Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bytte ut min HDD med en SSD. SSDen er av typen "Samsung SSD 840 pro series"

Min bærbarer er en Lenovo thinkpad edge S430.

Jeg glemte selvfølgelig helt og bestille en Sata til USB kabel, og fant ingen butikker i Bergen som hadde dette :(

Så det jeg lurer på er, kan jeg putte HHDen og SSDen inn i en stasjonær og så foretå kloningen via det stasjonære? Tips rundt kloning og evt denne problemstillingen tas gjerne imot :)

Har lest igjennom guiden her på HW, og søkt litt rundt, men finner lite konkret.

mvh Geir M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan klone diskene i en stasjonær pc. Macrium Reflect er gratis og veldig enkelt (kjøres i windows).

Utenom det er Acronis et veldig bra verktøy, men denne må startes fra CD.

Jeg har forresten fått med sata-usb kabel i flere samsung 840 pakker.

Endret av Bibow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men det koster ca 150-200 mer for de med kabel, gerrig som jeg er så kjøpte jeg den billigste, uten og tenke meg helt om :S men uansett ingen problem om jeg bare kan ta de to diske og smekke inn i den stasjonære, og klone dem via den da :) takk for råd, måtte neste bare vite om man kunne klone via en "tredjepart"

Lenke til kommentar

Jeg koblet HDD fra den bærbare rett inn i den stasjonære, samtidig som den nye tomme SSDen. Da hadde jeg 4 harddisker, som ble gjenkjent og funnet av Windows.

I kloneprogrammene fikk jeg aldri valget om å klone annet ett SSD'en som tilhører den stasjonære, altså feil SSD disk. Kan være at det er noe sikkerhetsfunksjoner i HDDen fra Lenovo som stopper det, men jeg kunne ihvertfall gå igjennom filene fra disken i explorer.

Bare sånn til neste gang, hvilket program bruker du Bibow?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...