Gå til innhold

Hvilket parti svarer til meg?

Anbefalte innlegg

Hei,

Stortingsvalget nærmer seg og eg har framleis ikke bestemt meg hvilket parti eg skulle stemme på. Eg har nemlig bodd veldig lenge i utlandet og synes at det er litt vanskelig og finne hvilket parti svarer til meg.

For å si det kort og enkelt, står jeg imot liberalisme, EU og progressivisme, trur at innvandring skal svært reguleres, støtter proteksjonisme og høy skatt.

Eg har lest en del av programmene, og fant ut at Ap regulerer for lite innvandringen og er for progressiv for meg, Frp er alt for liberal og imot proteksjonisme… Kanskje Høyre eller Sp tilsvarer det eg mener?

Jeg hvil gjerne diskutere hva dere synes om disse partiene og hvis det eg mener ikke er bra for Norge. Eg er nemlig veldig preget av kulturen og politikken av det landet eg bodde før i og ønsker nå og få meir kjennskap til det norske samfunnet.

Endret av Napoléon Bonaparte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som SP er for deg. De er ekstremt proteksjonistiske og innvandrerskeptiske, og STERKT mot EU. Hva gjelder størrelsen på staten tror jeg de har et litt mer pragmatisk forhold til det, hvor de ser an hvem de kan sitte i regjering med. Så lenge staten sørger for proteksjonisme, subsidier til landbruket og desentralisering tror jeg ikke de har veldig sterke meninger om staten ellers bør være omfattende og skattenivået høyt, eller motsatt. Men de har vel blitt noe påvirket av å ha sittet i flertallsregjering med AP og SV i 8 år...

Lenke til kommentar

For å si det kort og enkelt, står jeg imot liberalisme, EU og progressivisme, trur at innvandring skal svært reguleres, støtter proteksjonisme og høye skatt.

Jeg har bare lyst til å si at det er ironisk at du kaller deg for Napoleon Bonaparte.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene!

Som dåkk har sagt er det SP som passer meg best.

Utfra ren, skjær nysgjerrighet. Hvor har du bodd? Jeg ville tippe Frankrike når jeg ser på navnet:)

Nemlig!

Så lenge staten sørger for proteksjonisme, subsidier til landbruket og desentralisering tror jeg ikke de har veldig sterke meninger om staten ellers bør være omfattende og skattenivået høyt, eller motsatt. Men de har vel blitt noe påvirket av å ha sittet i flertallsregjering med AP og SV i 8 år...

Takk for interessant svar. Slike detaljer er jo viktige. Eg burde studere litt norsk politikk historie.

Jeg har bare lyst til å si at det er ironisk at du kaller deg for Napoleon Bonaparte.

Det er nemlig ikke uten grunn!

Jeg kan bare si jeg er glad få mennesker i Norge deler OP sine meninger og standpunkter.

Skal bare sei at eg er enig med Coffey… :)

Endret av Napoléon Bonaparte
Lenke til kommentar

Zarac mener nok at det er ironisk nettopp fordi Napoleon ønsket å forene Europa politisk og gi det et felles lovverk, som er det EU prøver å gjøre i dag. Hvis Napoleon hadde lykkes ville den europeiske unionen vært en virkelighet lenge før vi ble født, så det er merkelig å beundre ham som EU-motstander, eller hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, samt hva han gjorde som politiker i Frankrike. http://no.wikipedia.org/wiki/Napoleon#Napol.C3.A9on_som_samfunnsreformator

Napoleon hadde et annet syn enn trådstarter på både liberalisme og progressivisme og muligens også skatter. Innvandring og integrering var ikke et tema på den tida, så hva han mente om det, vet jeg ikke. Når det gjelder proteksjonisme er de derimot enige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...