ballerina00 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Har 5,3 til nå Så spørs det på eksamenskarakterene.. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Vet ikke. 5.5 - 5.7, tror jeg. Spørs på eksamen. Er ikke så farlig, da. Jeg skal gå en linje på uni der jeg trenger 38.5 konkurransepoeng, og jeg kommer til å ha over 60 (med alderspoeng). Jeg er litt gammel så jeg må inn på ordinær Det var forresten veldig mange med bra snitt her. Kanskje det bare er de som tør å si noe. Hva skal du bli da? : D Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Hva skal du bli da? : D Jeg skal ta bachelor i nordisk på UiO. Håper på å bli lærer i norsk som andrespråk Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg skal ta bachelor i nordisk på UiO. Håper på å bli lærer i norsk som andrespråk Veldig kult å se at folk ikke bryr seg så mye om snittet, selv om du har en kjempe bra snitt men snittet for å komme innpå studiet ditt er lavere så liker jeg at du velger det ut i fra hva du innerst inne vil! Respekt Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Veldig kult å se at folk ikke bryr seg så mye om snittet, selv om du har en kjempe bra snitt men snittet for å komme innpå studiet ditt er lavere så liker jeg at du velger det ut i fra hva du innerst inne vil! Respekt Tusen takk Det er dette jeg er aller mest interessert i, men det er jo uansett greit å ha et bra snitt til senere. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Tusen takk Det er dette jeg er aller mest interessert i, men det er jo uansett greit å ha et bra snitt til senere. Får jeg lov til å spørre til hva? Bra snitt til hva i senere livet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Veldig kult å se at folk ikke bryr seg så mye om snittet, selv om du har en kjempe bra snitt men snittet for å komme innpå studiet ditt er lavere så liker jeg at du velger det ut i fra hva du innerst inne vil! Respekt Det vil alltid være en fordel å ha et godt vitnemål fra videregående, da man alltid vil ha muligheter. Det er ikke uvanlig å finne ut at man vil studere noe annet en annen gang. Så selv om man skal inn på et studie med en lav opptaksgrense, er det dumt å drite i karakterene sine hvis man senere finner ut at man heller har lyst til å bli lege, for eksempel. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Det vil alltid være en fordel å ha et godt vitnemål fra videregående, da man alltid vil ha muligheter. Det er ikke uvanlig å finne ut at man vil studere noe annet en annen gang. Så selv om man skal inn på et studie med en lav opptaksgrense, er det dumt å drite i karakterene sine hvis man senere finner ut at man heller har lyst til å bli lege, for eksempel. True Hva skal du bli? Hva kom du opp i (eksamen)? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg studerer økonomi og administrasjon nå og skal bli siviløkonom. Dette semesteret har/hadde jeg eksamener i tysk, fransk, mikroøkonomi, statistikk og beslutninger under usikkerhet. Jeg gikk i vg3 i fjor og kom da opp i matte R2, fysikk 2 og historie. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Jeg studerer økonomi og administrasjon nå og skal bli siviløkonom. Dette semesteret har/hadde jeg eksamener i tysk, fransk, mikroøkonomi, statistikk og beslutninger under usikkerhet. Jeg gikk i vg3 i fjor og kom da opp i matte R2, fysikk 2 og historie. Åja! Kan du fortelle om siviløkonom? Hvordan er studiet? Hva er opptakskravet? MÅ man være veldig flink i matte? Vet ikke hvorfor men jeg relaterer økonomi som noe med matte å gjøre.. :S Hvor mye er lønnen? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Jeg går på NHH. Her var opptakskravet 52,9 poeng i fjor hvis jeg husker riktig. Dette er det økonomistudiet med høyest opptakskrav i Norge. Jeg vet ikke hva opptaksgrensene er, men de er merkbart lavere på tilsvarende studier i Tromsø, Kristiansand, Trondheim og Oslo, for eksempel. Man kan ikke være veldig dårlig i matte, men man må ikke være kjempegod heller. Det er så klart en fordel, for de obligatoriske kursene krever både at man kan regne litt og at man kan drøfte problemstillinger (noen mer enn andre), men man kan være taktisk og unngå å velge regnefag som valgfrie emner. Som nevnt tar jeg fransk og tysk, for eksempel. Andre valgfrie emner som krever lite eller ingen regning er forskjellige emner innen historie, geografi og rettslære og sikkert en hel del økonomisk-administrative emner jeg ikke kjenner til. Lønnen kan du lese om her http://www.econa.no/hoy-lonnsvekst-for-sivilokonomer . Endret 11. juni 2013 av Zarac Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Fikk karakterene mine i dag sett bort i fra eksamenskarakterer selvfølgelig. 5,4 i snitt 1 Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Fikk karakterene mine i dag sett bort i fra eksamenskarakterer selvfølgelig. 5,4 i snitt Gratulerer så mye!! Noen av dere som har tatt fag som privatist? Og fått 5 i engelsk? Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Får jeg lov til å spørre til hva? Bra snitt til hva i senere livet? Jeg har tenkt på om jeg ønsker et årsstudium i noe annet senere. Er ikke sikker, men er uansett greit å ha. Jeg fikk standpunktkarakterene mine i dag. Vurderer å regne ut snittet mitt nå. Jeg ligger på litt over 5,5. Har et par gamle karakterer i fag jeg ikke gadd å ta på nytt - 3 i gym og 4 i geografi, men er ganske fornøyd Med ekstrapoeng har jeg nesten 5,7. Deilig å nesten være ferdig. Kom dessverre ikke opp i muntlig i dag så skal ikke ha siste eksamen før neste uke. Jeg er faktisk nervøs for å stryke, hehe. Endret 12. juni 2013 av Linaria1 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det vil alltid være en fordel å ha et godt vitnemål fra videregående, da man alltid vil ha muligheter. Det er ikke uvanlig å finne ut at man vil studere noe annet en annen gang. Så selv om man skal inn på et studie med en lav opptaksgrense, er det dumt å drite i karakterene sine hvis man senere finner ut at man heller har lyst til å bli lege, for eksempel. Deter akkurat det jeg tenker. Nå har jeg ikke nok realfag til å komme inn på medisin, men uansett føler man seg mer fri til å velge utdanning når man har et godt snitt. Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Jeg har tenkt på om jeg ønsker et årsstudium i noe annet senere. Er ikke sikker, men er uansett greit å ha. Jeg fikk standpunktkarakterene mine i dag. Vurderer å regne ut snittet mitt nå. Jeg ligger på litt over 5,5. Har et par gamle karakterer i fag jeg ikke gadd å ta på nytt - 3 i gym og 4 i geografi, men er ganske fornøyd Med ekstrapoeng har jeg nesten 5,7. Deilig å nesten være ferdig. Kom dessverre ikke opp i muntlig i dag så skal ikke ha siste eksamen før neste uke. Jeg er faktisk nervøs for å stryke, hehe. Men har dere tatt privatist i noen fag før? Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Men har dere tatt privatist i noen fag før? Jeg tok gym som privatist. Ellers har jeg ingen privatistfag, men jeg gikk på en vg skole før jeg tok en pause og deretter begynte igjen. Jeg er født i 91. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Worst case 5.9, best case 6.03 (inkludert realfagspoeng). Fornøyd Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Worst case 5.9, best case 6.03 (inkludert realfagspoeng). Fornøyd Oi Hva skal du bli? Har du tatt fag som privatist? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Noe sivilingeniør-et-eller-annet, har ikke helt bestemt meg. Tok opp førsteklassematte i fjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå