Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg på 1,5 mnd?


Anbefalte innlegg

Hvis du har tatt deg tid til å lese deg opp på Periodisk faste og PSMF, som Doof foreslo, hadde du nok ikke sagt at "Magen trenger noe å jobbe med". Og dette med at kaldt vann er bra fordi kroppen må bruke energi på å varme opp kroppen blir bare dumt. Det er minimale forskjeller du snakker om, og ikke noe du bør bry deg om. Selvfølgelig er vann bra, men du tenker for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tatt deg tid til å lese deg opp på Periodisk faste og PSMF, som Doof foreslo, hadde du nok ikke sagt at "Magen trenger noe å jobbe med". Og dette med at kaldt vann er bra fordi kroppen må bruke energi på å varme opp kroppen blir bare dumt. Det er minimale forskjeller du snakker om, og ikke noe du bør bry deg om. Selvfølgelig er vann bra, men du tenker for mye.

 

Mange små ting, kan tilsammen bli noe stort ;)

Lenke til kommentar

For å holde forbrenningen på høygir, så bør en spise ofte og lite, dvs ca hver 3 time. Maks 4 måltid om dagen, grønnsaker utenom når en vil. kaldt vann er også bra, kroppen bruker mye energi på å varme opp det kalde vannet, og vann er også bra for kroppen, dobbel gevinst. Dette er fra anbefalinger av kostholdseksperter ( etter mange artikler på nettet, så er det dette som går igjen, de er uenige om mange ting, men godt de er enig om noe:) ).

Mwahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahaahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahaahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahaahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahaahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahaahhahahahah
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det med at man skal "gi magen noe å gjøre" hele dagen for å holde forbrenninga oppe er en myte fra steinalderen, men som for mange har vært en teori så lenge at det for dem er fakta, og derfor har du trenere med faglig bakgrunn som skriver det. De ENESTE grunnene til at folk spiser ofte, er som nevnt for å holde sulthetsfølelsen borte med å fremme leptin og peptide YY, og for å ha mer kontroll over inntaket sitt.

 

Om du er overvektig, er vekttap EKSTREMT simpelt, og du trenger ikke sette deg inn i alle småting som kaldtvann osv. Jeg ser ikke for meg at å drikke superkaldt vann kontra vanlig vann vil brenne mer enn en 5 min joggetur ville gjort.

 

Kalori inn < kalori ut = vekttap. Spis mindre, dropp junk food og prosessert mat, og du får resultatene dine, uavhengig av hvor mange måltider du spiser og hvor mye kaldtvann du drikker.

Lenke til kommentar

Det med at man skal "gi magen noe å gjøre" hele dagen for å holde forbrenninga oppe er en myte fra steinalderen, men som for mange har vært en teori så lenge at det for dem er fakta, og derfor har du trenere med faglig bakgrunn som skriver det. De ENESTE grunnene til at folk spiser ofte, er som nevnt for å holde sulthetsfølelsen borte med å fremme leptin og peptide YY, og for å ha mer kontroll over inntaket sitt.

 

Om du er overvektig, er vekttap EKSTREMT simpelt, og du trenger ikke sette deg inn i alle småting som kaldtvann osv. Jeg ser ikke for meg at å drikke superkaldt vann kontra vanlig vann vil brenne mer enn en 5 min joggetur ville gjort.

 

Kalori inn < kalori ut = vekttap. Spis mindre, dropp junk food og prosessert mat, og du får resultatene dine, uavhengig av hvor mange måltider du spiser og hvor mye kaldtvann du drikker.

 

Ja det går på færre kcal uansett hvordan det vendes på:)

Lenke til kommentar

Nå er det slik at det jeg skriver er råd og tips fra ernæringseksperter, og fra treningssenter.

Tror ikke de ville følt det var viktig å nevne dersom det ikke skulle være med å bidra til et sunnere liv.

Hva er intensjonene til et treningssenter? Tror du de driver veldedighet? ;)

 

Les dette før du prosederer videre på ideen om at man MÅ ha flere måltider om dagen for å "holde forbrenninga oppe". https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277128

 

Samtidig kan JEG snu jæææævla enkelt på den.

Ola sliter med å gå opp i vekt. Han har hørt at flere små måltider om dagen gjør til at man forbrenner fett og går ned i vekt så Ola slutter å spise for da stopper vel forbrenninga og han går opp i vekt?

Ola dør etter 35 dager uten mat...

 

Morsomt? Nå er vel ikke den regla om flere små måltider om dagen så enkel lengre?

 

edit: typos

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Dersom du er villig til å gjøre dette på en "usunn" måte, så vil jeg anbefale deg å spise så lite så mulig (få i deg maks 1000 kcal om dagen).

 

Det å røyke, eller drikke alkohol med ganske lite kalorier i (f.eks sprit), vil også funke.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Hva er intensjonene til et treningssenter? Tror du de driver veldedighet? ;)

 

Les dette før du prosederer videre på ideen om at man MÅ ha flere måltider om dagen for å "holde forbrenninga oppe". https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277128

 

Samtidig kan JEG snu jæææævla enkelt på den.

Ola sliter med å gå opp i vekt. Han har hørt at flere små måltider om dagen gjør til at man forbrenner fett og går ned i vekt så Ola slutter å spise for da stopper vel forbrenninga og han går opp i vekt?

Ola dør etter 35 dager uten mat...

 

Morsomt? Nå er vel ikke den regla om flere små måltider om dagen så enkel lengre?

 

edit: typos

 

Nevner igjen at små måltider har en psykisk effekt som lindrer sultfølelsen.

Det er også lettere og kontrollere matinntaket og man unngår overspising... det er derfor det er anbefalt.

Lenke til kommentar

Dersom du er villig til å gjøre dette på en "usunn" måte, så vil jeg anbefale deg å spise så lite så mye (få i deg maks 1000 kcal om dagen.

 

Det å røyke, eller drikke alkohol med ganske lite kalorier i (f.eks sprit), vil også funke.

Du har gått lei av å lage tråder om å få erstatning og om hvordan ta hevn?
Lenke til kommentar

Nevner igjen at små måltider har en psykisk effekt som lindrer sultfølelsen.

Det er også lettere og kontrollere matinntaket og man unngår overspising... det er derfor det er anbefalt.

Periodisk faste føles heslig de tre fire første dagene og etter det har man ikke sultfølelse som før. Ikke før det nærmer seg spisetid rumler det litt i magen.

Sultfølelsen reguleres av ghrelin og dette hormonet manipulerer man ved å faste. Jeg har ikke det andre forbinder med sult lengre. Jeg kan fint gå to dager uten mat men det er ikke gunstig kan man si :p

Lenke til kommentar

Periodisk faste føles heslig de tre fire første dagene og etter det har man ikke sultfølelse som før. Ikke før det nærmer seg spisetid rumler det litt i magen.

Sultfølelsen reguleres av ghrelin og dette hormonet manipulerer man ved å faste. Jeg har ikke det andre forbinder med sult lengre. Jeg kan fint gå to dager uten mat men det er ikke gunstig kan man si :p

 

Det du sier er selvsagt helt riktig og jeg er klar over det :) men det med mindre måltid er en litt enklere måte for korttidsslankerene og leve livet sitt på :)

Lenke til kommentar

Du har gått lei av å lage tråder om å få erstatning og om hvordan ta hevn?

 

Hold deg til temaet i tråden..

 

Dette er noe jeg vil anbefale siden det personlig har hjulpet meg med å gå ned nesten 20 kg nå på snart 2-3 måneder.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Hold deg til temaet i tråden er mitt råd..

 

Dette er noe jeg vil anbefale siden det personlig har hjulpet meg med å gå ned nesten 20 kg nå på snart 2-3 måneder.

Vel... Det du analbefaler er komplett idioti. Det er lite annet enn en oppskrift på å ta sitt eget live sakt men sikkert. Jeg VIL TRO det er den motsatte intensjonen til TS siden vektnedgang KAN forbindes et ønske om BEDRE helse...
Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den. Men det hjelper så lite når de faller tilbake til sitt gamle spisemønster.

Jeg har selv hatt resultater med "mange små måltider om dagen" men da hadde jeg stålkontroll på inntaket og den dietten var planlagt.

 

 

Jeg gjør det i perioder der jeg 'mangler tid' til å kontrollere di større måltidene for å ikke tilføye unødvendig mye mat i systemet, funker for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... Det du analbefaler er komplett idioti. Det er lite annet enn en oppskrift på å ta sitt eget live sakt men sikkert. Jeg VIL TRO det er den motsatte intensjonen til TS siden vektnedgang KAN forbindes et ønske om BEDRE helse...

 

Vel, jeg har ikke lest så mye av innleggene i tråden.

Men dersom trådstarter er villig til å gjøre dette på en usunn måte (som også kan føre til anoreksi), så er dette min anbefaling.

 

Å veie 70kg er iallefall sunnere/bedre enn å veie 100kg, dersom alt dette er fett.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke lest så mye av innleggene i tråden.

Men dersom trådstarter er villig til å gjøre dette på en usunn måte (som også kan føre til anoreksi), så er dette min anbefaling.

 

Å veie 70kg er iallefall sunnere/bedre enn å veie 100kg, dersom alt dette er fett.

 

Joda, men husk at muskler veier mer en fett, viss du kjører et for hardt underskudd vil kroppen også tære på musklaturen, dersom trådstarter er villig til å gjøre det på en usunn og helsemessig farlig måte anbefaler jeg anabole steroider.

 

Eller vent nei, jeg anbefaler faktisk ingen å gjøre ting som ikke er smart, for det er en grunn til at (til og med du) kaller det en usunn måte, det er ikke bra for kroppen, når man prøver å slanke seg ønsker man og ta positive grep i helsen sin, det betyr i hermetegn å leve et sunnere liv.

 

Trådstarter sitt ønske om å gå ned i vekt er etter all sannsynlighet et ønske om en bedre livsstil for å kunne beholde vekten på det nivået trådstarter er komfortabel med.

 

Et balansert kosthold er nøkkelen til en sunn kropp, resten kan man gjøre fullstendig frivillig for å få resultat fortere, eller all over bedre resultat.

 

Det med et sunt og balansert kosthold gir også en bedre mental helse, noe som med tanke på din situasjon kunne vært noe som kanskje kunne hjulpet deg litt på bedringensvei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...