Edson Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har 2 pc'er hjemme som er koblet på nettet via ICS. Har en gammel Compaq som jeg vil koble på nett i tillegg, og jeg komme sannsynligvis til å kjøre Linux på den. Er det noen som har greie på noen bra routere for å få koblet alle disse på nett uavhengig av hverandre? Kommer sannsynligvis til å kjøre Linux på flere av dem. Disse har jeg sett på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Hvilket av disse er best, og har dere bl. a. andre forslag? Bør ikke koste mer enn rundt 500,- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Har 2 pc'er hjemme som er koblet på nettet via ICS. Har en gammel Compaq som jeg vil koble på nett i tillegg, og jeg komme sannsynligvis til å kjøre Linux på den.Hvilket av disse er best, og har dere bl. a. andre forslag? Bør ikke koste mer enn rundt 500,- De er vel nokså like, selv liker jeg 3com sine billigroutere, men jeg tror neppe du får tabbet deg ut uansett hvilken du kjøper. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvis du skal ha en maskin med linux på, kan du like gjerne hive inn clarkconnect(.com), på den, og bruke den som router... Koster ikke mer enn en maskin som står og går hele døgnet + to nettverkskort.... Ville jo ikke brukt noe grafisk på den, da, men på en router behøver man jo ikke mer enn en tidlig pentium-maskin, som allikevel vil bli tregt med grafisk på... Lenke til kommentar
Edson Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hvis du skal ha en maskin med linux på, kan du like gjerne hive inn clarkconnect(.com), på den, og bruke den som router... Koster ikke mer enn en maskin som står og går hele døgnet + to nettverkskort.... Ville jo ikke brukt noe grafisk på den, da, men på en router behøver man jo ikke mer enn en tidlig pentium-maskin, som allikevel vil bli tregt med grafisk på... Tenkte på det, men den har faktisk ikke plass til mer en ett nettverkskort... Har tenkt å ha den til surfing, f.eks. installere Gentoo og waimea eller noe sånt. Ikke noe tung grafisk, men det skal gå an å kjøre Opera, Mozilla osv. Er en Pentium 233 MMX det er snakk om hehe Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Tenkte på det, men den har faktisk ikke plass til mer en ett nettverkskort... Har tenkt å ha den til surfing, f.eks. installere Gentoo og waimea eller noe sånt. Ikke noe tung grafisk, men det skal gå an å kjøre Opera, Mozilla osv. Er en Pentium 233 MMX det er snakk om hehe 233MHz er jo greit, da... *kjører det som arbeidsstasjon på jobben* men hvis det skal brukes til server, går det jo faktisk ann å ta ut f.eks. lydkort ol. som man ikke får bruk for da.... Lenke til kommentar
Edson Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Tenkte på det, men den har faktisk ikke plass til mer en ett nettverkskort... Har tenkt å ha den til surfing, f.eks. installere Gentoo og waimea eller noe sånt. Ikke noe tung grafisk, men det skal gå an å kjøre Opera, Mozilla osv. Er en Pentium 233 MMX det er snakk om hehe 233MHz er jo greit, da... *kjører det som arbeidsstasjon på jobben* men hvis det skal brukes til server, går det jo faktisk ann å ta ut f.eks. lydkort ol. som man ikke får bruk for da.... Hehe, går ikke. Integrert lydkort osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå