Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Til de med OCD eller som har interesse for det

OleNord

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har skrevet en god del om mine erfaringer med OCD (Tvangslidelse) og hvordan jeg har greidd å bli bedre igjen av den. Dette er en angstlidelse og som ca. 1% av alle menn og 1,5% av alle kvinner får. Så om du hadde rundt 100 personer på steget er det en viss sannsynlighet at i vertfall en har fått det. I denne bloggen skriver jeg om min erfaring med denne psykiske lidelsen og hvordan jeg har greidd å bli bedre av den og min metode å gjøre det på. Spesielt den aller siste posten kan være interessant å lese (står øverst), for der tar jeg i bruk tre modeller som skal gjøre det klarere for folk hva som har hent med de. Alt dette er basert på kognitiv terapi, og den eldre ideen om at det kun er tankegang som er basisen for psykiske lidelser. Og om det så handler om noe direkte med hjernen er det de ulike delenes treningsnivå som er årsaken. Altså vil du måtte trene opp dine deler av hjernen til å fungere godt, slik som med andre deler av kroppen.

Her kan du diskutere tvangslidelse og kanskje fortelle litt om hva du syns om det jeg har skrevet og kanskje om du trur det kan hjelpe deg. Dersom du har OCD. Og så kanskje spesielt om du synes dette virker som en riktig måte å framstille det på.

http://upk.blogg.no/

Tenkte at det var litt for langt å lime alt dette inn her, men om du har tid eller lyst kan det være greitt å lese alle postene for å forstå nøyaktig hva sin har skjedd og hvorfor jeg har laget det slik jeg har gjort.

Endret av halvfire
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje, kan forstå det er litt tung lesing om du ikke har bruk for det. Om du så får bruk for det da uansett om du sliter med angst, selv om det har hjelpt for meg trenger det ikke å hjelpe for andre.

Endret av halvfire
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...