HelloKjersti Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Se hva som skjer når proffkameraet går gjennom vann og ild.Hvor mye juling tåler Nikon D3? Lenke til kommentar
-forbruker- Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket. 2 Lenke til kommentar
smarting90 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tåler like mye som Canon 7D. 2 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Frysetesten viser så at man 'bare' skal huske at tage batteriet ud inden man har et uheld... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket. Det tror jeg fint du kan med D3/D4 også ... Selv om det ikke anbefales. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Det tror jeg fint du kan med D3/D4 også ... Selv om det ikke anbefales. Må si meg enig tomsi. Bruk heller 800mm. Mer egnet til slik bruk, likner mer på et balltre. Endret 28. mai 2013 av tech8 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Slo inn en spiker en gang med min gamle Nikon FE. Skal sies at jeg hadde et MD-12 grep påmontert. Blir vel mere som en slegge da.. P.S. Ikke en bulk i chassiset! Endret 28. mai 2013 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket.Det tror jeg fint du kan med D3/D4 også ...Selv om det ikke anbefales. Jeg kan i hvert fall bekrefte at det ikke var noe problem med Nikon F4s påmontert en 80-200mm f2.8 ... Han gikk ned for full telling med ett pent rundt sår etter solblenderen (som var av metall) i panna ... prøvde å rappe kamerabagen min fra venstre skulder, jeg to en 360 og planta solblenderen i panna på'n .... ... var snill og tok ikke bilde av han etterpå ... (joa, han overlevde) ... for sikkerhetsskyld tok jeg kamera og objektiv til justering ... det var en ørliten skjeivhet i objektivfestet på kamerahuset ... men det var så lite at det ikke var merkbart .... tror det var noe sånt som 0,05mm eller noe og kunne ikke relateres til slag eller fysisk unormal belastning .... hehehe 2 Lenke til kommentar
Chief Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Det tror jeg fint du kan med D3/D4 også ...Selv om det ikke anbefales.Må si meg enig tomsi. Bruk heller 800mm. Mer egnet til slik bruk, likner mer på et balltre. Et sinnsykt dyrt balltre i så fall Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tåler like mye som Canon 7D.https://www.youtube.com/watch?v=RCT-YMgjm9k Å med tanke på at dette er bare et 7D, da er det rimelig bra byggekvalitet :-) Hadde vært artig å sett 5D Mark III i samme situasjon, eller 1D X. Lenke til kommentar
tow Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg vet av erfaring at en D300S ikke tåler testen med å falle på ryggen, montert på stativ, i alle fall ikke på frossen asfalt... Lenke til kommentar
Lars Wara Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 null Min gamle D300s foretok et praktfullt svalestup ut av fotosekken jeg ikke hadde lukket, og skulle hives på ryggen, To meter langt svev rett i asfalten. Gikk heller ikke så bra.... Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jo, men dette er bare småtterier mot ha Nikon F tålte; om den ble det sagt at med den kunne du slå ihel en person og deretter ta bilde av liket. Når man ikke kan fremkalle filmen etter litt juling, stiller jeg meg sterkt i tvil om soliditeten til Nikon-kameraer... ;-) http://www.columbian.com/news/2013/dec/26/mount-st-helens-eruption-blackburn-lost-roll-film/ (bilde 2 i serien) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Når man ikke kan fremkalle filmen etter litt juling, stiller jeg meg sterkt i tvil om soliditeten til Nikon-kameraer... ;-) http://www.columbian.com/news/2013/dec/26/mount-st-helens-eruption-blackburn-lost-roll-film/ (bilde 2 i serien) Brukte sikkert tredjeparts film i huset. 1 Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Når man ikke kan fremkalle filmen etter litt juling, stiller jeg meg sterkt i tvil om soliditeten til Nikon-kameraer... ;-) http://www.columbian.com/news/2013/dec/26/mount-st-helens-eruption-blackburn-lost-roll-film/ (bilde 2 i serien) Og enda var det UV filter på objektivet... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Og enda var det UV filter på objektivet... UV-filteret var sikkert uorginalt det også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg