Aragorn195 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Så for noen uker siden brant jeg meg på toastjernet på fingeren min. Først så ble det rødt, som forventet, så ble det brunt. Etter en stund virket det som om det hadde leget seg, men da jeg så på fingeren så jeg noen som ser ut som blod blemmer langs en del av stripen hvor jeg brant meg. Bildene er tatt samtidig, bare i forskjellig lys. Hvorfor skjer dette? Er dette alvorlig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ser verken særlig bentent eller agressivt ut. Syntes det ser ut som en skurve har falt av og det har startet å blø så vidt, som så har størknet. Er ingen lege, men så lenge det ikke blir værre, større, rødere eller vondere, så ser jeg absolutt ingen grunn til bekymring Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg er ingen lege jeg heller, men du har nok brent deg ganske kraftig. Det er ikke alltid umiddelbart klart hvor dypt inn i huden man har brent seg, og det kan ta tid før du feller nok hudlag til at det virkelig leger. Som aklla sier er det ingen tegn til betennelse. Så lenge det ikke verker eller lukter vondt kan du egentlig la det være ifred. Kanskje legge på en liten bandasje eller noen plaster. Skulle det komme noe puss må du få det vekk. Eventuelt fjerne det til det blør igjen og vaske med noe antibakterielt. F.eks antibakterielt pulver eller alkohol, og lukke såret med bandasje som du bytter ofte. Lenke til kommentar
Aragorn195 Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Ser verken særlig bentent eller agressivt ut. Syntes det ser ut som en skurve har falt av og det har startet å blø så vidt, som så har størknet. Er ingen lege, men så lenge det ikke blir værre, større, rødere eller vondere, så ser jeg absolutt ingen grunn til bekymring Det er ikke blod oppå huden, men under huden. Jeg merket det ikke en gang, jeg bare så det, jeg har ikke vondt eller noe som helst. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Det er ikke blod oppå huden, men under huden. Jeg merket det ikke en gang, jeg bare så det, jeg har ikke vondt eller noe som helst. Fortsatt, om blir det ikke værre så er det ikke noe å bekymre seg over, da klarer kroppen å ta hånd om det selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå