GeCcO Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (...) Uansett 40 ganger mer kraft er nok å ta i, men det må jo være en fordel å kunne fordele prosessering slik at Xboxen kan konsentrere seg om det mest kritiske med tanke på grafikk og prosessering som må skje i realtime. Med skalerbarheten til nettskyen så er jo mulighetene uante. Et eller annet siet meg at vi kommer til å se en ny type spill med enorme, levende verdener. I teorien ja, i praksis per idag, ikke gjennomførbart. Med tanke på at MS skal kunne blidgjøre alle sine kunder i hele verden, så må kravene til båndbredde og responstid være så utrolige lave at man i praksis ikke kan utnyttet skyen til det de lover. Det sitter svært mange folk rundt om i det ganske land med helt håpløst dårlige nettforbindelser, noe som igjen vil bety at MS ikke kan regne med å få sendt/mottatt særlig mye data, og i alle fall ikke hurtig nok, med mindre de har valgt å differensiere spillopplevelsen slik at de med rask tilkobling og god responstid får spille med mer kompliserte grafiske effekter, fysikk-simuleringer etc. 1 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 "Bilen min har en toppfart på 320KM/h... jada fint det når fartsgrensa er 90... Den kommer vel da også fra 75KM/h til 120KM/h på omtrent to sekunder? Dette er svært praktisk til forbikjøringer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Den kommer vel da også fra 75KM/h til 120KM/h på omtrent to sekunder? Dette er svært praktisk til forbikjøringer. Nei, ikke når det er "turbolag" (Les: latency) Og forøvrig så er fartsgrensa fremdeles 90(bytt ut med hva det enn står på skiltet), selv ved forbikjøringer... Endret 29. mai 2013 av MrLee Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Johnathan, what does the scanner say about the new Xbox's power level? IT'S OVER NINE THOUSAND! 1 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Og forøvrig så er fartsgrensa fremdeles 90(bytt ut med hva det enn står på skiltet), selv ved forbikjøringer... Man kan også bli bøtelagt for å hindre traikken om man ikke klarer/tør å holde fartsgrensen ved normale forhold. Lenke til kommentar
sevayth Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 40 ganger... dvs: 120 GHz, tri-coreeller 60GHz, 6-core eller 3GHz, 120-core [*]20 GB Ram, 700MHz eller 10 GB, 1,4GHz[*]72000p oppløsning [*]20GHz skjermkort Ikke helt sikker på om de vet hva 40 ganger betyr 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 40 ganger... dvs: 120 GHz, tri-coreeller 60GHz, 6-core eller 3GHz, 120-core [*]20 GB Ram, 700MHz eller 10 GB, 1,4GHz[*]72000p oppløsning [*]20GHz skjermkort Ikke helt sikker på om de vet hva 40 ganger betyr Kanskje være litt forsiktig med å kaste stein i glasshus 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) 40 ganger... dvs: 120 GHz, tri-coreeller 60GHz, 6-core eller 3GHz, 120-core [*]20 GB Ram, 700MHz eller 10 GB, 1,4GHz[*]72000p oppløsning [*]20GHz skjermkort Ikke helt sikker på om de vet hva 40 ganger betyr Skal ikke se bort ifra at det er nærmere "3Ghz 120 core" enn du tror. M.t.p. antallet servere de skrøyt av, så er det snakk om seriøs distributed computing. Om det betyr at hver en XBone har tilgang til så mye alltid tviler jeg sterkt på, men skal ikke avskrive helt at muligheten for at systemet kan bruke MYE kraft er der (teoretisk - i praksis vil nok kraften deles mellom langt flere brukere til enhver tid). edit: ikke dobbel post, men dobbel quoute? O_o Endret 29. mai 2013 av MrLee Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Kom akkurat på en ny måte å bruke skyen, man lager CGI-mellomsekvens i skyen som kan strømmes tilbake til konsollen. Siden renderingen ikke skjer i sanntid vil man kunne legge masse mer detaljer inn for å få det til å se tøft ut, og renderingen kan bruke input fra spillet til å tilpasse mellomsekvensen. f.eks. vil spilleren i mellomsekvensen ha samme utstyr som i spillet, om man tidligere har valgt å drepe eller spare en NPC endrer om de er med i mellomsekvensen eller ikke. Hadde vært veldig artig i fremtidige rollespill, man får de dynamiske elementene fra mellomsekvens i spillmotoren med kvaliteten til forhånds renderte mellomsekvenser. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Ho ho. Høres ut som microsoft har kjøpt arbeiderparti folk til å ta seg av juginga 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Ho ho. Høres ut som microsoft har kjøpt arbeiderparti folk til å ta seg av juginga Jeg kan gi deg en leksjon i politikk hvis du ønsker det. Kort sagt er du best tjent med å stemme Arbeiderpartiet til høsten, med mindre du heter Thon til etternavn. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Jeg kan gi deg en leksjon i politikk hvis du ønsker det. Kort sagt er du best tjent med å stemme Arbeiderpartiet til høsten, med mindre du heter Thon til etternavn. Tvilsomt. Arbeiderpartiet er basert på løgn, bedrag, kameraderi og svik. Du skal være god til å juge for å få meg til å stemme på slike avskum. Endret 29. mai 2013 av billywillie 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg kan gi deg en leksjon i politikk hvis du ønsker det. Kort sagt er du best tjent med å stemme Arbeiderpartiet til høsten, med mindre du heter Thon til etternavn. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tvilsomt. Arbeiderpartiet er basert på løgn, bedrag, kameraderi og svik. Du skal være god til å juge for å få meg til å stemme på slike avskum. Det er jo bare ikke sant. Antar du stemmer FrP? Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 På tide å ta politikkpraten til en relevant del av forumet, kanskje? 1 Lenke til kommentar
texaco Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Kom akkurat på en ny måte å bruke skyen, man lager CGI-mellomsekvens i skyen som kan strømmes tilbake til konsollen. Siden renderingen ikke skjer i sanntid vil man kunne legge masse mer detaljer inn for å få det til å se tøft ut, og renderingen kan bruke input fra spillet til å tilpasse mellomsekvensen. f.eks. vil spilleren i mellomsekvensen ha samme utstyr som i spillet, om man tidligere har valgt å drepe eller spare en NPC endrer om de er med i mellomsekvensen eller ikke. Hadde vært veldig artig i fremtidige rollespill, man får de dynamiske elementene fra mellomsekvens i spillmotoren med kvaliteten til forhånds renderte mellomsekvenser. Dette er nok ett godt eksempel på mulig bruk, i slike scenariorer kan spillprodusenten legge inn fallback-løsninger som da ikke vil oppleves like skreddersydd men vil fungere slik noen spill løser det idag med tanke på rene forhåndsinnspilte cgi sekvenser. Tipper også at dette kan brukes i multiplayer sammenhenger der hver enkelt konsoll har kun ansvar for sin spiller mens en i skyen har ansvaret for resten av det som skal skje i verdenen. Tenk deg i et spill med 8 spillere der det da eksisterer en 9ende spiller (klienten i skyen) som har ansvaret for verdenen. Så lenge det finnes fallback løsninger så synes jeg dette er en snedig vei å gå. Man vil alltid ha latency men hele poenget med en klient i skyen er at man avlaster den lokale klienten helt. Dvs klienten i skyen vil kunne leve sitt eget liv uten å bli matet informasjon med teskje fra den lokale klienten og vil deretter sende informasjon til den lokale klienten på lik linje med slik multiplayer fungerer idag. Trenger ikke være tung data som sendes frem og tilbake selv om utregningen på serveren er tung. Endret 29. mai 2013 av texaco Lenke til kommentar
htmtg Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Da kan dere tenke dere hvor Kraftig PS4 er, siden PS4 er kraftigere enn XOne. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Da kan dere tenke dere hvor Kraftig PS4 er, siden PS4 er kraftigere enn XOne. 50% mer GPU-kraft er på ingen måte en game-changer.... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 50% mer GPU-kraft er på ingen måte en game-changer.... Det er ihvertfall mye mer enn game-changer enn denne cloud-ytelsen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå