo, Netflix, HBO, Viaplay...Noe går her, noe går der. Ferdig med å se Game of Thrones? Steng app'n, åpne en ny, søk opp og fortsett...

Min forrige samboer klagde på at det var plagsomt å bytte mellom PC og vanlig TV fordi hun måtte forholde seg til to fjernkontroller... Lurer på hvor mye hun hadde klaget når hun ikke visste hvilken tjeneste som leverte Cougar Town...?

 

Nei, en tjeneste med komplett tilbud, eneste som duger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke spesielt overasket. Har selv kuttet abonnementet til canal+/cmore ganske kraftig etter at jeg fikk Netflix og HBO.Noen som har erfaring med viaplay? Vurderer å prøve dem. Hører de har en måned gratis prøvetid, men jeg må bare en liten tur på ferie først, før jeg melder meg på.

 

Viaplay har masse brae filmer. Må si de er raskere enn Netflix for å oppdatere filmene sine. Vist du bruker en PC til Netflix kan du legge inn en plugin som gjør at du får se masse mer programmer, slik de får i USA

 

Her er Link for Firefox og google Chrome

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/hola/

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/hola-unblocker/gkojfkhlekighikafcpjkiklfbnlmeio

Lenke til kommentar

Problemet med streaming er (som alle vet) at det er for fragmentert og dermed ender man opp med en regning på 10x mer enn det man har med tradisjonell TV.

 

Hadde det kommet et spotify for film og tv, der så å si alle programmer og filmer hadde vært, hadde det vært fint, men det er også komplisert og tror ikke vi vil se det de neste 3-4 årene iallefall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han etterspurte jo et tilnærmet komplett bibliotek av serier. HBO alene er jo så langt fra tilnærmet komplett som man kommer.

 

------

 

Det som begynner å bli bra irriterende er fragmenteringen av tjenester.

Én ting å betale til alle de forskjellige streaming-tjenestene, et større problem er å måtte forholde seg til et tilsvarende antall klienter for å kunne se hva man ønsker.

 

Har ikke noe problem med å betale til forskjellige leverandører, men har et sterkt ønske om én felles klient som kan brukes til å se det jeg måtte ønske fra de jeg måtte ønske.

 

Det er det som heter konkurranse , og det skal visstnok være sunt .

spørsmålet er bare hvordan ?

 

Problemet er jo også der er så mange ønsker der ute .

 

Noen vil betale for bare noen få tjenester , som de mener de har bruk for

Mens andre kunne tenke seg pakkeløsninger siden det da totalt sett blir billigere .

Problemet er jo at man ikke får både og ( i noen særlig grad ).

Lenke til kommentar

Problemet med streaming er (som alle vet) at det er for fragmentert og dermed ender man opp med en regning på 10x mer enn det man har med tradisjonell TV.

 

Hadde det kommet et spotify for film og tv, der så å si alle programmer og filmer hadde vært, hadde det vært fint, men det er også komplisert og tror ikke vi vil se det de neste 3-4 årene iallefall.

Er ikke iTunes/iTv en mulighet? Jeg hadde glatt kjøpt en iTv-boks om jeg kunne kjøpe de seriene jeg er interessert i stykkevis til en fornuftig pris i fornuftig kvalitet, selv om 30% av summen gikk til Apple.

 

-k

Lenke til kommentar

Som mange sier er fragmentering ett problem. Har for øyeblikket Netflix (som jeg kjører på amerikansk dns) og HBO Nordic. Med disse to tjenesten er det fortsatt en laaaaang vei igjen til det er komplett.

 

Som mange sier, hadde en tjeneste klart å skapt ett så si "komplett" bibliotek til 3-400kr i mnd hadde jeg lett betalt dette. Desverre kommer dette aldri til å skje slik som rettighetssituasjonen er i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som blir hovedproblemet til de som lager dyre filmer, er at de ikke tjener opp det som det koster å lage filmen med lønn til alle ansatte hvis vi skulle hatt en billig og brukervennlig modell for streaming av filmer. En Hollywood-film koster skjorta å produsere og derfor lønner det seg aldri med et slags Spotify for filmer.

Og en annen ting her er at jeg ser at det er mange som klager på det å bli prakket på en rekke kanaler man ikke trenger når man har en tv-leverandør. Og jeg gjetter på at årsaken er all reklamen og ikke noe annet. Men tilbyderne av tv-kanaler hadde ikke tjent noe som helst ved å tilby film og sports-kanaler uten reklame for en billig penge. Unntaket er kanaler som NRK som staten eier. Mens Viasat og for eksempel Canal Digital er faktisk nødt til å først dytte ned en rekke reklamefinansierte kanaler til en viss sum og hvis man vil ha tv-kanaler uten reklame så må man kjøpe seg en pakkeløsning og det koster også.

Lenke til kommentar

Aaaaaaw yiiiiiiz!. Suck on that old rich people who dont want change (Kabelnettverkene, Hollywood og andre som holder tilbake utvikling)

 

Vel. Da får vi ta til takke med filmer som er produsert etter norsk prisnivå og ikke noe annet. Glem gode skuespillere og så videre, jo billigere man lager filmen jo fler vil ha glede av den. (Ironi)

Lenke til kommentar
Aaaaaaw yiiiiiiz!. Suck on that old rich people who dont want change (Kabelnettverkene, Hollywood og andre som holder tilbake utvikling)
Vel. Da får vi ta til takke med filmer som er produsert etter norsk prisnivå og ikke noe annet. Glem gode skuespillere og så videre, jo billigere man lager filmen jo fler vil ha glede av den. (Ironi)

 

Litt mer alvorlig kommentar følger:

Jeg mente ikke at vi skal ta vekk hele budsjettet til film og tv serie produsentene. Jeg vil bare se mer mer innhold raskere over på streaming.(liker ikke ordet strømming) for eksempel etter en film har gått på kino. /tv-serie med en gang den har premiere i usa. Slik det er idag må man vente leeenge på innholdet pga syndikering og byråkrati. Har forresten også sett mange fine filmer med lavt budsjett men det var ikke det som var poenget.

Jeg, slik som sikkert mange andre også vil gjerne betale godt for en tjeneste alla spotify som samler alle filmer og serier på en enkel måte og gir raskt tilgang til nytt innhold. Det skaperene vil spare på dette i form av utbetalinger til mpaa ol. Og advokater da piratvirksomhet sannsynligvis vil gå drastisk ned(se bare på musikkindustrien) og all infrastrukturen for å dele innholdet videre til så mange parter vil kunne brukes til å dekke en god del av det de evt måtte tape i inntekter på syndikering av innhold slik det er idag.

 

Kun mine meninger og det er sikkert hull her og der.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det meste er nok sagt her

likevel er det en ting

 

Er det riktig at hvis en film, serie eller konsept for program er for lite populært i opprinnelseslandet ( som oftest USA) så kommer den heller ikke til andre steder ?

 

Hvis det er riktig så irriterer det meng at enkelte serier ikkekommer hit fordi USA ikke er interessert

Og de kommer ut som bare Sone 1

Lenke til kommentar

Vel. Da får vi ta til takke med filmer som er produsert etter norsk prisnivå og ikke noe annet. Glem gode skuespillere og så videre, jo billigere man lager filmen jo fler vil ha glede av den. (Ironi)

Det er ikke gitt at det å holde tilbake mot utviklingen er det som (på litt lengre sikt) maksimaliserer profitt og dermed muliggjør dyre produksjoner.

 

Produksjon av kunst (ja, jeg regner gode filmer som kunst) synes å være en balansegang mellom å ha økonomiske betingelser som gjør at man er i stand til å gjøre det, og konkuranse (kunstnerisk og økonomisk) som gjør at man leverer. Når staten tilbyr Hollywood & Co et lovverk som opprettholder gamle monopoler så fjerner man noe av insentivet til å innovere. Jfr Norske bønder, bokbransje m.fl.

 

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...