Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mengde solkrem for 1 uke?

whistle

Anbefalte innlegg

Jeg reiser en uke til Hellas i midten av juni, men aner ikke hvor mye solkrem jeg trenger å ta med til kroppen. 200 ml per person per uke, er det nok? Halvveis hyppig smøring, ca hver 4 time, altså 2, kanskje 3 ganger om dagen.

Til opplysning: har en egen til ansikt, så overnevnte spørsmål gjelder kun kropp.

(Dere trenger ikke påpeke at det går an å kjøpe mer solkrem. Grunnet ekstrem kresen hudtype + at det er mye dyrere i Hellas, vil jeg helst kjøpe i Norge/på taxfreen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si at jeg noensinne har tenkt over hvor mye solkrem jeg bruker over tid, men når jeg forsøker å komme frem til et svar kan jeg ikke huske å ha brukt over én flaske solkrem på en uke.

Dog, siden huden din er kresen når det gjelder solkremer vil det vel være lurt å heller ta med en flaske ekstra.

-Deluze

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Har aldri kjøpt min egen solkrem, og har bare vært i varmere strøk en gan,g og da brukte jeg det jeg fikk tildelt der og da :p Men ser at de fleste flasker er 200 ml, så en på 200 ml og en på 100 ml tror jeg skal holde, sånn for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar

Kjøper to forskjellige faktorer uansett (de jeg kjøper kommer kun på 100 ml flasker, vanlig er vel 200), slik at jeg kan variere hvor jeg bruker hvilken solfaktor, og evt gå ned i styrke etter noen dager :) Har dessuten ekstra høy faktor i nevnte ansiktssolkrem, som jeg også bruker på skuldre/bryst og typiske utsatte områder, spesielt de første dagene.

Poenget med posten var at jeg ikke ønsker å kjøpe dobbelt så mye (eller for lite) solkrem som jeg trenger, ettersom solkrem gjerne blir ødelagt fra år til år, og de man kjøper til sydenreiser ofte er mye sterkere enn hva som er nødvendig her i Norge :)

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...