Gå til innhold

Junifest 2013 - tomsi42 - nytt glass

Anbefalte innlegg

Pikene på stranden ble godt komponert. Fin stemning.

Takk.

Jeg er ikke sikker du hadde vært enig i at stemningen hadde vært fin, hvis du også hadde gått der i blåsten ;) Vi var litt redd for å få sandbåst objektivene våre ...

9055224609_00173ff3fe_z.jpg

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16. Coming back home

9062437402_086b74e970_z.jpg

E-PM1 + Lens in a cap (15mm f/8) @ 1/1250s; ISO 200

Da var en morsom uke++ plutselig over, og vi er på vei hjem. Søndagskøen fra Larvik til Oslo var som forventet; men vi tok noen bakveier så vi så ikke noe til den.

Lenke til kommentar

Det var mange flotte fra ferie-turen - likte 8 og 12 spesilet godt (og P1060220 i Flickr)

Takk. Det ble en fin ferie, med et fint knippe bilder som resultat.

Og det merket jeg i dag, da jeg skulle finne noe å ta bilder av ...

17. Tilbake til den grå hverdagen

9070799106_a9d9a6af31_z.jpg

E-PM1 + m.ZD 17mm f/1.8 @ 1/200s; f/6,3; ISO 200

Heldigvis dukket det opp en liten regnbue.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

18. Meh

9079782578_d02af40310_z.jpg

G3 + Sigma 60mm f/2.8 @ 1/250s; f/2,8; ISO 160

Det å ta t-bane til jobben om morgenen er ikke min favoritt-aktivitet. Det er heldigvis sjeldent jeg gjør ...

Været spilte heldigvis på lag i dag, så da var det ikke så ille.

Lenke til kommentar

Fine farger i 17, og 18 bærer fint preg av venting.....

Syns bilde 18 var veldig fint... Beskriver situasjonen godt, og noe mange kan kjenne seg igjen i.. :)

Her var det kommet mange flotte på kun kort tid!

Favoriter blandt de siste 12, 16 og ikke minst 14 som var veldig flott!

Takk for hyggelig kommentarer. Setter pris på at dere er stadig innom.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har hatt gleden av å besøke denne tråden, og jeg må innrømme at jeg er fascinert. Fascinert over hvordan du tar bilder av helt "dagligdagse/kjedelige" motiver og får det til å funke.

Jeg likte spesielt godt bildet fra 19 juni. Her hadde jeg brukt rekkverket på den tradisjonelle måten, og det hadde aldri falt meg inn at det kunne bitt et så kult bilde.

Togskinne bildet likte jeg også.

Nå er jeg riktignok ikke så glad i tog, jeg fikk nok av det under førstegangs tjenesten. Men jeg likte dette bildet likevel.

Nå skal jeg ikke smiske for mye, men dette er en lærerik tråd med mye godt innhold. Gleder meg til neste episode :)

Lenke til kommentar

Morgenstemning fra Løkken, vakkert med båtene. Waiting for a train meget bra også. Begge flott komponert. De diagonale stripene i sanden satte . over i en for min del på førstnevnte.

Takk for kommentarene. Morsomt at du la merke til de stripene; var viktig for meg å få med de.

Lenke til kommentar

De to siste likte jeg godt.

Sikkert for det at det i mitt hode går under gatefoto og at jeg er svak for dette :)

Takk. Jeg er helt enig i at "Meh" er i "gatefoto" sjangeren; men jeg er mer usikker på hvilken sjanger "Yank my chain" egentlig tilhører - det eneste jeg vet, er at jeg liker å ta slike bilder :)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nja, jeg vil nok kalle dette et gatefoto (selv om det sikkert er mange meninger om dette) siden gelenderet og kjettingen tillsier at det er utendørs og at det med stor sannsynlighet befinner seg en trapp/gate under.

Selv tagging i urbane miljøer annser jeg som gatefoto, men det er sikkert bare meg :)

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har hatt gleden av å besøke denne tråden, og jeg må innrømme at jeg er fascinert. Fascinert over hvordan du tar bilder av helt "dagligdagse/kjedelige" motiver og får det til å funke.

Takk. Nå er jeg glad i ta bilder bilder av ting som folk bare går forbi, og egentlig ikke ser. Grunnen til at bildene fungerer (hvis de gjør det), er nok fordi jeg prøver å lage en kompisjon med distinkte geometriske former og/eller har linjer i seg. Det hjelper at eksponering sitter brukbart og at jeg har lært meg et par-tre triks i etterbehandlingen som presenterer motivet slik jeg vil at det skal presenteres.

Jeg likte spesielt godt bildet fra 19 juni. Her hadde jeg brukt rekkverket på den tradisjonelle måten, og det hadde aldri falt meg inn at det kunne bitt et så kult bilde.

Historien bak akkurat dette bildet er faktisk litt morsomt. På vei opp trappen fra perrongen, så ser jeg en kjettingen i en fin bue; går et par skritt videre og stopper opp. Tenker at den kjettingen må det være mulig å få noe ut av. Venter til at de andre passasjerene har kommet seg forbi og går tilbake. Nå er ikke kjettingen så veldig spesiell og selv om buen som kjettingen hadde var fin, så ga den heller ikke noe i seg selv. Men det var mange fine linjer og litt sliten struktur her, så jeg prøvde meg på et par utsnitt, og denne satt brukbart.

Togskinne bildet likte jeg også.

Nå er jeg riktignok ikke så glad i tog, jeg fikk nok av det under førstegangs tjenesten. Men jeg likte dette bildet likevel.

Jeg reiste heldigvis ikke for mye med tog under militær-tjenesten; så jeg liker fortsatt tog :)

Nå skal jeg ikke smiske for mye, men dette er en lærerik tråd med mye godt innhold. Gleder meg til neste episode :)

Jeg liker ros, så det er bare å pøse på :p Jeg liker også at dere spør litt om hvordan bildene blir til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, jeg vil nok kalle dette et gatefoto (selv om det sikkert er mange meninger om dette) siden gelenderet og kjettingen tillsier at det er utendørs og at det med stor sannsynlighet befinner seg en trapp/gate under.

Selv tagging i urbane miljøer annser jeg som gatefoto, men det er sikkert bare meg :)

Jeg skjønner akkurat hva du mener, og i mangel av et bedre navn, så fungerer gatefoto utmerket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...