Kaim Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hei. Jeg skulle hatt overført penger til min kjæreste i Canada, men jeg er litt usikker på hvordan dette gjøres, mellom internasjonale kontoer. Jeg bruker DNB NOR, jeg har også PayPayl (noe hun også har), men hvordan overfører jeg penger fra min DNB konto til hennes PayPal? Eller finnes det andre, enklere løsninger? Hun bruker forøvrig TD Canada Trust, som hennes bank. Er det mulig å overføre direkte fra min DNB konto til hennes TD Canada Trust bank konto? Takk for svar! Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Ja du kan overføre rett til kontoen hennes fra din. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/betaling/utlandet.html Betal til hennes paypal-konto med kort funker vel også. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Du kan enten logge deg inn på PayPal og overføre til hennes paypal-konto. Eller du må få canadisk kontonummer og Swift-kode og så gå på Utenlandsbetaling i nettbanken din. Hvis det er et lite beløp, så er sikkert PayPal best fordi jeg tror ikke det er noen gebyrer der. Men er det et stort beløp, så blir fort PayPal litt utrygt. Bruk heller banken da. Endret 28. mai 2013 av Quevaal Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Takk for svar, folkens! Canada bruker ikke IBAN, så da må det bli at jeg overfører penger fra min PayPal til hennes. Og siden jeg er litt grønn på dette, må jeg nesten bare stille det dumme spørsmålet: Hvordan overfører jeg penger fra min bankkonto til min PayPal konto? Endret 28. mai 2013 av Kaim Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Takk for svar, folkens! Canada bruker ikke IBAN, så da må det bli at jeg overfører penger fra min PayPal til hennes. Og siden jeg er litt grønn på dette, må jeg nesten bare stille det dumme spørsmålet: Hvordan overfører jeg penger fra min bankkonto til min PayPal konto? Selv om Canada ikke bruker IBAN så kan du fint overføre penger fra din konto til hennes konto hos TD Canada Trust. For Canada må man oppgi bankkontonr i den Canadiske banken, BIC og nasjonal bankkode. Banken vil kunne hjelpe deg med det praktiske. 1 Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Det Bolson sa, men kan legge til at Swift og Bic er det samme. (Det er bankens kode) I nettbanken bør du nok starte med å velge land, så vil du få opp riktig skjema tenker jeg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Takk for svar, folkens! Canada bruker ikke IBAN, så da må det bli at jeg overfører penger fra min PayPal til hennes. Og siden jeg er litt grønn på dette, må jeg nesten bare stille det dumme spørsmålet: Hvordan overfører jeg penger fra min bankkonto til min PayPal konto? Dette står veldig greit forklart når du har logget inn på din paypalkonto. Velg "Legg til penger". Endret 29. mai 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 29. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2013 Tusen takk, godtfolk Ha en flott sommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå