Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Blir faktisk jævlig irritert på de som lager eksamen nå!!!

 

Det står tydelig: "du skal arbeide på sløyfe 01"

 

Men de har med mest dokumentasjon om sløyfe 05? Dette blir bare forvirrende.

Lenke til kommentar

aha :) jeg/vi har bare funnet en feil.

hva er det dere mener er feil?

 

Det var feil med i forbindelse med navn på et par komponeneter, blant annet flowtransmitteren som sitter ved innløpet til råolja, den hadde feil tall hvis man sammenlignet med beskrivelsen og tegningen.

 

Var uansett ikke noen viktig, husker ikke helt nå i farten hvilke vi fant feil på, men vi skjønte det veldig fort at det var feil.

Lenke til kommentar

Hvilke bøker skal folk ha med i morgen?

 

Jeg tenker:

Verkstedhåndboka

Prosesskjemi (anlegg og utstyr) av IGNATOWITZ

NEK400

 

Noen som skal ha med andre bøker?

 

Har også tenkt på en liten ting..

 

Det virker som det er svært lite rent el-energi opp i dette..

 

Tenker kanskje at ombygging av sløyfer kan innebære overgang til frekvensomformerdrift i stedet for reguleringssventil..

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med deg, men som EmilGundersen påpeker står det tydelig i starten.

 

Fikk forøvrig korrigert forberedelse nå.

 

Kan dokke få lasta opp den nye da?

Eg har ikkje fått noke ny korrigert forberedelse fordi eg e heime :p alle andre i klassen sat å spelte og ropte så eg gadd ikkje bli sittande der ettersom eg ikkje klarte å jobbe der :p

Lenke til kommentar
det står ikke at man skal jobbe med sløyfe 01 det står at man skal arbeide med destillasjonskolonnen C-10501 og alle sløyfene går inn på destilasjonskolonnen så da er det nok sløyfe 05 vi skal jobbe med

Ordet "Tilknyting" burde ikkje brukast innan automasjonsfaget. Sjølv for dei halvlaga forebuingane er det eit lavmål.Heile anlegget er tilknyttet kvar einskild komponent på ein eller annan måte.

Ned med eksamensforlaget.

Lenke til kommentar

Hvilke bøker skal folk ha med i morgen?

 

Jeg tenker:

Verkstedhåndboka

Prosesskjemi (anlegg og utstyr) av IGNATOWITZ

NEK400

 

Noen som skal ha med andre bøker?

 

Har også tenkt på en liten ting..

 

Det virker som det er svært lite rent el-energi opp i dette..

 

Tenker kanskje at ombygging av sløyfer kan innebære overgang til frekvensomformerdrift i stedet for reguleringssventil..

Me har jo 5 pumpemotorar med potensiell elenergioppgåver, kabel og vern beregning, bytte av motor, feilsøking på motor. Mekanisk sett e da vel bytting av lager, skade på pumpe, tilpassing av ny pumpe på den allerede installerte motoren, Sprekk i flenser, ødelangte seter på reguleringsventilane skade på aktuator.

Eg tar med montørhåndbok, Nek, Fse, Fel, skulebøkena, prøveeksamenbesvarelsar, tidligare prøvar kan vel og vere aktuelt.

Lenke til kommentar

Me har jo 5 pumpemotorar med potensiell elenergioppgåver, kabel og vern beregning, bytte av motor, feilsøking på motor. Mekanisk sett e da vel bytting av lager, skade på pumpe, tilpassing av ny pumpe på den allerede installerte motoren, Sprekk i flenser, ødelangte seter på reguleringsventilane skade på aktuator.

Eg tar med montørhåndbok, Nek, Fse, Fel, skulebøkena, prøveeksamenbesvarelsar, tidligare prøvar kan vel og vere aktuelt.

 

Jeg ser den, det er bare at tidligere år har det vært en mye klarere indikasjon på hva slags type oppgave vi kan forvente, som f.eks at en vifte bråker (da er det mest sannsynlig et lager som bør byttes)

 

Tar naturligvis med meg det du nevnte der også, glemte bare skrive det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Etter litt mer studering har jeg også kommet med den konklusjonen at det er noe som er galt/utbedring med sløyfe 05. Kan være noe om at vi skal lage et skjermbasert system der vi kan se hvordan utproduktet ser ut. Men jeg har tre spørsmål:

 

-Er poenget med sløyfe 01 å kjøre bunnprodukt tilbake i tanken for å holde et stabilt nivå i tanken?

 

-Er det noen som har datasheet eller lignende på en velkjent pls med reguleringsfunksjon (har aldri vært borti det)

 

-Er pumpe p-10501 (under destillasjonsskolonne) en spesiell pumpe? Og hvordan blir denne styrt?

Lenke til kommentar
Etter litt mer studering har jeg også kommet med den konklusjonen at det er noe som er galt/utbedring med sløyfe 05. Kan være noe om at vi skal lage et skjermbasert system der vi kan se hvordan utproduktet ser ut. Men jeg har tre spørsmål: -Er poenget med sløyfe 01 å kjøre bunnprodukt tilbake i tanken for å holde et stabilt nivå i tanken? -Er det noen som har datasheet eller lignende på en velkjent pls med reguleringsfunksjon (har aldri vært borti det) -Er pumpe p-10501 (under destillasjonsskolonne) en spesiell pumpe? Og hvordan blir denne styrt?

 

Sløyfe 01 pumper delvis av bunnproduktet tilbake i tanken, sannsynligvis for å holde temperaturen jevn, ikke nivået tror jeg.

 

Er jo temperaturen her som er en treg prosess, ikke nivået.

 

Tror vi i alle fall. Hele sløyfe 1 går jo bare på temperaturmåling og regulering i forbindelse med varmeveklser H-10502

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Takk for svar. Var forøvrig det jeg mente Magnussen94, men formulerte det litt dårlig. Sløyfe 05 regulerer nivå i tanken. 01 regulerer temperatur i tanken.

 

Bollo: ok. Fordi HS betyr vel ikke noe spesielt? Tenkte at det betydde "håndstyrt" jeg, men det er sikkert feil.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Var forøvrig det jeg mente Magnussen94, men formulerte det litt dårlig. Sløyfe 05 regulerer nivå i tanken. 01 regulerer temperatur i tanken.

 

Bollo: ok. Fordi HS betyr vel ikke noe spesielt? Tenkte at det betydde "håndstyrt" jeg, men det er sikkert feil.

HS = Handswitch, så det er ein av og på bryter for den, probably effektbryter med motorvern, men det er ikkje viktig, PLS-en bryter inn på ledningen i skjemaet, derfor er det ein håndbryter for å sette anlegget i drift, men det ligger ein PLS funksjon i serie for sjølve styringen vil eg tru.

Endret av Bollo
Lenke til kommentar

HS = Handswitch, så det er ein av og på bryter for den, probably effektbryter med motorvern, men det er ikkje viktig, PLS-en bryter inn på ledningen i skjemaet, derfor er det ein håndbryter for å sette anlegget i drift, men det ligger ein PLS funksjon i serie for sjølve styringen vil eg tru.

Eller er om det kun er ein nødstopp funksjon frå PLS systemet er og ein muligheit, men då går jo pumpa som ein idiot uavhengig av kor mykje drit som skal ut, det kan vere me får i oppgåve å lage styringen for den pumpa i form av LevelSwitchar, eller for den saks skyld analoge signal. ;)

Endret av Bollo
Lenke til kommentar

kan ikkje ein mulighet for elenergi oppgåve vere å kople ein frekvensomformar til pumpe p-10501.?? så vidt eg ser så kjører jo den på fullt og det einaste som begrensa bunnproduktet er ventil LCV-10505.. :)

 

bare hiver det ut som ein ide :p er det noke som kan høres logisk ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...