Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kuriositet: Hva får VG3-elever i snitt til sommeren?

Anbefalte innlegg

Skjønner, men det å prøve er relativt, det varierer fra person til person, hvilket betyr at de som prøver vil få ulike resultat. Dermed er det noen som ikke får med seg fagopplysninger, selv om de prøver. Og dette har du altså ikke forståelse for? Tror du at alle er like?

Nei. Eg klarar ikkje setje meg inn i hovuda deira. Eg skjønar ikkje kva som går annleis føre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner, men det å prøve er relativt, det varierer fra person til person, hvilket betyr at de som prøver kan få ulike resultat. Dermed er det mulig at noen ikke får med seg fagopplysninger, selv om de prøver. Og dette har du altså ikke forståelse for? Tror du at alle er like?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir vel noe off-topic, men når vi først er i gang:

At det er et utrolig stort forbedringspotensiale er det iallefall ingenting å si noe i mot. For det jeg har sett etter dette året er rett og slett skremmende og jeg blir selv skuffet, overrasket, flau og oppgitt over deler av min generasjon. Har hørt det blir slik til neste år at har du ikke stått på en eller flere eksamener året før så kommer du heller ikke inn på VG3. Det kan bli spennende å se om det vil gi noen utslag.

Endret av Unquale
Lenke til kommentar

Magnus_L: At du ikke er empatisk (må ikke forveksles med sympatisk) iht. andre som ikke klarer å oppnå gode karakterer på skolen, kan jeg nå si at er ufattelig for meg. Men du har jo sikkert en grunn for dette tunnelsynet, på lik linje med de som har grunn for å ikke oppnå like gode resultater som deg.

EDIT: Er ikke meningen å gå off-topic her, eller å virke krass.Jeg er ble bare litt paff over svarene dine. Er ikke noe galt med å ha en annen oppfatning om ting, men jeg ble vel en smule provosert.

Endret av UglyCasanova
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir vel noe off-topic, men når vi først er i gang:

At det er et utrolig stort forbedringspotensiale er det iallefall ingenting å si noe i mot. For det jeg har sett etter dette året er rett og slett skremmende og jeg blir selv skuffet, overrasket, flau og oppgitt over deler av min generasjon. Har hørt det blir slik til neste år at har du ikke stått på en eller flere eksamener året før så kommer du heller ikke inn på VG3. Det kan bli spennende å se om det vil gi noen utslag.

Er det bare noe du har hørt eller blir det slik? Det er i så fall et dårlig tiltak som kommer til å koste millioner.

Lenke til kommentar

Magnus_L: Konsentrasjonsevne, hukommelse, evne til å strukturere stoff på en logisk måte, skriftlig/muntlig formuleringsnivå, [...] og være eksamensfokusert.

Eg klarar ikkje setje meg inn i hovudet til ein person som ikkje har desse eigenskapane. Det er like vanskeleg som å sjå føre meg ein farge som eg ikkje har sett.

At du ikke kan fatte at det finnes utallige grunner for at ulike mennesker har ulikt grunnlag for suksess i skolen er hårreisende.

Eg kan lette fatte det at grunnane er mange. Men eg skjønar ikkje nokre av dei.

Lenke til kommentar

Vet ikke. 5.5 - 5.7, tror jeg. Spørs på eksamen. Er ikke så farlig, da. Jeg skal gå en linje på uni der jeg trenger 38.5 konkurransepoeng, og jeg kommer til å ha over 60 (med alderspoeng).

Jeg er litt gammel så jeg må inn på ordinær :p

Det var forresten veldig mange med bra snitt her. Kanskje det bare er de som tør å si noe.

Endret av Linaria1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si nå, men regner vel med noe på rundt 4,8. Eksamenskarakterene kan trekke den en det ned da, så vi får se.

Må også si at jeg synes det Magnus_L sier er helt latterlig. Det handler ikke bare om å gjøre det, men om ferdigheter og interesser i faget. Hvor mye vekt og tid vil en egentlig bruke på et faget man interesserer seg rævva for? Dessuten er det ikke alle som legger like mye vekt på å få til alle fag og gå ut med et snitt som er over det en trenger. Hvor mye tid bruker du på skole og spessielt fag du ikke trenger i videre studier? Har personlig planer om å bli ingeniør og føler dermed jeg ikke trenger vite hvilke forfattere som var mest kjent i Norge på 1800-tallet. Men det er kanskje bare meg?

Dessuten hjelper det masse med 3,5 realfagspoeng, og neste år vil jeg i tilleg ha 4 poeng til i ordinæropptak (2 alderspoeng + 2 vernepliktspoeng). Da blir det jo raske 7,5 ekstrapoeng.

Endret av FalskOverture
Lenke til kommentar

Vet ikke. 5.5 - 5.7, tror jeg. Spørs på eksamen. Er ikke så farlig, da. Jeg skal gå en linje på uni der jeg trenger 38.5 konkurransepoeng, og jeg kommer til å ha over 60 (med alderspoeng).

Jeg er litt gammel så jeg må inn på ordinær :p

Det var forresten veldig mange med bra snitt her. Kanskje det bare er de som tør å si noe.

Du har rett. Brukerne som har svart i denne tråden er ikke representative. Karakterene er tilnærmet normalfordelt med et gjennomsnitt som er mellom 3 og 4.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Burde bli et sted mellom 4,5 og 5, slik det har blitt helt siden 8. klasse og fram til nå (med unntak av en eller to som har blitt 5,1 eller 5,2). Eneste karakteren jeg vet at jeg får så langt, er 6´er i naturfag. Matte burde bli en 5´er, og resten kan variere mellom 4 og 5 med mindre jeg driter meg helt ut på medieeksamen.

Så ja, jeg går VG3 påbygg med medier og kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Det blir vel rundt 5,5, avhengig av eksamenskarakterene som er vanskelige å forutsi. 4 realfagspoeng i tillegg hjelper også godt. Trenger det egentlig ikke, ettersom studiet jeg skal begynne på ligger rundt 47 poeng, men det er morsomt å gjøre det godt uansett. Jeg har to 4'ere fra VG1 som er litt irriterende, men den gangen hadde jeg ikke særlig store ambisjoner.

Endret av Pfui
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...