Gå til innhold

indiemusikk anyone?

YAAS

Anbefalte innlegg

hei :) blitt veldig glad i denne "sjangeren" og håper folk med samme type musikksmak kan hjelpe meg til å utvide min egen! noen artister jeg har blitt veldig glad i:

bombay bicycle club

clive tanaka y su orquesta

daughter

foxygen

grizzly bear

grouplove

houses

little comets

the little ones

the macabrees

menomena

miami horror

pnau

trophy wife

two door cinema club

dette er artistene jeg hører mest på for tiden. de fleste sangene jeg har valgt ut fra denne listen er halvveis lystige, ganske melodiske og har flotte tekster. kan liste en del andre artister jeg liker godt, men blir vel kanskje litt mye? uansett er vel de jeg allerede har listet gode nok til at dere kan danne dere et bilde :)

alle forslag velkommen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M83, Clap Your Hands Say Yeah, Seasfire, Eisley, Does It Offend You, Yeah?, S O H N, Florence + The Machine, Phoenix, Cargo City, Macklemore, Crystal Castle, Philter, Radical Face, MGMT, Fanfarlo, Crystal Fighters, Matt & Kim. Har vi same type musikksmak? Vil du ha mer? Beklager om ikke alt var indie.

Lenke til kommentar

vi har samme type musikksmak og er nå venner :) haha.. har du mer, bring it!

legger til litt mer jeg også:

small black

washed out

the rapture

philco fiction

larus s johannesson

edward shape

alt-j

cold mailman

everything everything

flume

vydamo

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blockhead, RJD2, Nico Vega, Bonobo, Hurts, Massive Attack, Moby, The Killers, Can't Stop Won't Stop, Lindsey Stirling, DJ Shadow, Explosions In The Sky, Robyn, Niva.

Har ikke tid til å liste opp alle. Har sendt deg en PM med URL-adresse til spillelista mi på Spotify. Og ja, når er vi venner, hehe.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Patrick Wolf, Kyle Andrews, Soul Position, Emika, Sigur Ros, Arctic Monkeys, Foals, Doves, Muse, Owl City, Danko Jones, Spinnerette, Kasabian, Emiliana Torrini, Madina Lake, Empire Of The Sun, Band of Horses, Carpark North, The Hellacopters, Placebo, Bat For Lashes, Sia.

Du bør sjekke ut ekstremsportfilmer på nettet, indiemusikk blir ofte brukt i disse filmene. Et godt eksempel er "Vast" av ionate films.

http://www.youtube.com/watch?v=eRSenBC35Kk

Og "Life Cycle" - Et must å se!

http://www.youtube.com/watch?v=I7OFtjBexjc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...