Spritfire Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hei Jeg start i ny jobb i Bergen sentrum, og er på utkikk etter gode råd i forhold til kjøp av leilighet i Bergen. Det jeg ønsker mer informasjon om: - Hvor kan man bosette seg hvis man ønsker maksimum 15 min. buss/bybane inn til sentrum med hyppige avganger? - Hvilke områder er ikke anbefalt. Tenker da på miljø, om det bare er pensjonister i bydelen etc. Håper noen tar seg tid til å komme med noen råd og vink! På forhånd takk Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ein bydel med kun pensjonistar i vil eg då tru er ein kjempeplass å bu? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvor mye er du villig til å gi og hvor stor leilighet ønsker du? Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 - Hvor kan man bosette seg hvis man ønsker maksimum 15 min. buss/bybane inn til sentrum med hyppige avganger? I allefall ikkje på Sotra. Men med det kravet er alt ekskludert, bortsett frå sjølve byen mellom Sandviken og Nesttun, Bergensdalen inkludert, Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 I allefall ikkje på Sotra. Men med det kravet er alt ekskludert, bortsett frå sjølve byen mellom Sandviken og Nesttun, Bergensdalen inkludert, Ut i fra skyss.no sine sider ser det ut som fyllingsdalen kan være et alternativ. Eventuelt på laksevåg? Eller er du uenig i dette? Kravet er ikke maksimum 15 minutter, men poenget er at det er ikke så gøy å sitte 25-30 min på en buss/bybane vær vei til jobb Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ut i fra skyss.no sine sider ser det ut som fyllingsdalen kan være et alternativ. Eventuelt på laksevåg? Eller er du uenig i dette? Kravet er ikke maksimum 15 minutter, men poenget er at det er ikke så gøy å sitte 25-30 min på en buss/bybane vær vei til jobb Jo, men du kan ikkje rekne med altfor hyppige avgangar. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jo, men du kan ikkje rekne med altfor hyppige avgangar. Fra Fyllingen til byen? Går jo busser fra Oasen hele tida. Tviler på det tar mer enn 15 minutter annet enn kanskje akkurat i rushet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Så lenge du bor langs bybanen er det jo kort vei til sentrum, fra Lagunen (som er siste stopp pr dags dato) tar det vel 20 min til sentrum. Men ville kanskje bosatt meg litt nærmere Minde eller danmarksplass kanskje, om bybanen er et must. Hvis ikke kan jeg tipse om damsgård, dette er det kanskje største upcomming området i Bergen, de bygger i første omgang ut hele strandlinjen med flotte byggninger, se her, her, her, her, her eller her om du ser etter nybygg. Nye DNB og en rekke andre store bedrifter havner også her. Området bak har bestått av et kanskje ikke så veldig bra strøk, men kommer til å bli betydelig bedre. Ellers er jo nordnes et fint område, der har du nordnesparken og finner du f.eks en leilighet i c.sunds gate kan du ha utsikt til bryggen (om du betaler for det). Selv bor jeg på høyden, mot florida. Veldig fornøyd med dette området, vi er godt skjermet fra den øvre delen av Nygårdsparken (mye drugs og greier), men har god tilgang til den nedre delen som er fantastisk fin om sommeren. Det er også 5 min å gå til storsenteret, torgallmenningen osv, men man slipper mye av støyen man finner midt i sentrum. Hører mye bra om Sandviken, og området som strekker seg oppover mot Fløyen. Men personlig trur jeg at jeg hadde blitt lei alle oppoverbakkene mot fløyen hver gang du hadde handlet eller bare skulle en liten tur ut. Og området mot Sandviken har jeg ikke sånn kjempe inntrykk av, trur det kan være litt pga NHH studentene gjerne vil bo den veien. De færreste har utsikt og de som har det ligger gjerne rett ved hovedveien. Men er ikke så veldig kjent i den delen av byen, så mye mulig jeg tar feil. Håper det var til litt hjelp. Edit: Mye mulig du har funnet en plass å bo siden mai. I det tilfellet, hva ble det til? Endret 28. juli 2013 av Slettet-jS6upa Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Så lenge du bor langs bybanen er det jo kort vei til sentrum, fra Lagunen (som er siste stopp pr dags dato) tar det vel 20 min til sentrum. Ifølge rutetabellen bruker Bybanen 31 minutter fra Lagunen (og 23 minutter ifra Nesttun som jeg var tenkt å foreslå). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Ifølge rutetabellen bruker Bybanen 31 minutter fra Lagunen (og 23 minutter ifra Nesttun som jeg var tenkt å foreslå). Det er mye mulig, en stund siden jeg tok den sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå