Gå til innhold

? Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke putte 100 finder med avangsert AI inn i et FPS hvis man har mulighet til det?

Godt poeng, hadde vært en god idee, imidlertid trenger man neppe cloud for dette når man har en 8 kjerners cpu og 8gb med ram, de fleste spil blir muliplatform spill også i denne generasjonen.

Det var heller ikke cpu som var den begrensende faktor i forige generasjon, heller minne og gpu, er ingen grunn til at de ikke kunne brukt cloud for 360 annet en at de ikke tok seg kostnaden, nå er imidlertid One svakere en PS4 så de må finne på noe.

Lenke til kommentar

Selv om dette stemmer, så er dagens 360 spill ofte 720p30hz med det pene vaselinfilteret. Å øke til 1080p60hz alene er jo mer enn 8 ganger, hiv på 4x eller 6x AA og du sitter med 32 eller 48 ganger med krav til "kravt".

Jeg må kommentere på matten din... 1920x1080 / 1280x720 = 2.25. Og med 60Hz blir dette 4.5 ganger så tungt å kjøre, ikke over 8.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at MS prrater mye tull for tida. Men å dra J. Blow inn i en Xbox- artikkel er bare dumt. Han har tydelig MS langt opp i halsen og Sony opp i ræva.

I tillegg prater han stort sett piss, uavhengig om det er et tema der han er biased.

Braid begynner å bli lenge siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Microsux fjaser....

Når 360 kom, var den en middelmådig "pc".

Når One kommer, er den en middelmådig "pc".

Hvor stor forskjell er det EGENTLIG på en PC fra den gang til nå? ikke 40 ganger i praksis.. selv om den kanskje kan regne på tallet PI 40 ganger så kjapt eller ta en teoretisk ytelsesmåling som ikke gir deg 40 x høyere oppløsning eller 40 x raskere installering :p

Lenke til kommentar

Skal ihvertfall ikke kjøpe meg xbox. Har xbox 360 fra før å jeg hater at det er total mangel på brukervennlighet. Xbox er bare litt for mye microsoft noe som gjenspeiler seg i idiotiske nettverksfeil og elendige forklaringer på problemer =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hehe, Xbox One flere ganger kraftigere enn PS4 :lol: Hvor har du det fra Tony?Konsollene er nok heller mere jevnt enn 40 ganger bedre enn de forige og flere ganger bedre enn den andre.

Så PS4 får også en sånn nettsky?

Lenke til kommentar

Så PS4 får også en sånn nettsky?

Sony kjøpte vel et av de største strømmeselskapene for spill, om det er noe slikt du tenker på.

Husker ikke hva det het, men tanken var at man kunne "cloude" prosesseringen.

PS. Ikke tro at det nødvendigvis fører til bedre eller finere grafikk, at man i teorien har mer ytelse. Det er jo slik at noen må klare å utnytte ytelsen på en praktisk måte. Alle husker jo hvor mye kraftigere ps3 skulle være enn 360, men man så mer eller mindre jevne resultater til begge konsollene.

Jeg tror de skortet primært på GPU, ikke på CPU. (Samme gjelder jo pc-er, gpu-en er det som blir utdatert først). Da hjelper det lite at du har 99 kjerner og 8 oster koblet på en comport.

Lenke til kommentar

Den konferansen var den dårligste jeg har sett

Enig. Helt latterlig, og konsollen er en historie for seg selv. Xbox "one" (latterlig navn btw) er langt fra noe spillkonsoll, heller en tv-box som kan spille spill, men med begrensninger så det holder. Microsoft har virkelig rumpekjørt seg selv denne gangen. Håper Sony har lært og lærer av dette. Slik dem sier, "Never Mess With the People Who Serve Your Food".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Enig. Helt latterlig, og konsollen er en historie for seg selv. Xbox "one" (latterlig navn btw) er langt fra noe spillkonsoll, heller en tv-box som kan spille spill, men med begrensninger så det holder. Microsoft har virkelig rumpekjørt seg selv denne gangen. Håper Sony har lært og lærer av dette. Slik dem sier, "Never Mess With the People Who Serve Your Food".

Kanskje vi skal vente å se hvilke spill som kommer til den før vi dømmer den nord og ned. Det skal ihvertfall jeg. Spillopplevelsen er hva som teller, ikke nødvendigvis teoretisk maskinkraft. Min mening ihvertfall..

Bare gi meg et nytt Trials på XBLA så får MS pengene mine :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...