stud3315 Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hallo! Håper noen har en ide om hva som kan feile min utlinje. Jeg har 2000/640 linje fra NGT, men klarer ikke sende ut fortere enn 70. Ofte faller hele tilkoblingen ut når folk laster fra meg eller jeg vil sende ting. PLEASE Lenke til kommentar
alfern Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 At linjen faller ut er ikke bra, men du skal ikke kunne laste ut fortere enn teoretisk max 80 kb/s ( i realiteten litt over 70 ) når du har 640 kbit ut.. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 det vet jeg men 70 av 640 er jo ganske lite da vi snakker her om forskjellen mellom bits og bytes, som dere sikkert forstår. utlinjen er ikke bedre enn en isdn linje, og enda mer ustabil Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvis det er 70 kilobyte/s (virker som ISPene ikke bryr seg om kompensering for overhead på "ut-linja"), så høres det riktig ut. Ang. det med at linja detter ut, så bør du høre med Nextgentel og sjekke nettverkskort, drivere + evt. annet nettverksutstyr. Edit: så først nå at det var 70 kilobit/s det var snakk om. Da bør du uten tvil snakke med Nextgentel ang. dette. Du kan også ringe Telenor Feilmeldingen og be de måle linja di. Bare si at du har noe kluss med telefonen i huset (virker som de ikke er så veldig villig til å måle linja når det er andre ISP med i bildet. Var i hvert fall slik for meg). Lenke til kommentar
alfern Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Da tror jeg du burde ta kontakt med NGT. Kan være støy på linja di. Lenke til kommentar
stud3315 Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 og NGT er jo veldig hjelpsomme. de henviser til sider som dette og www.dslreports.com etc. de måler linja til å være i orden og sier det må være noe mellom maskin og modem, eller i maskin. men hva???? Kan en kabel på utsiden av huset påvirke?. Tror det er kabel tv. Hva er det på nettverkskortet som kan stilles på?` Lenke til kommentar
alfern Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Du kan prøve å sette media type og duplex til auto på nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå