Gå til innhold

Hvordan få besøkende til bloggene mine (el dine)?

mwy

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvilket forum jeg skal poste i, så jeg slenger det frampå her i baren.

Jeg har to blogger, en om teknologi og en om norsk film, men jeg syntes ikke at jeg får nok besøkende. Jeg lurer på hvordan blogger som gjør stor usksess på nettet, som f.eks Rosa bloggere, klarer å få så enormt mange folk til å besøke bloggene sine, selv om de egentlig ikke har noe interessant å si? Er det noen som har tips?

Nettadressene står i signaturen

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel flest jenter som leser rosablogger, er de også bare der for å sjekke tits og være misunnelige?

Jenter liker jo å skaffe seg tips om jåleri og slikt fra andre jenter.

Men jentene kan da ikke være helt tomme i skallen? De må da kunne tenke litt også

Lenke til kommentar

De store starter (og forblir gjerne) på bloggplattformer, og da helst blogg.no. For bare et par år siden (før 22/7-11) hadde nettavisene avtale med Twingly, dette var en link-tjeneste hvor blogginnlegg som linket til den og den artikkelen kom opp som link under. Genialt for å få interessante lesere, men hele Twingly ble dessverre fjernet og har heller ikke kommet tilbake.

De som holder til på blogg.no følger med på topplistene der, og derfor hopper de innom blogger. Den letteste måten å få trafikk på nå idag vil jeg tro er via twitter, for de som ikke bare skriver om sminke og klær. Evt facebook om du klarer å få opp en side med nok likes til at folk får det med seg.

Lenke til kommentar

Det er nok også mye tilfeldigheter ute i den verden der..

Jeg ser for meg at det er MYE lettere å gå fra 10.000 lesere og opp til 20.000, enn det er å gå fra 0 til 10.000.

De som først slår igjennom vokser veldig fort. De som faktisk er fornuftig å lese er vanskelig å finne, etter min smak om mening.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man kan jo også gjøre det på den langsomme måten - nemlig ha noe interessant og originalt å fortelle, og la "jungeltelegrafen" få virke for det den er verdt

Er det noe som er billig på nett, så er det all resirkulerende drøvtyggende (klipp ut lim inn)-babling ...

Lenke til kommentar

Man kan jo også gjøre det på den langsomme måten - nemlig ha noe interessant og originalt å fortelle, og la "jungeltelegrafen" få virke for det den er verdt

Er det noe som er billig på nett, så er det all resirkulerende drøvtyggende (klipp ut lim inn)-babling ...

Men jungeltelegrafen kan jo ikke virke om det ikke er noe lesere. Det vanskelige er jo å bli hørt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men jungeltelegrafen kan jo ikke virke om det ikke er noe lesere. Det vanskelige er jo å bli hørt i det hele tatt.

Så legg noen "teasere" her og der. Vi har jo endel forskjellige plattformer som kan benyttes, og har det du skriver særlig verdi, kommer nok også populariteten etter hvert - og den typen popularitet bruker gjerne å vare mye lengre enn lettvintheter og "mer av det samme som "alle" skriver" ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...