fjelljegeren Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Hei. Jeg har en Pioneer VSX-LX51 forsterker hvor jeg har koplet til BOXEE BOX og en digital radio i tilegg til en Digital dekoder (parabol). Jeg vil gjerne få bildet i fra dekoderen (HDMI via forsterkeren til TV-en) samtidig som jeg hører på radio/musikk i fra radioen/BOXEE BOX (optsik signal inn på forsterkeren). Altså optisk lyd inn på sorround-forsterkeren og bilde inn (for så ut til TV) via HDMI = veksle mellom lydkildene uten at bildet på TV-en blir borte. For problemet er at så snart jeg velger optisk kilde på forsterkeren så mister jeg bildet fra HDMI-en inn på TV-en! Kikk på bildet, slik er det koplet. Fjelljegeren Endret 28. mai 2013 av fjelljegeren Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Vet ikke om din kan velge samme HDMI-inngang på to forskjellige innganger. Min LX86 kan hvertfall det. Det du gjør da er å gå inn i System Setup Menu -> Input Setup, velger en Input, eks. "DVR1", setter Digital In til OPT 2 og HDMI Input til Input-2. Du skal da få lyden fra boxee sammen med bildet fra dekodern når du setter recievern i DVR1. Så velger du en annen Input, eks. "DVR2", og setter Digital in til OPT 3 og HDMI Input til Input-2. Da skal du få radio sammen med bildet fra dekodern på DVR2. Håper det fungerer Endret 2. juni 2013 av Mats E. Lenke til kommentar
fjelljegeren Skrevet 3. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2013 Vet ikke om din kan velge samme HDMI-inngang på to forskjellige innganger. Min LX86 kan hvertfall det. Det du gjør da er å gå inn i System Setup Menu -> Input Setup, velger en Input, eks. "DVR1", setter Digital In til OPT 2 og HDMI Input til Input-2. Du skal da få lyden fra boxee sammen med bildet fra dekodern når du setter recievern i DVR1. Så velger du en annen Input, eks. "DVR2", og setter Digital in til OPT 3 og HDMI Input til Input-2. Da skal du få radio sammen med bildet fra dekodern på DVR2. Håper det fungerer Akkurat, problemet er at jeg ikke kan velge samme HDMI-input for både DVR1 og DVR2 :-( Men jeg har bestilt denne i fra komplett.no og kan da veksle mellom kildene inn på TV-en. Har Logitech Harmony One og da enkelt å programere slik en vil ha det :-) Fjelljegeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå