Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kuriositet: Hva får VG3-elever i snitt til sommeren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er du for en skapning? 21 seksere er helt vilt.

Tja, si det. Kan ikke akkurat si at jeg har hatt behov for særlig innsats for det der. I realfagene har det stort sett vært nok å følge med i timene og lese/gjøre litt oppgaver kvelden før prøver (lekser har det blitt lite av der) for å få 6. Fikk plass til et par ekstra fag også siden jeg tok VG1 engelsk og 1T på ungdomsskolen. Hadde fått 5 realfagspoeng hvis grensen på 4 ikke hadde vært der.

Uansett mer imponerende med brukeren som fikk 64,0 poeng tidligere i tråden.

Endret av Martin_PS3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fikk 59,4 skolepoeng. Er egentlig ikke fornøyd, for jeg vet med meg selv at jeg kunne fått toppkarakterer i mange flere fag om jeg bare hadde giddet å gjøre en innsats. Men jaja, for sent å gjøre noe med det nå - sånn er det bare når man er en lazy motherfucker :p

Endret av acquiesce
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går på NHH. Her var opptakskravet 52,9 poeng i fjor hvis jeg husker riktig. Dette er det økonomistudiet med høyest opptakskrav i Norge. Jeg vet ikke hva opptaksgrensene er, men de er merkbart lavere på tilsvarende studier i Tromsø, Kristiansand, Trondheim og Oslo, for eksempel.

Man kan ikke være veldig dårlig i matte, men man må ikke være kjempegod heller. Det er så klart en fordel, for de obligatoriske kursene krever både at man kan regne litt og at man kan drøfte problemstillinger (noen mer enn andre), men man kan være taktisk og unngå å velge regnefag som valgfrie emner. Som nevnt tar jeg fransk og tysk, for eksempel. Andre valgfrie emner som krever lite eller ingen regning er forskjellige emner innen historie, geografi og rettslære og sikkert en hel del økonomisk-administrative emner jeg ikke kjenner til.

Lønnen kan du lese om her http://www.econa.no/...r-sivilokonomer .

Da sees vi mest sannsynlig. Du er fornøyd så langt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...