Espyy Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Jøss, sjekket karakterene mine i stad, og hadde 4 firere, 2 seksere og resten femmere (én svak femmer). Ble litt skuffet over såpass mange firere. Sjekket på nytt igjen nå for å regne ut snittet, og så nå at det hadde kommet nye karakterer. Det jeg så på i stad var karakterene for forrige termin. Så i løpet av denne terminen har jeg de samme karakterene, bortsett fra at 2 av firerne har gått opp til femmere (og den svake femmeren ble en ren femmer). Det vil med andre si at det ikke er veldig vanskelig å regne ut det snittet i hodet. Altså, 5 i gjennomsnitt. Nå skal det sies at jeg fremdeles venter svar på bokmåleksamen (sannsynligvis 3 eller 4), nynorskeksamen (forhåpentligvis 5, men kanskje 4) og medieeksamen (her kan det gå alle mulige veier. Uforutsigbart dritt). Lenke til kommentar
Hylster Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Ligger på rundt 5,2. Helt avhengig av hva resultatet på eksamen blir. NTNU-drømmen, kan jeg vel bare legge på hylla. Kan selvfølgelig ta opp fag, men er ikke så gira på det, heller. Ellers fornøyd. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 For noe tull. Så klart kan du ta opp fag. Du vil også få alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng senere. Lenke til kommentar
Hylster Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 For noe tull. Så klart kan du ta opp fag. Du vil også få alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng senere. Ja, jeg vet det. Men jeg har ikke så veldig lyst til det. Føler det på en måte er litt "bortkastet" når jeg lett kommer inn på andre studier, f.eks ved UMB. Også er det jo ingen garanti at man får en bedre karakter når man tar opp fag. Har ingen firere, og det er egentlig hipp-som-happ om jeg klarer å forbedre meg fra 5 til 6, nettopp fordi det er så lite som skiller disse karakterene. Samtidig har jeg lyst til å komme i jobb så fort som mulig. Men vi får se - mulighetene er der i alle fall, og det er viktig Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Da ble det endelige resultatet 57,2 studiepoeng. Burde gått bedre på eksamen, men er fornøyd uansett... Endret 20. juni 2013 av -sebastian- Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Gratulerer så mye!! Noen av dere som har tatt fag som privatist? Og fått 5 i engelsk? Jeg tok opp engelsk muntlig og skriftlig som privatist mens jeg gikk VG3 (altså i fjor høst). Fikk 6 på både muntlig og skriftlig. Er en lett måte å forbedre karakterer samtidig som at man ikke mister det kjære førstegangsvitnemålet. Lenke til kommentar
UglyCasanova Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Endte opp med 5.125 i snitt. Med alderspoeng og poeng for siviltjeneste ligger jeg på 59.25 konkurransepoeng. I fjor lå ønsket utdanning på 54,4. Skuldrene er en smule senket. Eneste som holder jubelen tilbake er at ønsket studie har hatt litt av en yoyo-effekt de siste årene. Har både vært 5 poeng høyere og lavere enn 54,4 Men NÅ er det sommerferie! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Om jeg ikke har klart å rote det skikkelig til på en eksamen vil jeg havne på rundt 5,3 i snitt. Det ble etter eksamenskarakterene ett snitt på 5,48 - en del høyere enn jeg hadde regnet med. God sommer! Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 GIkk ned fra 5,75 til 5,53 .. må si eksamen er noe av det vakreste som finnes.. 1 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Da ble det 6.03 Gratulerer 1 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Dere har virkelig noe å være stolte av folkens! Selv fikk jeg et snitt på 5,5 da jeg fikk vitnemålet mitt fra ungdomsskolen for 2 dager siden. God sommer, og lykke til videre! Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Da ble det 6.03 Når du skriver 6,03 er vel realfagspoeng (eventuelle språkpoeng) medberegnet? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jaja, selvfølgelig. Er litt umenneskelig å få over 6 uten Fikk fire av fire realfagspoeng. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jaja, selvfølgelig. Er litt umenneskelig å få over 6 uten Fikk fire av fire realfagspoeng. Ikke bare umenneskelig - umulig Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hahah, ja! Men hvordan får man disse realfagspoengene? Hvilke fag er det man må ha dersom man ønsker fire av fire poeng, slik som du fikk? Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hahah, ja! Men hvordan får man disse realfagspoengene? Hvilke fag er det man må ha dersom man ønsker fire av fire poeng, slik som du fikk? Jeg tror det er matte R1 og 2, fysikk 1 og 2 og kjemi 1 og 2 i hvert fall. Kanskje biologi også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå