MorganGaming Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei! Jeg trenger hjelp til valg av hovedkort. Det må kunne bli drevet av en apevia atx as550w-bk psu, være atx størrelse, og ha støtte for i5 og være så billig som mulig. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Her er det bare å velge og vrake: Overklokking: Klikk her. Ikke Overklokking: Klikk her. Anbefaler deg og gå for Z77 standaren. Se på Hovedkortene og finn det som passer ditt budsjett. Husk på det viktigste: Ikke se deg blind på utseende, gå for det med flest stjerner i din prisgruppe. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Her er det bare å velge og vrake: Overklokking: Klikk her. Ikke Overklokking: Klikk her. Anbefaler deg og gå for Z77 standaren. Se på Hovedkortene og finn det som passer ditt budsjett. Husk på det viktigste: Ikke se deg blind på utseende, gå for det med flest stjerner i din prisgruppe. http://www.prisjakt.no/product.php?e=1165803 Dette virket som et greit hovedkort. Tenkte og gå for i5, men hvilken av modellene skal jeg ta? Jeg skal ikke drive med overklokking. Og hvilket grafikk kort kan jeg putte i denne? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 http://www.prisjakt....t.php?e=1165803 Dette virket som et greit hovedkort. Tenkte og gå for i5, men hvilken av modellene skal jeg ta? Jeg skal ikke drive med overklokking. Og hvilket grafikk kort kan jeg putte i denne? Kjapt oppsatt ville jeg anbefalt dette: Handlelista er fra Dustinhome, en god butikk med stabil og god Kundeservice. Frakt blir på 100kr. Hovedkortet finner du her. Prosessor finner du her. Du kan dog gå for i5 3570K, prisen er litt høyere, men til gjengjeld får du med et bedre integrert grafikkort. i5 3570K passer helt fint på H77 sokkel uten problem. Alle moderne og litt gamle grafikkort vil fungere på dette Hovedkortet, bare husk på at Kortet bør ha PCI Express 2.0 eller over (2.0/2.1/3.0) versjon 2.0 og 2.1 Er 100% kompatibelt med versjon 3.0 som hovedkortet har. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 takk for all hjelpen det er bare en siste ting jeg lurer på, og det er om Asus 660TI Directcu II vil fungere med min psu? jeg syns alt dette er mildt sagt forvirrende, og jeg har allerede gjort opp min egen mening, men liker og spørre de som kan en del mer en meg Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Dette kortet? http://www.dustinhome.no/product/5010645769/asus-geforce-gtx-660-ti-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ ...står skrevet at det krever 550W - dette er for et teoretisk fullstendig system, og med litt ekstra margin - så det burde gå greit med PSUen din så lenge du ikke skal stappe boksen full av disker eller noe. Ble ikke akkurat imponert av bildet av PSUen din (ser fancy ut = dårlig kvalitet i min bok), men er den for svak, så vil du få ting som BSODs eller random restarts/shutdowns (eller i verste fall at det en gang plutselig smeller i PSUen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå