Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kuriositet: Hva får VG3-elever i snitt til sommeren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, sjekket karakterene mine i stad, og hadde 4 firere, 2 seksere og resten femmere (én svak femmer). Ble litt skuffet over såpass mange firere. Sjekket på nytt igjen nå for å regne ut snittet, og så nå at det hadde kommet nye karakterer. Det jeg så på i stad var karakterene for forrige termin. Så i løpet av denne terminen har jeg de samme karakterene, bortsett fra at 2 av firerne har gått opp til femmere (og den svake femmeren ble en ren femmer).

Det vil med andre si at det ikke er veldig vanskelig å regne ut det snittet i hodet. Altså, 5 i gjennomsnitt.

Nå skal det sies at jeg fremdeles venter svar på bokmåleksamen (sannsynligvis 3 eller 4), nynorskeksamen (forhåpentligvis 5, men kanskje 4) og medieeksamen (her kan det gå alle mulige veier. Uforutsigbart dritt).

Lenke til kommentar

For noe tull. Så klart kan du ta opp fag. Du vil også få alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng senere.

Ja, jeg vet det. Men jeg har ikke så veldig lyst til det. Føler det på en måte er litt "bortkastet" når jeg lett kommer inn på andre studier, f.eks ved UMB. Også er det jo ingen garanti at man får en bedre karakter når man tar opp fag. Har ingen firere, og det er egentlig hipp-som-happ om jeg klarer å forbedre meg fra 5 til 6, nettopp fordi det er så lite som skiller disse karakterene. Samtidig har jeg lyst til å komme i jobb så fort som mulig. Men vi får se - mulighetene er der i alle fall, og det er viktig :)

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye!! :) Noen av dere som har tatt fag som privatist? Og fått 5 i engelsk?

Jeg tok opp engelsk muntlig og skriftlig som privatist mens jeg gikk VG3 (altså i fjor høst). Fikk 6 på både muntlig og skriftlig. Er en lett måte å forbedre karakterer samtidig som at man ikke mister det kjære førstegangsvitnemålet.

Lenke til kommentar

Endte opp med 5.125 i snitt. Med alderspoeng og poeng for siviltjeneste ligger jeg på 59.25 konkurransepoeng. I fjor lå ønsket utdanning på 54,4.

Skuldrene er en smule senket. Eneste som holder jubelen tilbake er at ønsket studie har hatt litt av en yoyo-effekt de siste årene. Har både vært 5 poeng høyere og lavere enn 54,4

Men NÅ er det sommerferie! :w00t:

Lenke til kommentar

Hahah, ja!

Men hvordan får man disse realfagspoengene? Hvilke fag er det man må ha dersom man ønsker fire av fire poeng, slik som du fikk?

Jeg tror det er matte R1 og 2, fysikk 1 og 2 og kjemi 1 og 2 i hvert fall. Kanskje biologi også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...