Laila - Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Nydelig skjørt lys og fargespill. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Et vakkert og svært behagelig bilde Jeg ville nok ha jobba litt med støyfjerning over horisonten, samt en liten linselus - kanskje også kutta under de mørke skyene i toppen - og så rett opp på veggen! Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Et vakkert og svært behagelig bilde Jeg ville nok ha jobba litt med støyfjerning over horisonten, samt en liten linselus - kanskje også kutta under de mørke skyene i toppen - og så rett opp på veggen! Ble nok ikke brukt for mye tid i etterbehandlingen, nei. Ser det at de mørke skyene godt kan utelates. Når det gjelder støyen, er jeg mer usikker. Er dette virkelig støy, eller et resultat av høy oppløsning, lang tele og bevegelser i luften. Valgte ikke å gjøre noe med det. Med linselus mener du kanskje det mørke feltet rett over horisonten midt mellom venstre kant og midten av bildet? Kan være støv på sensoren. Så den ikke før du gjorde meg oppmerksom på det. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Heia! Ser du sier noe om at bevegelse i luften kan gi en form for støy i bildet. Mente også en gang at jeg hadde lest noe om det et sted, i forbindelse med et bilde hvor jeg lurte på det var årsaken til støy, men fant det ikke igjen. Har du noen tips rundt det ? Bildet kan helt klart på min vegg også, Litt usikker på hvorvidt de mørke skyene øverst bør bort eller ikke. Usikker på om de bør være der for å gi liv til bildet Har lyst i samme slengen å fortelle at jeg har så stor sans for alle bildene dine - hvor horisont og trær står langt bak i bildet, og hvor tåken eller lyset spiller en stor rolle. Det bildet her minner meg litt om dem. Litt drømmeaktige i uttrykket. Gir ro og plass for tanker på vandring Endret 28. mai 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Hmmm, hjertlig takk . Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Heia! Ser du sier noe om at bevegelse i luften kan gi en form for støy i bildet. Mente også en gang at jeg hadde lest noe om det et sted, i forbindelse med et bilde hvor jeg lurte på det var årsaken til støy, men fant det ikke igjen. Har du noen tips rundt det ?Bildet kan helt klart på min vegg også, Litt usikker på hvorvidt de mørke skyene øverst bør bort eller ikke. Usikker på om de bør være der for å gi liv til bildet Har lyst i samme slengen å fortelle at jeg har så stor sans for alle bildene dine - hvor horisont og trær står langt bak i bildet, og hvor tåken eller lyset spiller en stor rolle. Det bildet her minner meg litt om dem. Litt drømmeaktige i uttrykket. Gir ro og plass for tanker på vandring Jeg vet hverfall at det er vanskelig å få god skarphet når man tar bilde langs bakken av motiver som er langt unna. Det fremkommer kanskje som støy i bildet her, men på originalen vil jeg karaktirisere det mer som grøt. Vender man kameraet oppover derimot og f. eks tar bilde av månen, forsvinner fenomenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg